2022-03-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Biden..... har han bytt blöjan än ? Eller spelat färdigt BilBingo ?

Biden är fullt uppe i att ha alzeimers lr något, då har han nog varken bytt blöja eller spelat klart bingo
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ungefär som storhertigdömet Finland förlåtit vinterkriget?

Eller Letterna förlåtit att halva befolkningen packades på Stalins godsvagnar för att dö i Sibirien?

O tror du Ukrainas befolkning glömt vad Stalin o ryssarn gjort?

Stalin var iof från Georgien så lite taskigt mot ryssarna att kalla honom ryss!
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Jag förstår att Putin gör som han gör, för han älskar Mother Russia mer än vad du kan föreställa dig, han gör det för sitt land och för sitt folk. Den kärleken han har för sitt land finns inte kvar i detta land.

Tänk om vi hade haft en Putin som kämpat för Svea Rike. Vi hade alla blivit inkallade för att döda knarkande nazister i Norge som styrs av judar. Beordrade att köra i långa konvojer av fordon till Norge där attackdrönare glider runt och väntar. Samtidigt som resten av världen fördömmer oss förutom kamrat Nord Korea.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Finns stor risk att Ukraina delas längs den rosa delen, om inte Ukraina garanterar att det inte blir något Nato-medlemskap. Zelensky, USA:s knähund och skådespelaren som fått sitt livs största roll, kommer inte garantera någonting eftersom som det kommer hans chefer i Washington inte tillåta. Ukarina förtjänade en bättre ledare, men som man bäddar får man ligga. Mest synd om de civila men ingen verkar bry sig om dem. Speciellt inte NATO och EU.

https://www.e-ir.info/wp-content/uploads/2015/03/map-1.jpg

Belysande karta.

Ukrainare av alla etniciteter och ryssar är tyvärr bara bondeoffer när USA och Ryssland spelar schack.
Citera
2022-03-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och om jag ser min fru som min egendom?
Då får jag slå henne om hon inte gör som jag vill?

Om jag ser min granne som min personliga slav och han vägrar lyda. Vad bör jag göra då?
Du som verkar veta? Har jag rätt att döda honom? Visst är det hans fel?
PS
Han är svagare än mig så jag KAN döda honom om jag vill.

Kallas geopolitik. Kanske inte alltid verkar rättvist men Världen är inte rättvis. Tror nog USA ser Kanada som sitt också om det skulle krisa.

Hört talas om Monroe doktrinen enligt vilken Sydamerika ses av USA som sin egen bakgård och där har ingen annan förutom USA rätt att blanda sig i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Hela tiden. Du stödjer barnmördare och säger att det är bra och att du säger sanningen.

Det gör du inte.

Känner du att det är lönt att fortsätta diskussionen?
När?? Visa mig det inlägget i så fall. Du verkar lida av vanföreställningar? Hoppas du mår bättre när du tagit din medicin.

Föreslår att du tar en paus dessutom, kan inte vara bra för hälsan din.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Biden är fullt uppe i att ha alzeimers lr något, då har han nog varken bytt blöja eller spelat klart bingo
Allt har sin tid.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det vi behöver idag är ett erbjudande till Putin. Någon (USA) får åka över och förhandla.

Det som händer annars är att Ryssland växlar upp och folk i Ukraina börjar dö i drivor. Ryssar har varken satt in flygvapnet eller artilleriet ännu. De skulle kunna skicka svärmar av kryssinngsrobotar mot Kiev.

Ett annat scenario är att man torskar helt, Putin har ingen seger att visa upp, och Ryssland förlöjligas.
Då hamnar vi väldigt, väldigt snett.

Jag gissar att det är ett ryss troll som jag besvarar men jag tänkte ändå ta och skriva lite...

1) Putin har genom sitt handlande blivit den mest hatade ledaren i Europa.
2) Det innebär att det inte finns någon demokratiskt vald ledare som vill närma sig ryssland då de skulle förlora makten i nästa val.
3) Det innebär att ryssland kommer att bli mycket isolerat. Man kan varken äta kärnvapen eller hota sina grannar med dem.
4) Innan du svarar så kanske du kan ringa dina släktingar och fråga hur de känns att räntan precis har gått upp till över 20% och att deras lån precis har blivit dubbelt så dyra...
Alternativt så köar de i en bankautomatkö för att försöka ta ut några dollar innan banksystemet i kollapsar.

Och jag håller helt med om att den ryska armeen kan bomba sönder Kyev om de vill.
Problemet är att Ukraina är ett stort och bördigt land där man enkelt kan gömma sig på landbygden.
Så det enda resultatet Putin har uppnått är att han har skaffat sig flera miljoner väldigt arga ukrainare vid gränsen som dessutom talar bra ryska.

Jag väntar bara på att några ukrainare som precis har förlorat fru och barn åker upp till tunnelbanan i moskva med väskor fulla med brandbomber. För det är precis vad som väntar.

Dessutom kostar krig mycket pengar. Väldigt mycket pengar.
Pengar som ni inte längre har. Då de är frysta i utlandet.

Det är ju också otur att ni har försökt söka partnerskap med Kina då de upplever sin värsta finansiella kris på mycket länge. Dvs Kina har inget intresse av att hjälpa er. De är intresserade av stabilitet.

Så om jag vore som du så skulle jag:
- sluta på trollfabriken.
- försöka växla in dina besparingar till dollar
- hoppas på att det ekonomiska elende som kommer drabba ryssland en dag kommer leda till att ni blir en riktig demokrati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Putin säger att en uppgörelse endast är möjlig om Krim erkänns som ryskt.

https://www.hbl.fi/artikel/putin-kraver-att-krim-erkanns-som-ryskt-over-en-halv-miljon-har-flytt-ukraina/

Men han tänker inte stanna vid det:

Under rubriken ”Rysslands och den nya världens offensiv” publicerade den ryska statens nyhetsbyrå en förhandsskriven segerartikel Moskva-tid klockan 08:00 den 26 februari, drygt två dygn efter att invasionen mot Ukraina inletts.

Den togs snabbt bort från nätet, men eftersom nyhetsbyrån är direkt underställd den ryska regeringen, så tyder den sannolikt tidsinställda publiceringen på att planen var en snabb seger i Ukraina.
I artikeln, skriven av Pjotr Akopov, heter det bland annat:

– En ny värld föds inför våra ögon. Rysslands krigsoperation i Ukraina är inledningen på en ny epok.

”Ryssland har återupprättat sin enighet efter Sovjetunionens upplösning 1991 och Ukraina är inte längre ett anti-Ryssland”. Akopov fortsätter högtravande med formuleringar om att Ryssland ”samlar den ryska världen och det ryska folket”:

– Om vi hade låtit den tillfälliga splittringen få fäste i århundraden hade vi inte bara förrått minnet av våra förfäder, utan också förbannats av våra framtida ättlingar för att vi tillåtit upplösningen av det ryska landet, skriver Akopov.

Skribenten hyllar den ryske presidenten Vladimir Putin för hans handlingskraftighet:

– Vladimir Putin tog på sig det historiska ansvaret och överlät inte lösningen av den ukrainska frågan på framtida generationer.

Den borttagna artikeln avslutas med ett triumferande utrop:

– Ryssland har inte bara utmanat Västvärlden, vi har visat att eran av Västvärldens globala dominans äntligen kan anses vara över.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnBwlX/borttagen-segerartikel-visar-att-snabb-seger-var-planen
Hmm ingenstans i texten står det något om Sovjetunionen? Texten handlar om Ukraina som tidigare i historien under flera århundraden var en del av Ryssland och rysk kultur.
Slut på Västs globalism är ett språkbruk som används inom rysk propaganda och även av Ungerns Viktor Orban. Kreml avser NATOs intresse av att införliva Georgien och Ukraina vilket Putin vill sätta stopp för genom invasionen i Ukraina.
Man behöver inte tolka in saker som faktiskt inte sägs.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Gemensam historia. Det är inte två olika länder, utan ryssarna ser det som att Ukraina är typ ett ryskt län, som råkar på papper vara ett oberoende land. Det är så ryssarna ser det, rätt eller fel.

Vill man ha krig så skiter man i hur ryssarna ser det.

Då är Litauen också ett ryskt län?
Problemet med sådan retorik är att den bara är helt felaktig.
Det "råkar" inte vara på papper - Folkomröstningar har skett för över 40år sedan och folket har då talat.
Folket har sedan dessa aldrig haft önskan att gå tillbaka till ett nybildande Sovjet.

Att Putin nu +40år senare väljer att starta krig mot ett land som hans land har gemensam historia med, är Putins sak.
Samt Rysslands sak.

Putin skiter f.ö i historia eller är saligt inkompetent i ämnet, vilket väl visats i hans tal inför invasionen.
Det är Ukrainas geografiska läge han är intresserad av.
Citera
2022-03-01, 00:14
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Du har citerat mig tio gånger för att jag står för mänskliga rättigheter så det är nånting som måste vara fel på dig. Sluta citera mig istället.
Alla människor som mår bra står för mänskliga rättigheter, och har inget behov av att hävda det i varje post och samtidigt beskylla alla meningsmotståndare för att vara onda barnmördande rysstroll.
Citera
2022-03-01, 00:14
Medlem
Syrien går in och stöttar Ryssland också.

Rysslands allierade:

Kina
Indien
Iran
Venezuela
Nordkorea
Kuba
Sydafrika
Brasilien
Vitryssland
Förenade Arabemiraten
Citera