2022-03-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
DU: Vill inte att man förolämpar andra.
Också du: Förolämpar andra.

Du är naiv och otroligt dum. Eller så har du inte hängt med i tråden eller råkade ta parti med dem som skriker sig hesa om att Ryssland gör rätt i att invadera Ukraina och mörda barn?

Har inte sett ett enda inlägg där någon förespråkar att mörda ukrainska barn. Däremot har jag sett några inlägg där man tyckt att Ryssland borde attackeras med kärnvapen.
Citera
2022-03-01, 00:58
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Bara för att de i Donbas talar ryska behöver de inte identifiera sig som ryssar, eller hur?

Det brukar ju påpekas att ryskspråkiga i Ukraina inte är ryssar, eftersom de identifierar sig som ukrainare.

Sedan har du dem som identifieras som khokhly. Varför ska inte de ha rätt till en egen republik?
Spelar ingen roll vilka de identifierar sig med. Det finns redan ett ukrainskt och ett ryskt land. Bara för att det bor ryssar i ett område i Ukraina betyder det inte att de ska bli självständiga, och ha det området som sitt land.
Citera
2022-03-01, 00:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag har aldrig hört talats om nåt liknande. Nästan tre mil! Vad är Ukrainas plan måntro?

Nej jag har heller aldrig sett eller hört talas om något liknande. Någon plan för att hantera dessa lär ju inte Ukraina ha.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Satellitbilder från det amerikanska företaget Maxar uppges visa hur en 27 kilometer lång rysk militärkonvoj rör sig norr om Kiev, nära Antonovflygplatsen, skriver Reuters.

https://svt-direktcenter.imgix.net/df24ef4af89d?auto=format

Varför har de parkerat bilarna så tätt?
Har ryssarna bombat allt flygvapen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Du är ett undantag. Många inser att det här går att se ur fler än två perspektiv. Du är gravt enögd i alla dina inlägg, där du inte kör med svamlet här ovan. Vilket oftast sker när någon av dina inlägg får adekvat mothugg.
Det är på allvar förolämpande att läsa din kassa propaganda, och svaren blir uppenbarligen därefter. Och koftan passar dig fint....

"Ok" vännen.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Tack för länken, jag känner till historien. Börja med Ruthener.
Näää, låt oss backa ännu längre i vår jakt på den sanne ukrainiern!

Enligt wikipedia måste ukrainare i själva verket vara KHAZARER.
https://en.wikipedia.org/wiki/Khazars#/media/File:Chasaren.jpg

Du får nog ge upp ditt sökande. Ukrainare dyker upp först i slutet på 1800-talet.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag antar vid det här laget att ingen här i tråden missat Putins manifest med hans tankar runt det nya Sovjet. Den var satt att automatiskt publiceras två dagar efter invasionen av Ukraina, eftersom man hade räknat med att det skulle ta två dagar att inlemma Ukraina i Nya Sovjet. Efter att den automatpublicerats tog man omedelbart ner den, men en engelskspråkig kopia fick ligga ute lite för länge så att den hann indexeras och för evigt sparas i webb-arkivet.

Jag har läst den flera gånger nu och är fortfarande hänförd över likheterna med Hitlers idéer. Till och med den högtravande stilen känns som hämtat från Mein Kampf. Vilken jävla tur för världen att Ukraina har så grymt försvar! Min bedömning är att Ukrainas folk har stoppat det som kunde blivit ett tredje världskrig.

Svensk automat-översättning av Putins kamptext:
https://mil-in-ua.translate.goog/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=wap p

Ja texten för tankarna till Mein Kampf helt klart.. Finns inte en chans att han skulle ha nöjt sig med Ukraina. Han förväntade sig en lätt invasion och skulle sedan fortsätta att annektera nya områden. Hsn gissade väl att väst inte skulle våga ingripa då han sitter på kärnvapen.
Citera
2022-03-01, 01:00
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Maten i Ukraina konfiskerades på order av ledningen i Kreml Moskva. För att förse de stora ryska städerna (Främst Moskva o St Petersburg) med bröd o andra livsmedel. Detta för att man i Kreml fruktade hungerkravaller o med det en kontrarevolution.

Konfiskeringen användes också för att finansiera Sovjets militära utgifter. Det finns en väldigt bra film från 2019 som handlar om Gareth Jones, journalisten som offentliggjorde den här händelsen för omvärlden. ”Mr Jones” heter den.

Efter avslöjandet blev Jones tyvärr mördad strax innan sin 30-årsdag i vad som misstänks ha varit en hämndaktion orkestrerad av sovjetiska agenter från NKVD.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Var var dina sympatier i Irakkriget? Hittar inga. Känns lite som hyckleri. Jag har all rätt att vara neutral om jag vill det. Sluta pracka på folk dina åsikter.

Varför nämner du Irak?
Du är inte neutral. Annars hade du inte kommenterat mig. Du stör dig på alla som inte tycker som er. Nej till diktatur. Punkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Vad är det för jävla troglodyter som förpestar tråden med sina amerikaniserade tagningar. Ryssen krigar inte som amerikanen, dvs bomba sönder lede fi till stenåldern. Konvojen när den kommer fram kommer inte urskillningslöst lobba raketer över Kiev. Syftet är att omringa staden, och på sikt strypa tillförseln av nödvändigheter. Krig är inget 100-meterslopp, utan ett marathon.
Det har du rätt i, ryssen tar det lugnt och fint, gärna med soppatorsk, vodka paus och råna ett par kiosker för att få tag på lite mat. Ingen brådis, så länge man kan ockupera en potatisåker vid gränsen lär ingen lägga energi på dig. Maraton känns inte riktigt rätt här, nuvarande situation påminner mer om syjunta, sittstrejk eller att sitta på fel sida i ett parti "kast med liten brinnande vodkaflaska". Tycker barnamördare V.Puttin att det är värt att offra flera tusen tonåriga soldaters liv för att klamra sig kvar vid makten?
Citera
2022-03-01, 01:01
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Varför nämner du Irak?
Du är inte neutral. Annars hade du inte kommenterat mig. Du stör dig på alla som inte tycker som er. Nej till diktatur. Punkt.

Nej det gör jag inte. Jag skriver vad jag tycker. DU däremot stör dig på oliktänkande det är helt uppenbart.
Citera
2022-03-01, 01:01
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Där kom den besatta dubbelpostaren för femte gången.

Hade vi varit på samma nivå så hade det inte varit lönt att diskutera.

Om du är emot Ryssland och barnamord så är det lugnt. Men det är inte hur du har uttryckt dig i tråden. Då kanske du har lugnat ner dig och det är ju bra.
Jag har varit konsekvent i tråden hela tiden. Jag är emot Rysslands krig. Jag är också emot USAs krig (och anser dem vara den större ondksan de 30 senaste åren med alla deras krig). Jag är emot att Sverige startar ett proxikrig mot Ryssland. Så jag är emot krig. Jag tror att det är bättre att bekämpa den här ondskan med fredliga medel än med militära medel.

Du däremot har du kallat alla som inte vill ha krig med Ryssland för rysstroll, att de försvarar barnmördare. Du har spammat det mot alla som inte vill ha krig med Ryssland. Du har förpestat den senare delen av tråden med detta nonsens. En ursäkt vore på sin plats.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-01 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in