2022-02-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja i januari ja...? Då var det 30k som var förra botten, eller hur?
Den vände dock som sagt upp runt 34k och gjorde en högre botten och vad som nu är vad som behöver hålla.
Botten november 2021: 53.3k
Botten december 2021: 42k
Botten 10 januari 2022: 39.7k
Botten 24 januari 2022: 32.9k

Kallar du det att göra högre botten? Topparna är också lägre.
Citera
2022-02-28, 18:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Botten november 2021: 53.3k
Botten december 2021: 42k
Botten 10 januari 2022: 39.7k
Botten 24 januari 2022: 32.9k

Kallar du det att göra högre botten? Topparna är också lägre.

https://i.ibb.co/n1nxLQs/Ska-rmavbild-2022-02-28-kl-17-49-09.png
Vet inte vad mer som finns att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Sluta tjafsa nu och kom med information som kan hjälpa oss i tråden ist.
Så länge kanalen håller så tror jag vi är på högre nivåer till sommaren. Vad priset är i morgon eller om två veckor är relativt ointressant i sammanhanget.
Men framför allt så stirra dig inte blind på grafen. Kolla vad som händer on chain där valar länge ackumulerat. Kommer det nyheter i sommar att flera länder och företag gått hårt in i Bitcoin så är det nu du ser det i on chain analyserna.

Jag tror fortfarande på en annalkande supply squeeze där efterfrågan kommer bli enorm samtidigt som utbudet är obefintligt. On chain analyserna säger att det är dit vi är på väg.
Citera
2022-02-28, 18:47
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
https://i.ibb.co/n1nxLQs/Ska-rmavbild-2022-02-28-kl-17-49-09.png
Vet inte vad mer som finns att säga.

Så länge kanalen håller så tror jag vi är på högre nivåer till sommaren. Vad priset är i morgon eller om två veckor är relativt ointressant i sammanhanget.
Men framför allt så stirra dig inte blind på grafen. Kolla vad som händer on chain där valar länge ackumulerat. Kommer det nyheter i sommar att flera länder och företag gått hårt in i Bitcoin så är det nu du ser det i on chain analyserna.

Jag tror fortfarande på en annalkande supply squeeze där efterfrågan kommer bli enorm samtidigt som utbudet är obefintligt. On chain analyserna säger att det är dit vi är på väg.
Now I'm here
Cryptoilluminati
Forged in the chain
With all of my gang
Decentralized and elite

Hyblock & Charten är det viktigste för mig som träjdar med lev.
Är inte intresserad av att hålla shitcoin till 2025.
Citera
2022-02-28, 19:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
144 miljoner Ryssar börjar inse att deras valuta kommer vara i fritt fall härnäst.
Tillgången till dollar är strypt.

You do the math...

Tvår år sedan
1 #bitcoin= 420,000 rubel

Idag:
1 #bitcoin= 4,200,000 rubel
Citera
2022-02-28, 21:29
Avslutad
BTC pumpar pga att Ryssland stängts av från SWIFT. Enligt mindre begåvade i tråden, för att uttrycka mig diplomatiskt, har prisutvecklingen ingen som helst korrelation med kriget/sanktioner utan handlar endast om det tekniska.
Senast redigerad av SithMaster 2022-02-28 kl. 21:32.
Citera
2022-02-28, 21:30
Medlem
Leastons avatar
Morgan Stanley (!) har skaffat sig stor exponering mot Bitcoin:
https://twitter.com/MacroScope17/status/1498390668191928330?s=20&t=aRTWlvALhF6DCmQvvl3oJg
Citera
2022-02-28, 22:29
Medlem
Citat:
36k idag och 45k imorgon? Highly unlikely.

Haha, alltså, är du nån självutnämnd expert eller?

Vi gick istället från 37k till 42k.
Den 25: februari hade vi en pump från 36k till 40k.

Vi har ett motstånd nu vid 41.8k som varit support 3 veckor av februari.
Morgondagen blir lika intressant som dagens.

Jag tror kriget i ukraina kommer ta slut ganska fort.
Dom möttes väl idag för diskution.
Citera
2022-02-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Går helt okej faktiskt. Bitcoin och ethereum är mina enda förlorande positioner i år och eftersom jag gjorde rätt och sålde i tid blev det inte så farligt. Till skillnad mot El Salvadors president som verkar ha spelat bort hela statskassan och nu måste fylla på från IMF.

Tur att du köpte högt och sålde lågt Justin Bustin'

Se varnande exempel ovan.
https://streamable.com/9l4a57
Citera
2022-02-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Haha, alltså, är du nån självutnämnd expert eller?

Vi gick istället från 37k till 42k.
Den 25: februari hade vi en pump från 36k till 40k.

Vi har ett motstånd nu vid 41.8k som varit support 3 veckor av februari.
Morgondagen blir lika intressant som dagens.

Jag tror kriget i ukraina kommer ta slut ganska fort.
Dom möttes väl idag för diskution.
Deras lilla diskussion är bara till för att köpa mer tid. Ryssland fortsatte bomba samtidigt som deras samtal pågick. Väldigt oseriöst samtal alltså. Ukraina är envisa och modiga, verkar inte ge upp lätt. Ser inte varför kriget skulle ta slut fort. Ukraina vägrar ge upp och Putin kan inte backa helt plötsligt efter allt han sagt och gjort.

Jag är ingen expert, skriver bara det jag tror precis som du. Skulle vara kul med ett drop till iaf 36k igen.
Citera
2022-02-28, 23:46
Avslutad
Citat:
Deras lilla diskussion är bara till för att köpa mer tid. Ryssland fortsatte bomba samtidigt som deras samtal pågick. Väldigt oseriöst samtal alltså. Ukraina är envisa och modiga, verkar inte ge upp lätt. Ser inte varför kriget skulle ta slut fort. Ukraina vägrar ge upp och Putin kan inte backa helt plötsligt efter allt han sagt och gjort.

Jag är ingen expert, skriver bara det jag tror precis som du. Skulle vara kul med ett drop till iaf 36k igen.

Fortsätter kriget så fortsätter sanktionerna, vilket medför att alltfler tvingas upptäcka BTC (Nöden är uppfinningarnas moder, som det heter). Hur du kan få det till att priset ska gå ner är ett minst sagt orimligt antagande.

(Om det är det du menar, det är inte helt uppenbart, men du brukar ju vilja ner. )
Citera
2022-03-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Fortsätter kriget så fortsätter sanktionerna, vilket medför att alltfler tvingas upptäcka BTC (Nöden är uppfinningarnas moder, som det heter). Hur du kan få det till att priset ska gå ner är ett minst sagt orimligt antagande.

(Om det är det du menar, det är inte helt uppenbart, men du brukar ju vilja ner. )
Ja, på lång sikt är det positivt för BTC, men om något oväntat sker som skapar oro så kommer det vara dåligt för marknaden på kort sikt. Putin kan fortfarande göra fler oväntade saker. Marknaden kan inte hantera oväntad information på kort sikt. Samma gäller börsen.
Citera
2022-03-01, 00:22
Avslutad
Citat:
Ja, på lång sikt är det positivt för BTC, men om något oväntat sker som skapar oro så kommer det vara dåligt för marknaden på kort sikt. Putin kan fortfarande göra fler oväntade saker. Marknaden kan inte hantera oväntad information på kort sikt. Samma gäller börsen.

På sikt är det mycket riktigt bättre för BTC om Putin/Ryssland blir ännu mer isolerat än idag, samtidigt vet vi (som följer med) att Indien jobbar på att finna en lösning bortom sanktionerna och att Brasilien vägrat gå med på sanktioner, samt att Kina förmodligen kommer att fortsätta handla med Ryssland. Det är således fyra av fem BRICS-länder som vägrar gå med på sanktionerna.

En del kinesiska banker har gått med på en del sanktioner mot Ryssland har jag dock för mig, och Kina är den avgörande pusselbiten, så det är kanske inte helt avgjort än. Men att dagens finansiella-legacy-system kommer att ersättas med olika varianter är givet.

BTC kommer att vinna på detta, men samtidigt så har Indien sedan länge en tveksam inställning till BTC, och Kina har bannat handel med BTC, så det kommer nog att komma andra alternativ på banan med. Kinas digitala-Yuan lär gå upp t ex.

Men i slutändan har valutor som inte är ändliga och som är centraliserade inte en chans mot BTC, utan jag tippar att vi nu ser början på en större adaption av BTC. Den kan, som du skriver, avbrytas tillfälligt, men vägen uppåt är påbörjad.
Senast redigerad av SithMaster 2022-03-01 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in