2022-03-01, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Beror ju på storlek, ryssen har ju icke kärnvapen som blåser rent hela frankrike i storlek, så det behöver inte vara kärnvapen för att det ska gå så illa.
Och vad är detta för ny Alien teknologi?
Citera
2022-03-01, 07:05
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Inse att USA hjälper Europa just nu, de har spaningsplan över Ukraina och trupper

Hade USA inte stoppas sina feta fingrar i vad som nu händer så hade det troligtvis aldrig eskalerat till den grad vi är idag! Stjälpa eller hjälpa...

Hade US stannat i väst och Ryssland i öst så hade vi haft ett helt annat Europa! Glöm inte bort att US och Ryssland endast har ca 50km mellan sina gränser, så varför spela deras spel i Europa!?
Citera
2022-03-01, 07:05
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Bygga upp betyder allmän mobilisering/värvning alle man in.

Det kommer nog.

Tjao kanske
Citera
2022-03-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Och vad är detta för ny Alien teknologi?

Fel av mig, det var kärnvapen, satan 2 heter den

https://inshorts.com/en/news/russias-satan-2-missile-capable-of-destroying-france-1477495042110
Citera
2022-03-01, 07:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Ja, frågan är vad nästa steg blir med de hoten.

Rikta in en kärnvapenmissil mot varje bidragande lands huvudstad kanske.
Oroväckande utveckling är det i alla fall som kan gå hur som helst.

Visst är det oroväckande men känns ändå väldigt långt bort att han Putin skulle dra iväg dem på riktigt då han får räkna med att själv bli bombad tillbaka till 500 år f.Kr, och han skulle ha enorma antal ryssars liv på sitt samvete. Enormt många döda och städer jämnade med marken.

Det är just det här med kärnvapen. Alltför stora dödstal och massförstörelse som bara blir större när andra sidan skjuter tillbaka. Finns verkligen inget att vinna på det varken för Putin eller någon annan.
Citera
2022-03-01, 07:07
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Tjao kanske

Det betyder i så fall slutet på Eu.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
7drn
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Inse att USA står på Europa sida just nu! USA har trupper i Europa och skickar mer, USA har drönare i luften över Ukraina och hjälper till med spaning. Europa är inte ensama just nu. Inse verkligheten!

Om en (1) enda amerikansk soldat/drönare blir direkt/aktivt inblandad så har vi WW3! Så det hoppas jag verkligen inte!

Fattar du inte det eller?
Citera
Medlem
[quote=Mysadname|79310459]
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Det behövs så lite för att det ska gå åt det hållet, en instabil ryss som får spel och råkar gå egen väg som misstolkas, en kamikaze pilot eller vad som helst.
Där vill jag bara flika in en sak. När Biden hade presskonferens häromdagen fick han frågan om han har linjen öppen till Putin. - Biden svarade att - jag har ingen linje öppen till Putin. I samband med denna presskonferens framgick i allafall att militären hade en linje öppen till ryska militären. Detta har man just för att kunna avstyra just en sådan händelse som du ger exempel på.

Så ett enkelt misstag ska inte kunna starta ett krig utan ena parten ska ha en chans att förklara att ett misstag skett. Det är väl på ett sätt bra att den möjligheten finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
"Endamålet, pjokigt, identit".
Fittnivån på er rysstrolls svenska sjunker för var minut. Inte ett ord till innan du behärskar språket tack!

Hur är det med läsförståelsen min bästa putler…
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Då tvingas de köpa av Kineserna då. Om de bara har en marknad att köpa från,
så blir det intressant att "höra", om det kommer ut, hur lågt Kina kan pressa
oljepriset från R. Kan svida.

De sitter i kläm.

Och då blir det, det Ryska folket som får lida som vanligt.
Kan bli en kostsammare invasion än de räknade med.
De har inte tillräckligt med pipelines till Kina än så länge. Putler har gett klartecken till en till som blir klar 2030.

https://www.dw.com/en/russian-gas-boost-fuels-moscows-china-pivot/a-60393843
Citera
2022-03-01, 07:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det förstår jag, jag tycker att EU överdriver som f*n.
Om man tror att man kan spärra 600 B USD av Rysslands pengar utan att få några konsekvenser är man dumma i huvudet. EU gör situationen värre och vi får se hur Ryssland svarar, it will not be pretty tho.

Man har primärt köpt naturtillgångar från Ryssland och EU kommer att behöva naturtillgångarna, det finns ingen annan som i dagsläget har kapacitet å infrastrukturen på plats att tillhanda hålla EU:s gas behov exempelvis. Detta påverkar alltså EU också.

I modern krig kan man inte bara attackera, man måste etablera på vägen någon typ av krigs infrastruktur, man behöver alltså mat, sjukhus, vapen osv osv, och sånt tar tid att bygga längst marken man tar.

Men man rör sig sakta men säkert framåt, vi pratar om en stor arme på 200k män, tror du att dem bara ska springa mot kiev?
Det verkar ha varits ryssarnas taktik hittills. Något slags blixtkrig med mobila fältsjukhus och mobilt underhåll. Så, ja de har bara sprungit rakt in i Kiev, stuckit in huvudet och fingret och fått dessa bortskjutna. Men visst, de kanske byter strategi nu. Det sägs att ryssen kan föra intensiv krigföring i tio dagar och att det kostar dem 20 miljarder om dagen att kriga på det här sättet med en fullskalig invasion. Det kanske inte har råd med kostsamma kampanjer som ex USA har haft.

Oavsett om Ryssland har mycket naturresurser är de den absolut största förloraren på att ekonomiskt krig mot det överlägsna väst. Bl a saknas industri och teknik för att förädla mycket av deras naturresurser. Ryssland var innan kriget ett väldigt land trots blomstrande handel med väst så givetvis kommer det inte gå bättre nu när de är isolerade.
Citera
2022-03-01, 07:08
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Hypotesen är ju att det är fler än några hundra. Enligt både rysk och västerländsk media är Ukraina en Hotspot för Nazism. Så att jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Både Ryssland och Ukraina (och ungern) har en massa nynazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in