2022-03-01, 05:57
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Nja vi är inne på 6 dagen. Det finns väl ingen som kan säga att det ser ljust ut för Ukraina. Kan p vinna kriget? Aldrig! Med den enormt överlägsna antal militärer och tillgång på vapen så är detta ett dödfött projekt. Visst en förhandling skulle kunna avbryta detta men det är nog den enda lösning som jag kan se.

Att Ukraina ska kunna slå tillbaka en fullskalig rysk invasion mot en totalt överlägsen rysk armé vore en sensation och ett av de största militärfiaskona i historien för Ryssland.
Det är heller ingen som tror det.

Det handlar inte om att vinna utan att orsaka så stor skada som möjligt för de ryska styrkorna och hålla ut så länge de kan och de har gjort det riktigt bra hitils.
Citera
2022-03-01, 05:58
Medlem
Hat inte Ukraina flyg eller missiler att stoppa konvjen med?
Citera
2022-03-01, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vad för raketer?

Jag kan ju ha hört fel från CNN för typ 3 timmar sedan. Sam robotar för helikoptrar och luftvärn i hop med vapen och pansarbrytande granater.
Citera
2022-03-01, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Måste man va en ryss för att ställa sig frågan? Varför kryllar det då av artiklar FRÅN VÄSTVÄRLDEN om att Ukraina är en hotspot för nazister som vill kriga och begå krigsbrott?

Jag sa det i mitt förra inlägg att det är ett "problem" bara när det gynnar deras intressen.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Att Ukraina ska kunna slå tillbaka en fullskalig rysk invasion mot en totalt överlägsen rysk armé vore en sensation och ett av de största militärfiaskona i historien för Ryssland.
Det är heller ingen som tror det.

Det handlar inte om att vinna utan att orsaka så stor skada som möjligt för de ryska styrkorna och hålla ut så länge de kan och de har gjort det riktigt bra hitils.

Ja, Kiev kommer nog troligtvis falla imorgon kväll/natt. Men det innebär inte slutet för Ukraina men däremot kan det definitivt vara början till slutet för Putin. Nu kommer civila drabbas på riktigt och det är nog inte många ryssar som ställer upp på det.

Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sanctions.html
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Om nu ryssen har radat upp sig i denna långa militär konvoj på ukrainsk mark, hade det inte varit enkelt att slå ut den från luften då ?

Ett barn i förskolan inser att man inte åker sådär men inte Putin, han tror att mängden ska skrämma skiten ur motståndarna, tragiskt nog är dom flesta ditlurade unga män som är hungriga trötta och vill hem till sina flickvänner.

Först var kolonen 5km sen 27km och nu 60km, undra om dom första fordonen har fått soppatorsk.

Alla världens militärer måste tycka Putin är pinsamt dålig på krigsföring, det är faktiskt så dåligt att man börjar tro att han har en annan plan och detta bara är en undanmanöver.
Citera
2022-03-01, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ukraina får 70 plan.
Mycket spännande detta. Det ryska luftvärnet verkar ha en hel del problem minst sagt. Hela dagen idag har det kommit ut klipp där Ukrainska drönare bombar skiten ur ryska luftvärn. Dessa s300 och s400 luftvärn skulle enligt massa "experter" vara världens mest avancerade men det verkar inte vara något problem att slå ut dessa från luften.

Nu är förvisso MiG plan mycket äldre och långsammare än dessa drönare så MiG planen är nog hyffsat sårbara. Men det blir ju minst sagt lite problem om det ryska luftvärnet bombats sönder innan MiG planen anländer.
Citera
2022-03-01, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Du "tog" orden ur munnen på mig i alla fall rörande " Eller så är vi redan där. Kanske bara en tolkningsfråga." När har vi haft så många nationer inblandade i samma konflikt sist!? Antar WW2! Indien, Kina och UAE har ju redan bevisat färg genom att stödja Putin så bara en knivsegg "eller heter det knivsägg?" från att kallas WW3. Oavsett utkom så kommer denna konflikt att rita om den politiska världskartan så enligt mig så kan man nu redan kalla detta WW3! Shit, fy fan!

Mina döttrar har båda både Ukrainska och Ryska vänner och ser redan slitningar i deras kompisars intryck "läs föräldras påverkan" USCH!

Stöder Indien och Kina Putin?
Det är för mig totalt obegripligt, rentav korkat.
Jag kan inte tänka mig att Kina och Indien ger konkret stöd till Putin. Ska de göra det?

Ja det är otroligt många länder med i matchen. Svårt att ta in.

Tråkigt att höra. Sånt där går fort. Känslor är svåra att styra.
Citera
2022-03-01, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Nej. Det handlar om tiotusentals neonazister. Dom har en stor beväpnad paramilitär. När de inte är nöjda så hotar de regeringen att få sina krav igenom.

(Workers Today) US backed fascist azov battalion in ukraine is training and radicalizing white supremacists
https://workers.today/us-backed-fasc...-supremacists/

Du länkar till Workers Today. De beskriver sig själva såhär:

Citat:
Workers Today, A Marxist-Leninist Blog and Library. Against the mainstream, with the opressed of the world.

Din källa är alltså ett gäng kommunister och bolsheviker som hatar vita européer över allt annat.
Citera
2022-03-01, 06:04
Medlem
64 km konvoj kommer Putin stoltserande med.

Koordinerar han inte den perfekt kommer fordonen bara vara i vägen för varann

Detta är liksom inte Starcraft. Sprängda fordon tar mer plats än hela.

Ukrainarna kommer gräva ner minor och sätta upp vägspärrar överallt nu, så de får möjlighet att blitzkriga. Man spränger ett fordon, tömmer sina magasin mot konvojen, å drar, springer 2 km i motsatt riktning. Skitsvårt att försvara sig emot..
Citera
2022-03-01, 06:04
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Hat inte Ukraina flyg eller missiler att stoppa konvjen med?

Ryssland verkar styra luftrummet norr om kiev.
Citera
2022-03-01, 06:06
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Ja, Kiev kommer nog troligtvis falla imorgon kväll/natt. Men det innebär inte slutet för Ukraina men däremot kan det definitivt vara början till slutet för Putin. Nu kommer civila drabbas på riktigt och det är nog inte många ryssar som ställer upp på det.

Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sanctions.html

Det kan nog bli så att konvojen omringar staden och börjar artilleribomba ett tag innan man går in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in