Citat:
Ursprungligen postat av
CommieHunter1
Det vi behöver idag är ett erbjudande till Putin. Någon (USA) får åka över och förhandla.
Det som händer annars är att Ryssland växlar upp och folk i Ukraina börjar dö i drivor. Ryssar har varken satt in flygvapnet eller artilleriet ännu. De skulle kunna skicka svärmar av kryssinngsrobotar mot Kiev.
Ett annat scenario är att man torskar helt, Putin har ingen seger att visa upp, och Ryssland förlöjligas.
Då hamnar vi väldigt, väldigt snett.
Jag gissar att det är ett ryss troll som jag besvarar men jag tänkte ändå ta och skriva lite...
1) Putin har genom sitt handlande blivit den mest hatade ledaren i Europa.
2) Det innebär att det inte finns någon demokratiskt vald ledare som vill närma sig ryssland då de skulle förlora makten i nästa val.
3) Det innebär att ryssland kommer att bli mycket isolerat. Man kan varken äta kärnvapen eller hota sina grannar med dem.
4) Innan du svarar så kanske du kan ringa dina släktingar och fråga hur de känns att räntan precis har gått upp till över 20% och att deras lån precis har blivit dubbelt så dyra...
Alternativt så köar de i en bankautomatkö för att försöka ta ut några dollar innan banksystemet i kollapsar.
Och jag håller helt med om att den ryska armeen kan bomba sönder Kyev om de vill.
Problemet är att Ukraina är ett stort och bördigt land där man enkelt kan gömma sig på landbygden.
Så det enda resultatet Putin har uppnått är att han har skaffat sig flera miljoner väldigt arga ukrainare vid gränsen som dessutom talar bra ryska.
Jag väntar bara på att några ukrainare som precis har förlorat fru och barn åker upp till tunnelbanan i moskva med väskor fulla med brandbomber. För det är precis vad som väntar.
Dessutom kostar krig mycket pengar. Väldigt mycket pengar.
Pengar som ni inte längre har. Då de är frysta i utlandet.
Det är ju också otur att ni har försökt söka partnerskap med Kina då de upplever sin värsta finansiella kris på mycket länge. Dvs Kina har inget intresse av att hjälpa er. De är intresserade av stabilitet.
Så om jag vore som du så skulle jag:
- sluta på trollfabriken.
- försöka växla in dina besparingar till dollar
- hoppas på att det ekonomiska elende som kommer drabba ryssland en dag kommer leda till att ni blir en riktig demokrati.