2022-03-01, 00:54
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Kan du inte försöka vara lite trevligare din fanatiker?

Vi vill nog alla härinne att det blir fred med vissa få undantag. Vi skiljer oss när det gäller hur vi kommer dit. Vissa anser att man ska se det ur NATOs perspektiv och vissa att man ska se det ur Rysslands perspektiv. Vi behöver inte förolämpa varandra och kalla varandra för saker bara för att vi inte är överens. Det är inte konstruktivt.

DU: Vill inte att man förolämpar andra.
Också du: Förolämpar andra.

Du är naiv och otroligt dum. Eller så har du inte hängt med i tråden eller råkade ta parti med dem som skriker sig hesa om att Ryssland gör rätt i att invadera Ukraina och mörda barn?
Citera
2022-03-01, 00:55
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Att jag inte vill ha krig betyder inte att jag stödjer Ryssland. Jag stödjer inga krig. Oavsett om det är Ryssland eller USA. Du vet, fasta principer. Och jag stödjer inte krigspropaganda eller krigshets heller.

Jag bryr mig inte om du står ut med mig. Jag bryr mig om att tillrättavisa dig när du förstör diskussionen i tråden. Du tillskriver folk saker de inte har sagt, sprider hat, förstör tråden med nonsens.

Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du har aldrig citerat ett exempel av dina fantasier av mig. Så jag säger att jag är emot alla krig. Vad får dig att tro att det betyder att jag vill ha krig. Bara för att du verkar tala tvärt-om-språket, så innebär det inte att jag gör det, även om du har lyckats dra ner mig i tjafsträsket med dig.

Där kom den besatta dubbelpostaren för femte gången.

Hade vi varit på samma nivå så hade det inte varit lönt att diskutera.

Om du är emot Ryssland och barnamord så är det lugnt. Men det är inte hur du har uttryckt dig i tråden. Då kanske du har lugnat ner dig och det är ju bra.
Citera
2022-03-01, 00:56
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
DU: Vill inte att man förolämpar andra.
Också du: Förolämpar andra.

Du är naiv och otroligt dum. Eller så har du inte hängt med i tråden eller råkade ta parti med dem som skriker sig hesa om att Ryssland gör rätt i att invadera Ukraina och mörda barn?
I vilka krig dör det barn. Alla kanske? Så alla krig kanske är dåliga?
Citera
2022-03-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Du får det nästan att låta som du menar det. Men bara nästan. Koftan är att föredra när din propaganda ifrågasätts fortfarande?

Att ställa frågor till människor med faktisk insikt och kunskaper, är bevisat mycket effektivare än att fabulera på ett forum.

Ingen kofta här inte.

Försökte tidigare anpassa mig till forumets dialogklimat men insåg att det inte var någon mening lägga sig på så låg nivå.

Du vill alltså att jag ska ställa frågor till dig så att du kan "upplysa" mig? Det hade fått dig att må bra va?

Har du den inställningen kommer du bara bli bitter vilket du redan verkar vara.
Citera
2022-03-01, 00:57
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Blir nog en tråkig liga när alla utlänska spelare lämnar
Ja, KHL utan finnar och svenskar blir ingen vidare underhållning.
Citera
2022-03-01, 00:58
Medlem
Vryzass avatar
Att EU skulle skicka plan verkar ha varit en groda. Bulgarien ska ha sagt nej och enligt Polsk media har inget beslut tagits.

https://www.rp.pl/wojsko/art35777571-28-polskich-mig-ow-29-dla-ukrainskiej-armii

Värt att notera är att uppgiften först kom från ukrainskt håll, inte från exempelvis Polen.

Slovakien säger också nej.

https://domov.sme.sk/c/22850575/ukrajina-vojna-slovensko-vojenska-pomoc-stihacky.html
Citera
Medlem
Ger Putin upp donbas som han gick i krig för?
"‘Demilitarise Ukraine, West must recognise Russian sovereignty over Crimea' | The Daily Star" https://www.thedailystar.net/news/world/2022-russian-invasion-ukraine/news/demilitarise-ukraine-recognise-russian-sovereignty-over-crimea-end-war-2972591?amp
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Nej men jag gav en bra och tydlig liknelse.
Är det rätt att Ryssland invaderar Ukraina för att man har invaderat Irak för nästan 20 år sedan.

Med dina åsikter om att rättfärdiga detta krig så finns det inte en chans i det mörkaste helvetet att du skulle ha nån form av sympati för Irak.

Kaka på kaka lille vän.

Var var dina sympatier i Irakkriget? Hittar inga. Känns lite som hyckleri. Jag har all rätt att vara neutral om jag vill det. Sluta pracka på folk dina åsikter.
Citera
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Lumpen är inte ett måste för att hjälpa Ukraina. Åker du dit så kommer du såklart bli anpassad utifrån din kompetens.

Du kommer säkerligen bli upplärd på plats med allt basic.

Många av dom vapen som Sverige skickade till Ukraina kräver inte någon erfarenhet, väldigt enkla att använda även för amatörer. Kan tänka mig att så är fallet för många andra vapen som andra länder skickat.

Åker du ner till Ukraina med din vän så får du gärna skicka ett PM när det väl blir av. Jag vill att du ska finnas i mina tankar medans du befinner dig där.

Ta god tid på dig innan du tar ditt beslut.
Du är modig som ens är inne på denna tankebanan, oavsett om du åker eller ej.

🇸🇪🇺🇦🙏
Tack för info. Kommer slänga iväg PM ifall att det blir av. Dina ord och omtanke uppskattas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Angående alla videos som postats så kommer 99% från Ukrainskt håll. Flera har redan visat sig vara fejkade, från andra kris osv.

Det jag fått höra från olika håll är följande. De ryska soldaterna har fått direktiv att undvika civila offer så långt det går, att vissa maximal respekt till de ukrainska tillfångatagna soldaterna. Detta då man inte vill alienera det Ukrainska folket. Därför har man också undvikit att gå in i stora städer då det finns risk för småskaligt dörr till dörr krig med många döda. Detta låter vettigt då man kanske planerar tillsätta en prorysk regim i framtiden. Jag tror nog alla förstår att ryssarna försöker åtminstone genomföra detta krig med silkesvantar på i den mån det är möjligt. Inte för att de är några änglar men för att de som sagt inte vill alienera det ukrainska folket samtidigt som de vet att hela Världens ögon är på dem.

Om Ryssland så önskade har de vapen att jämna Ukraina med marken men det är inte deras mål uppenbarligen.

Det jag hört att de Ukrainska soldaterna fått direktiv om i fall de tillfångatar ryska soldater är att skjuta dem på plats.

Har du hört det? Var då? Av vem?

Storsint av Putin och Ryssland att inte gå ut med den informationen förrän de är riktigt säkra. För det måste ju vara därför de inte gått ut med det än. Då är det verkligen tur att vi har sådana som du som med din utmärkta hörsel snappar upp en massa information och presenterar för oss, sanningstörstande medborgare. Hade det inte varit för sådana som Novakolia, mannen med öron så stora att Pellefant blir grön av avund, hade vi helt enkelt missat den informationen.

Det vore ju verkligen under den ryska värdigheten att smyga ut antydningar i olika former av sociala medier och diskussionsforum. Därför är det tur att vi har sådana rakryggade individer som du! Tack, tack och ännu en gång, tack!

Det är intressant att alla som hört sådana saker skriver texter som verkar ha inspirerats av det engelska språket. Ordföljden har ofta spår av en sådan påverkan och vissa av prepositionerna används på ett för svenskan felaktigt sätt som dock hade funkat på engelska, eller kanske ryska?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Jag har aldrig hört talats om nåt liknande. Nästan tre mil! Vad är Ukrainas plan måntro?

Man ska väl snarare ställa sig frågan vad som är ryssarnas plan? De kommer knappast kunna erövra Kiev med en konvoj som till största delen består av lastbilar. Som det ser ut nu så tror jag inte ryssarna har i närheten av tillräckligt mycket trupp för att erövra Kiev. Att skicka in pansar eller bepansrade fordon i en storstad utan extremt mycket fotfolk som säkrar vartenda hus är en omöjlighet. Vi har redan sett hur effektivt hela konvojer kämpas ned. Ukraina har av allt döma mycket gott om pansarskott.
Senast redigerad av fernebo 2022-03-01 kl. 01:04.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Nej men jag gav en bra och tydlig liknelse.
Är det rätt att Ryssland invaderar Ukraina för att man har invaderat Irak för nästan 20 år sedan.

Med dina åsikter om att rättfärdiga detta krig så finns det inte en chans i det mörkaste helvetet att du skulle ha nån form av sympati för Irak.

Kaka på kaka lille vän.

Var var dina sympatier i Irakkriget? Hittar inga. Känns lite som hyckleri. Jag har all rätt att vara neutral eller ryssvänlig om jag vill det. Sluta pracka på folk dina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in