Citat:
Ursprungligen postat av
Novakolia
Angående alla videos som postats så kommer 99% från Ukrainskt håll. Flera har redan visat sig vara fejkade, från andra kris osv.
Det jag fått höra från olika håll är följande. De ryska soldaterna har fått direktiv att undvika civila offer så långt det går, att vissa maximal respekt till de ukrainska tillfångatagna soldaterna. Detta då man inte vill alienera det Ukrainska folket. Därför har man också undvikit att gå in i stora städer då det finns risk för småskaligt dörr till dörr krig med många döda. Detta låter vettigt då man kanske planerar tillsätta en prorysk regim i framtiden. Jag tror nog alla förstår att ryssarna försöker åtminstone genomföra detta krig med silkesvantar på i den mån det är möjligt. Inte för att de är några änglar men för att de som sagt inte vill alienera det ukrainska folket samtidigt som de vet att hela Världens ögon är på dem.
Om Ryssland så önskade har de vapen att jämna Ukraina med marken men det är inte deras mål uppenbarligen.
Det jag hört att de Ukrainska soldaterna fått direktiv om i fall de tillfångatar ryska soldater är att skjuta dem på plats.
Har du hört det? Var då? Av vem?
Storsint av Putin och Ryssland att inte gå ut med den informationen förrän de är riktigt säkra. För det måste ju vara därför de inte gått ut med det än. Då är det verkligen tur att vi har sådana som du som med din utmärkta hörsel snappar upp en massa information och presenterar för oss, sanningstörstande medborgare. Hade det inte varit för sådana som Novakolia, mannen med öron så stora att Pellefant blir grön av avund, hade vi helt enkelt missat den informationen.
Det vore ju verkligen under den ryska värdigheten att smyga ut antydningar i olika former av sociala medier och diskussionsforum. Därför är det tur att vi har sådana rakryggade individer som du! Tack, tack och ännu en gång, tack!
Det är intressant att alla som hört sådana saker skriver texter som verkar ha inspirerats av det engelska språket. Ordföljden har ofta spår av en sådan påverkan och vissa av prepositionerna används på ett för svenskan felaktigt sätt som dock hade funkat på engelska, eller kanske ryska?