2022-02-28, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin-l
Ptja beror på hur terrängen ser ut.. Ibland kan det nog räcka med annan typ av belysning + spårljus.. Undrar förresten hur mycket mörkeroptik Ukraina har tillgång till.

Ja jag vet inte hur det ser ut för dig, jag börjar komma till åren och mörkerseendet är inte vad det har varit. Ljusförstärkning är bra för mig.
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Tvärtom. Diktatur hör inte hemma i Sverige och stödjer du det och mord på barn så ör du inte välkommen till mitt Sverige. Det är tur att det finns så många människor som värnar om mänskliga rättigheter så det du propagerar för är ingenting du vågar stå för.

Om du hatar USA så kan du delta i trådarna och hylla din Donald Trump.

Du för inga sakliga diskussioner.
Du njuter av att Ryssland skapar terror i världen.
Ut ur Sverige.
I mitt Sverige så hetsar inte människor som mår bra mot folkgrupper. Stödjer du krigshets och mord på barn så är du inte välkommen till mitt Sverige. Det är tur att det finns så många människor som värnar om mänskliga rättigheter så det du propagerar för är ingenting du vågar stå för.

Om du hatar Ryssland så kand du delta i trådarna och hylla din Andrij Biletski.

Du för inga sakliga diskussioner.
Du njuter av att krigspropaganda skapar terror i världen.
Ut ur tråden.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Min teori är att de skickar skrotfordon, rekryter och annat löst folk, som tror att det är en militärövning. In i städer, byar etc, för att se om det finns motstånd eller om de välkomnas. Om motstånd finns så omringar de dessa städer (med erfarna soldater och modern utrustning/fordon) för att sedan vänta ut motståndet. Ryssarna skulle kunna slå ut infrastruktur, bomba sönder och köra över Ukraina i ett nafs, men de vill ha Ukraina intakt, folket på sin sida, inklusive armén, för att sedan byta regeringen. Om motstånd fortsätter kommer det bli hårdare tag.

Därför alla skriker sig hesa härinne att ryssarna åker på däng. Det har gått 5 dagar.. Jag är på Ukrainas sida men tyvärr är det den sidan som kommer förlora.
Det är inte uteslutet att du tyvärr har rätt. Ingen här ska tro det blir ett annat än ett helvete. För båda sidor.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Låt oss hoppas att hans capitans tar hand om det.
Ja. Han kommer inte lämna in frivilligt.
Nu är det upp till den ryska befolkningen att visa lite ryggrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Känns tveksamt. Borde ha rapporterats betydigt mer om, i så fall. Eftersom det vore en jävla galenskap.
Förbjudet enligt Genevé konventionen...... Å herregud, tror Ni Putin spelar Fia med Knuff ?
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är faktisk mer sannolikt att sanktioner kan utöva påtryckningar för att stoppa krig, än krig.
Det vi behöver idag är ett erbjudande till Putin. Någon (USA) får åka över och förhandla.

Det som händer annars är att Ryssland växlar upp och folk i Ukraina börjar dö i drivor. Ryssar har varken satt in flygvapnet eller artilleriet ännu. De skulle kunna skicka svärmar av kryssinngsrobotar mot Kiev.

Ett annat scenario är att man torskar helt, Putin har ingen seger att visa upp, och Ryssland förlöjligas.
Då hamnar vi väldigt, väldigt snett.
Citera
2022-02-28, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Finns ingen anledning å vara en rasist.
Det började med att Vita dök upp i dem svartaste länderna.

Du menar att ursprungsbefolkningen i Ukraina är negrer?
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Min gissning är att de tre länderna har tillgång till reservdelar.

Ukraina har en stolt tradition av flygplanstillverkning. Antonov var en starkt kort i Warszawapakten och under det kalla kriget.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Antonov?wprov=sfti1

Ukraina kan det här med flygindustri bättre än många andra.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Samtidigt, som jag nämnt tiotalet gånger för döva öron - det är ingen invasion.
Helt obegripligt att du talar för döva öron.
Jag ser ingen rimlig förklaring.
Det lär förbli ett mysterium!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du menar att ursprungsbefolkningen i Ukraina är negrer?

När sa jag det?
Citera
2022-02-28, 23:40
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Oj, nu vet vi anledningen till att ryssarna plundrar varenda matbutik de hittar. Handlar inte om något taktiskt krigsdrag utan bara att de får ren skit i sina fältransoner. Putin bryr sig inte om de som ska skickas in i strid för hans sak.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1498409763171885062

De går att äta. Sylten kan dock ha blivot dålig och kexen hårda, men resten bör nog gå. Konserverna håller så även det som är torrt.

Men visst, förvisso, man skulle ju kunna tycka att de borde ha nyare MRE än såpass gamla. Egentligen borde de ha bra nyare ransoner medtanke på antalet soldater som man kastar in, eller så är ryska förråden helt enkelt inte såpass fulla som man skulle kunna tro - rysk militär är inte bättre rustad och förberedd än såhär.
Citera
2022-02-28, 23:40
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Vi har blivit hotade av Ryssland. Vi och Finland. Vi får inte sitta tysta längre. Vårt fosterland kommer i första hand. Inget annat. Inga vackra ord om yttrandefrihet. Enough is enough!

Dessa fann inte med på din lista så vi uppdaterar.

BAB7
rokossovsky

Inga spekulationer. Det här är människor som sitter och hotar både oss och landet.
Vi kan inte ha människor som står för diktatur. De har hotat världen med kärnvapenkrig och idag har de hotar Finland och Sverige. Ser jag dem personligen så ska de hänvisas till Arlanda och bosätta sig permanent i Ryssland. De har inget i Sverige att hämta inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in