2022-03-01, 02:36
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Ja, du kan hävda att du är en större man efter att du har bett om ursäkt till alla som har drabbats av dina hatiska påhopp i tråden.

I diskussionerna så lär vi oss alla om ämnet. Det hjälper oss alla att identfiera orsakerna till konflikten. Vi kan därmed bättre ignorera propaganda och andra ovässentligheter för problembilden. Vilket hjälper oss att undvika att vara en del av problemet själva, och kanske till och med bidra med en lösning.

En lösning exempelvis är möjligtvis som du föreslog att en av de stridsivriga ledarna i kriget ersätts med någon som kan vara (för att använda ditt utrryck) "den större mannen" och acceptera ett nederlag för sin sida för fredens skull.

Den stora mannen är ödmjuk inför det lilla mannen som alltid ska ha rätt i sin sak och kör med härskartekniker likt Putin.

Men vem är jag att bestämma det. Det kanske bara är du som uttrycker dig lite tokigt.

Sverige och Finland har hotats av Ryssland så jag ser inte rimligheten med dina förslag om att se igenom propaganda. Det är bättre att du står för det du säger och säger det rakt ut istället för att kamouflera ord.
Citera
2022-03-01, 02:39
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmoo
Så du tror inte att bland de flera miljoner arga ukrainare inte finns de som vill hämnas?

Det hat som ukrainare känner mot Ryssland kommer skapa många terrorister.

Eller tror du att det bara är i Afghanistan som övergrepp på befolkningen skapar terrorister?

Ryssland kommer under lång framtid leva med terrorbomber.

Och när du ändå tog dig tid att svara har du hunnit binda räntan på dina bolån?

Det kan nog ligga en del sanning i din analys. Tyvärr. Ukrainarna är mer bestialiska än ryssarna. Odessa-massakern kommer för evigt att finnas på min näthinna. Det värsta jag nånsin sett. Tänk, där står unga tjejer och killar på knä och fyller bensin på flaskor, Molotov-cocktails som sen kommer att kastas på huset som är fullt med folk. Folk som lyckats ta sig ut från det brinnande huset klubbas ihjäl med påkar. Man tar sig in och skjuter folk därinne. Andra skjuts utifrån då de försöker ta sig ut. Nånting alldeles oerhört. Fruktansvärt chockerande!

https://www.youtube.com/watch?v=L8lgYghFzEE
Citera
2022-03-01, 02:41
Medlem
Ska bli intressant att se vad som hänt under natten, när jag vaknar imorgon. Jag tror detta är början på slutet för Ukrainas korrupta ledare om han inte lyckas fly med svanesen mellan benen snart. Ryssland kommer gå in med hårdhandskarna nu efter det misslyckade inledningen. Sverige och övriga kommer får känna på konsekvensen av att ha backat upp Ukraina. Av det hela att dönma så är det mycket tragiskt alltihopp. I krig finns det ingen vinnare.
Citera
2022-03-01, 02:42
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Film från Kherson inatt.

https://twitter.com/beczka_tv/status/1498471384686673928?s=20&t=E2oeUmIRS6pvKZM3q3a8gg

Borgmästaren ska försöka överleva stormningen till imorgon.
Citera
2022-03-01, 02:43
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
I Sverige kan man håna Ryssland och diskriminera mot ryssar utan några påföljder.

Statlig sanktionerad rasism.

Du har fel i sak. Man kan inte diskriminera mot ryssar utan påföljder i Sverige. Det är inte lagligt. Det bryter mot diverse diskrimineringslagar. Hur ställer du dig till detta faktum?

Man får skämta om Ryssar, absolut. Ryssar får skämta om Svenskar. Vi har yttrandefrihet.

Man får skämta om svenskar i rysk tv. Är det också statligt sanktionerad rasism?
Citera
2022-03-01, 02:44
Medlem
Här ses konvojen som är 50-60 kilometer lång vid flygplatsen Hostomel, under fyra mil från Kiev centrum.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9KVzr5/nye-satellittbilder-viser-russere-paa-vei-mot-kyiv
Citera
2022-03-01, 02:44
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Den stora mannen är ödmjuk inför det lilla mannen som alltid ska ha rätt i sin sak och kör med härskartekniker likt Putin.

Men vem är jag att bestämma det. Det kanske bara är du som uttrycker dig lite tokigt.

Sverige och Finland har hotats av Ryssland så jag ser inte rimligheten med dina förslag om att se igenom propaganda. Det är bättre att du står för det du säger och säger det rakt ut istället för att kamouflera ord.
Så du har ingen ånger av att du gjorde hatiska påhopp på en mängd personer i tråden? Du känner inte att du behöver be om ursäkt till dem för att du kallade dem glopord för att de inte tycker precis som du? Då är jag rädd att du verkar mer lik Putin än vad du kanske önskar.

Hot mot Sverige eller våra nära grannländer från Ryssland är naturligtvis inte acceptabelt och kommer inte gagna Rysslands ställning i våra länder. Men det finns ju en mängd bättre sätt att visa det än att starta ett proxykrig mot Ryssland.
Citera
2022-03-01, 02:45
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Oj! Nu fick jag en shock!

Var helt övertygad om att du var en 16-årig tjej.

På allvar.

Hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Tänk dig att har en kastrull med olja som brinner brinner på spisen och du kastar på vatten och det flammar upp en eld i luften som kan upplevas explosivt, tänk nu att det sker genom ca 7ton speciellt framtaget högexplosiv ämne som fördelas som en aerosol och tänder eld på på "luften" och motsvarar ca 40 ton trotyl (TNT).
Det är vad FAOB är och de klipp jag sett har inte visat någon aerosolbomb.
Kan du kanske länka ett bättre klipp?

Jag vet precis vad du menar. Om hela 7 ton är framtaget så är den hur kraftfull som helst!

Jag säger till när jag har hittat.
Glömmer alltid bort att spara och det ramlar enorma mängder med svar i tråden.
Det jag kunde se var att man ”flög till” så den var äkta tror jag. Explosionen kom långt ifrån…
Citera
2022-03-01, 02:45
Medlem
mjoelk-kannas avatar
En fråga bara. Hur ska Ukraina kunna skydda sig mot en 67 km lång konvoj? Den enda lösningen där är väl någon form av vapen täcker väldigt stor yta? Massiv artilleri och kanske massbombning. Vapen som Ukraina inte har.
Citera
2022-03-01, 02:46
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
I Sverige kan man håna Ryssland och diskriminera mot ryssar utan några påföljder.

Statlig sanktionerad rasism.
Du är en clown. Om du hade läst tråden så hade du sett att jag redan har fått ett svar på mitt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jo så har länderna tetas med varandra, ryssland gjorde ju denna.
https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M
Titta på den videon och återkom om 'Statlig sanktionerad rasism' i Ryssland.
Jag väntar otåligt på ett intelligent svar.
Citera
2022-03-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Oj, vilka fantastiska källor du måste ha för att kunna dra den slutsatsen!

All cred till dig, grym journalistik!

Varför är du ironisk? Vilka andra har dragit den slutsatsen här?
Citera
2022-03-01, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
En fråga bara. Hur ska Ukraina kunna skydda sig mot en 67 km lång konvoj? Den enda lösningen där är väl någon form av vapen täcker väldigt stor yta? Massiv artilleri och kanske massbombning. Vapen som Ukraina inte har.

Det kommer dem inte att göra.
Vem sa att Ukraina kommer att vinna detta?

Ryssarna kräver att Zelensky avgår, det är enda sättet att rädda landet och tio tusentals/hundra tusentals liv.

Men han vägrar så here we go.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in