Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 23:45
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det köper jag vilken dag som helst. Självklart måste man ha den självbevarelsedriften. Vad jag inte köper är att vi i årtionden med öppna armar har tagit in islamister, terrorister, yrkeskriminella och andra ointegrerbara grupper från Afghanistan, Somalia, Eritrea, Syrien, Irak osv. osv. Var i helvete var konsekvenstänket då?
Håller med.
Svetsaren erkände väl det oerhörda misstaget och sa ” vi har varit naiva”
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Fulla listan?

Sverige,
Finland,
Norge,
Polen,
England,
Bulgarien,
Slovakien,
Tjeckien,
Frankrike,
Tyskland,
Danmark.

Stackars Putte då.

Han börjar väl med se som inte är med i Nato det kan ni lista ut vilka det är.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Enligt mig är det det tredje bästa alternativ. Det bästa vore en nordisk försvarsallians, det näst bästa en europeisk försvarsallians. Nato är det sämsta alternativ. Man blir bara en vassal till USA.

Dina alternativ finns väl redan i praktiken. Nordisk allians genom avtal. Och nu hela EU som sluter upp bakom Ukraina som inte ens är med i EU, (tänk om det vore attack på ett EU-land.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Ryssland använde termobariska ...

1. Finns det någon sida som publicerar/estimerar vad Ryssland har för militära tillgångar vid Kiev nu? Hur mycket artilleri och hur mycket MLRS? Eller -- har armen lyckats hålla tillbaka sådant materiel genom att slå ut Ryska kolonner?

2. Hur lång tid tar det för EU att nå fram med vapen till stridande enheter. Det är ju knappast en enkel paketutlämning på ICA längre med tanke på att Kiev snart är omringat och luftrummet ägs (antar jag?) av Ryssland. Hur ska sådan överlämning gå till egentligen och - man kan ju misstänka att Ryska specialenheter gärna slår ut dessa i ett tidigt skede (dvs. då de kommer in på Ukrainsk mark).

3. Finns det några kartor över vilka delar av luftrummet Ryssland de-facto äger? Visst, vi ser Ukrainska helikoptrar på twitter men - hur ser det egentligen ut? Antar det är svårt att få rätt info men.. tänkte det var värt att fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Ser ut som Ukraina redan kommit långt till att "söka sig mot väst" sedan kuppen 2014. Det kommer inte gratis...

Det är bara hbtq-certifieringen och värdegrundsarbetet som saknas sen är Nato och/eller EU-medlemskapet säkrat.
Citera
2022-02-28, 23:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Är inte ditt resonemang enögt? Du utgår från att Ryssland bär allt ansvar.

Putin sa flera gånger innan invasionen att det handlar om Ukrainas NATO-medlemskap. Han sa till Väst flera gånger att lägga ner projektet men de lyssnade inte. Väst tvingade Ryssland tända elden och nu heller de bensin på den. Europa är de stora förlorarna då de står närmast elden. USA klarar sig hursomhelst.

Zelensky verkar anse att ett NATO-medlemskap är så pass värt att Ukraina får lida. Vilken ledare.Tänker verkligen på sitt folk. Precis som Maggan som nu blandat in Sverige in en konflikt som inte angår oss.
Din logik är väldigt märklig.

Om jag säger åt dig flera gånger att inte ha på dig en kort klänning och du inte lyssnar, då är det ditt fel om jag slår till dig. Eller?

Vem har gett Putin rätt att bestämma över andra länder menar du?
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Tidigare idag kom det nyheter om att ett ryskt tv-bolag av misstag hade lagt ut ett segertal skrivet av den ryska regimen där det stod att Ukraina numera var en del av den ryska federationen. Detta tal skulle vara skrivet innan invasionen.
Har det kommit några uppgifter om detta var äkta eller var det propaganda från Ukraina?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ingen framgång.
Men båda parter är öppna för vidare diskussioner, dock oklart när det kommer ske.

Så jävla öppen verkar de inte vara om de skickar in dödspatruller för en annan nations ledare... det är ju bara rent o skärt jävla skitsnack handlig säger mer än ord.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det är inte emot reglerna att ha avvikande åsiker vad jag vet. Lägg ned och väx upp. Sluta låtsas som att det är krig i Sverige och att dessa personer är ryska spioner.

Bra då gäller detta även mig.

Vi stödjer inte diktaturer för då går du emot Flashbacks grundregel. Du skulle inte klara av en dag att bo i ett diktaturland så jag förstår inte hur det tänker.
Citera
2022-02-28, 23:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Vore inte så smart att belägga Ryssland med för stora skadestånd. Gick ju sådär när man gjorde det mot Tyskland efter första världskriget. Ryssland förtjänar en nystart utan Putin, med västs stöd. Inte en massa hämndaktioner som bara kommer spä på hatet mot väst.

Långsinta och lågbegåvade diktatorer ska hållas kort.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Han börjar väl med se som inte är med i Nato det kan ni lista ut vilka det är.

Han har rätt taskigt trackreckord med Finnarna. Och välkommen till Sverige. Jag ska kasta surströmming och falukorv på dem när de åker förbi.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fy fan... trodde inte jag skulle tycka det var lika hemskt som när man ser småbarn men det är precis lika jävla hemskt att se
Vem tar hand om de döda? Ska liken bara sitta där i bilen inatt? Vem meddelar deras familj? Fy fan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in