2022-02-28, 22:43
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1

Har ju också tyckt att ryssarna har skämt ut sig totalt, men dom ryska förbanden som verkar komma in nu med nya märkningar (än V, o och Z) med ett långt vitt sträck över fordonen ser helt annorlunda ut. Verkar ju vara väldigt väl utrustade jämfört med dom man har sett blivit tillfångatagna tidigare.

Ja man får se vart det lider kommande dagarna.
Vart har du sett att dom är bättre utrustade?
Citera
2022-02-28, 22:43
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Biden-administrationen är skrämmande dålig enligt mig. Dom borde ha löst detta även om Putin är hjärnskadad.

Hur kunde man skaka fram en sådan president, fy FAN... ....

Alla medier kallade Trump Nazist å skit, vist han kanske inte var perfekt men seriöst så hanterade han nock utrikespolitiken bra. Han startade inga kriga, inga extrema utsvängningar. Han tog hem trupper får irak/turkiska gränsen iofs vilket skapade en viss instabilitet. Men Biden bara gav Afghanistan till Talibanerna på en vecka så hans trupper inte han med och han skjuter hellre upp uttalanden om Ukraina kriget till dagen efter.
Citera
2022-02-28, 22:44
Medlem
greta75s avatar
Varför är det intressant var något kärnvapen är placerat när både USA, Ryssland och andra länder? har atomubåtar som var och en kan bestyckas med ett antal missiler som var och en har flera kärnvapenspetsar som var och en har en sprängkraft som en hiroshimabomb. Känns som att en sådan ubåt kan utplåna ett land från jordens yta. Missilerna kan dessutom avfyras i undervattensläge lol.
Senast redigerad av greta75 2022-02-28 kl. 22:48.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Det här är en intressant post med och film från Kiev som visar hur ryssarna placerar ut UV markerare i staden för artilleri och sabotörer. Och hur Ukraina med så simpla hjälpmedel så som mobiltelefoner letar efter dem..

Як працюють диверсійні маячки.
Тепер знаємо, що їх добре видно з телефона.
Максимальний ретвіт ❗❗❗ https://t.co/6qrs34P3rh

https://twitter.com/ArmedForcesUkr/s...3ABrsmThQ&s=19
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kan Sverige kalla sig för neutrala nu när de skickar vapen till den ena stridande parten i ett krig?

Om jag hamnar i slagsmål mot andra människor och du ger mig en kniv så är du inte neutral.
Men du gjorde det för att dessa människor försökte döda mig och min familj.
Nödvärn, med all rätt.
Neutral? Nej.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Kanada skickar pansarskott till Ukraina.
Man kommer även sluta importera råolja från Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Naturligtvis. De som inte får nackskott med en gång.

Så är det ju! Historien upprepar sig från 1939. Vänta bara tills 30e november i höst så ska du få se att putler försöker sno åt sig vårt tystlåtna brödrafolk. (Om han inte redan tagit hela världen med sig i graven vill säga förstås)
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Får se vart den långa karavanen tar vägen. 2.7 mil lång. Dom borde bomba den innan den når fram. Skickar dom in dom unga killarna först sen kommer dom tunga gubbarna. Eller har dom äldre supit ihjäl sej.
Pajaskaravan. 3 mil unga mongoler som färdas mot sin död och en massa plåt som sprängs i luften lagom tills karavanen är framme. Det vore ju stor komik om man fick se en film på när karavanen blir sönderbombad. En tre mil lång orm av flammor.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Finnar ja suck

Detta snack om Nato. Så om man är med i Nato så är allt lugn och ro? Tror du verkligen det?

Är nog bäst gå med nu, när man som grannland till Ryssland har skickat massa vapen åt Ukraina.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Findland skall diskutera Natomedlemskap efter hotet från Ryssland!!
Detta går närmre ett tredjevärldskrig.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Allt blir tvärtemot vad Putin planerade. Han skulle skrämma länder från att gå med i NATO, och istället söker de NATO-medlemskap.

Nu hänger allt på vad som händer först: Att Putin startar kärnvapenkrig eller att Putin blir avsatt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Har du ens varit i Ukraina? Där får man direkt upp meddelanden om det ena är blockat efter det andra som t.ex. yandex vkontakte eller nyhetssidor som Sputnik, Russia Today etc. Det är censur och det gör inga demokratier.
Nej jag har inte varit i Ukraina. Jag känner inte till om det förekommer någon statlig censur där, men det finns säkert andra här på Flashback som varit i Ukraina och som kan upplysa oss om detta. Ukraina är en demokrati, men en ung sådan. De når fortfarande inte skandinaviska nivåer när det gäller yttrandefrihet och fri mediebevakning och har absolut en bit kvar.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja eller hur att du gör.

Det gör jag sedan 10 år, vi har bra mycket fler invandrare än Sverige. Jag är en av dem. Men schweizare är lika förblindade av media som svenskar. Inget eget tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in