2022-03-01, 05:22
Medlem
Polis2010s avatar
Ett enkelt svar. NEJ. Jag finländare.
Citera
2022-03-01, 05:26
Medlem
Polis2010s avatar
Downtownkid9 du vet det mesta. Grattis.
Citera
2022-03-01, 05:36
Medlem
Ingen finne med en uns av självaktning skulle skriva sånt där trams. Linjen är dragen. Vill FjollPutin skicka sina jävla fjollbomber så får han väl göra det. Kanske blir lite ordning på västvärlden med en gemensam fiende för en gångs skull.

Har ofta försvarat Ryssland men nu har Putin skitit i det blå skåpet.
Citera
2022-03-01, 06:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag VET att det är idiotiskt att ev gå med i Nato. Är själv tidigare ( 25 år inom Polisen och
Marinen. Ska vi offra allt för Ukraina,? Putin kan skicka domedagsprylar. Så ta det lugnt med flaggviftande.
Ingen är längre rädd för Putins WW2 teknologi och usla armé. Är själv emot NATO och globalisterna men är dock ganska säker på att Finland kommer att ansöka om medlemskap denna vecka.

Om det ger en chans att få skjuta ryssar så är det ändå inte så dåligt. Ser gärna en invasion nu när ryssen är upptagen på annat håll så kan vi plocka tillbaka Karelen.
Citera
2022-03-01, 06:15
Avslutad
Citat:
Jag VET att det är idiotiskt att ev gå med i Nato. Är själv tidigare ( 25 år inom Polisen och
Marinen. Ska vi offra allt för Ukraina,? Putin kan skicka domedagsprylar. Så ta det lugnt med flaggviftande.
Jodå. Vi ska gå med i Nato. Viftar bort dina påståenden.
Citera
2022-03-01, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
I en översättning via Sky News meddelar Rysslands talesperson för utrikesdepartementet, Maria Zakharova, att Sverige och Finland borde avstå från NATO-ansökan eller erfara politiska och militära konsekvenser.

Ord och inga visor! Ska vi nu lägga svansen mellan benen eller se till att gå med i NATO på stört?

Det är perfekt läge för Sverige och Finland att gå med i Nato nu när Ryssland är upptagna i Ukraina. Ryska militären har dessutom visat sig vara relativt inkompetent.
Citera
2022-03-01, 06:50
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Nu måste verkligen Ukrainas president. Kungen av tiggarna sluta snylta efter saker. Man blir på riktigt illamående av honom.
är detta en serb som det fortfarande svider i röven på eller? har märkt att serber på nätet oundvikligen är enorma rysskramare
Citera
2022-03-01, 06:54
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ett enkelt svar. NEJ. Jag finländare.
Ett ännu enklare svar - JA. Så även jag.
Citera
2022-03-01, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
'
Nej men var o varannan dag någon man utan pigment i media hur han blev sodomerad av bubbel pappa plastpappa eller vad fan ni har för familjesystem... måste vara för jävligt.

Jag tror du blev diddlad... men frågan är, var mamma med på det?

Åååh, nu är man tydligen utan pigment också?
Då kan man ju bara gissa hur mycket du har
Dina drömmar om att en svartmuskig man får ge sig på blonda svenska barn utan straff får du dessvärre slå ur hågen...
Citera
2022-03-01, 07:04
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Vem är hans "naturliga" efterträdare?
Vet inte. Men både tror och hoppas på att Putins dagar på tronen är räknade. Och att nästkommande dåre är mer civiliserad.
Citera
2022-03-01, 07:32
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
men är dock ganska säker på att Finland kommer att ansöka om medlemskap denna vecka.

Nåja, så fort går det inte. Måste först diskuteras och sen röstas antingen i riksdagen eller via en folkomröstning.
Tidigast i sommar vore en ansökning möjlig.
Citera
2022-03-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Sverige har med sitt agerande de senaste dagarna lyckats gräva upp sig ur fredskistan och idag t.o.m kavlar upp armarna och hotat tillbaka, men inte i samma stil som han många fruktar. Lät som en kurrande höna, en svensk minister på lågstadienivå som försöker stå rakryggad och visa sig orädd genom att kommentera tillbaka hotet. För det första ger det motsatt budskap, för det andra tror knappt du är a man, jag menar woman of Word om vi skulle få en tsar bomba släppt i Europa, för det tredje finns det andra viktigare parter i västteamet mer lämpade att framföra gruppens hot med finess. Sverige deltar i denna massiva provokationen förmodligen av egenintresse, men det är helt fel väg att gå. En smörgås av sanktioner kan räcka långt men att nu strypa luften på hela ryska folket genom att ge sig på fredliga handelspartners, idrottare och musiker bland de senare många unga är att ge sig in i samma smutsiga och omoraliska spel likt det vi anklagar Ryssland för. Det visar att en del av mänskligheten inte avancerat mentalt när vi än idag agerar enligt Moses lag öga för öga.

Alla som ger sitt tysta medgivande till en diktators galenskaper är medskyldiga oavsett dom dom är politiker, oligarker, idrottsmän eller kulturarbetare. Det ska kosta på att anfalla sina grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in