2022-02-28, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Du tycker inte att det låter som en bra idé? Naiva smågrabbar som blev inschasade mot bättre vetande och knappt vet vad Kiev är. De verkar inte vilja kriga. Låter som en billig lösning.

All lösning förutom krig är självklart en bra lösning.

Men för våra pengar? Varför går juden ner på knä och tigger och tigger som en liten råtta. Om han se ska skänka bort pengar som inte är hans?

Hoppas Putins soldater sätter tiggarens huvud på ett spett innan morgonen .
Citera
2022-02-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Du vill vara cuck och enabler åt ryssland och det ser du som trygghet. Om det kom in en gorilla i din lägenhet skulle du lägga dig platt på mattan och låta den göra som den vill, inklusive slänga runt dig och våldta dig analt. Du hade hoppats att den slutar efter ett par knull, men varför skulle den det? Det är ju skönt.

Om det kom in en mördargorilla i min villa skulle jag naturligtvis inte kasta min kaffekopp på den med säker död som följd eftersom jag inte är efterbliven. Jag skulle istället försökt komma på någon fredlig metod för att få den att gå och sen leva mitt liv mer eller mindre som tidigare.
Varför din första tanke istället skulle vara att försöka förföra gorillan in till något slags rapeplay känns minst sagt udda, men jag är inte den som dömer. Det är dock en diskussion som lämpar sig bättre under en annan del av forumet.
Citera
2022-02-28, 21:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Låter som skrämselpropaganda.
Någonting blir det, helt enkelt därför att Ryssland kommer att ge precis allt de har för att hålla Ukraina skapligt (eller helt) avmilitäriserat.
Citera
2022-02-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Om det kom in en mördargorilla i min villa skulle jag naturligtvis inte kasta min kaffekopp på den med säker död som följd eftersom jag inte är efterbliven. Jag skulle istället försökt komma på någon fredlig metod för att få den att gå och sen leva mitt liv mer eller mindre som tidigare.
Varför din första tanke istället skulle vara att försöka förföra gorillan in till något slags rapeplay känns minst sagt udda, men jag är inte den som dömer. Det är dock en diskussion som lämpar sig bättre under en annan del av forumet.
Jo men nu haltar ju den jämförelsen lite eftersom gorillan lever för dagen och när den väl drar lär den inte komma tillbaka. Det finns en hel värld för den att gå vilse i. Men jorden är inte speciellt stor och Putins nationalistiska drömmar om Tsarryssland kommer överleva honom. Vi måste visa att att varje handling får en omedelbar konsekvens. Annars kommer han fortsätta. Varför skulle han sluta?
Citera
2022-02-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ukrainas president säger nu att alla män i Väst som vill komma till Ukraina och kriga mot ryssen är välkomna. Jag antar du redan börjat packa!?
Så om jag inte reser till Ukraina omedelbart så har du rätt i att alla förutom du i stort sätt är NPCs och lemmlar och ditt äckel du känner inför sprutor och vanliga jävla munskydd som använts i alla tider är helt legitimt och inte alls snudd på sinnessjukt? Nä du, som sagt, sätt dig och spela skyrim istället. Kommer ryssen så kommer ryssen, då får vi se vad vi gör. Men vi klarar oss utan dig om du inte ens kan ha munskydd på dig utan att få panik.
Citera
2022-02-28, 22:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

Det är ok. Vi förstår att du är räddhågsen svensk och att du inte kommer att göra ett piss för att försvara ditt land eller hjälpa någon annan. Det är ok. Sverige är numera fullt av utlänningar som kommer att ställa upp istället för dig.
Citera
2022-02-28, 22:13
Medlem
Citat:

Om vi ger scenen du målar upp en chans, så får gorillan till att börja med vara stungen i gumpen och riktigt rädd/arg samt agera därefter. Du kommer naturligtvis i ren reflex kasta din halvdruckna latte rakt på gorillans knä och leda hans (?) uppmärksamhet till dig omedelbart.

Därefter säger du vad till gorillan?

Poppar pop corn.....
Citera
2022-02-28, 22:34
Medlem
Nu säger Ryssarna att de som hjälpt Ukraina med vapen "skall hållas ansvariga". Hur många länder inom EU har lika obefintlig Försvarsförmåga som Sverige ?

Undrar hur de mest troliga sätten att senare förverkliga dessa hot ser ut?
Att några Divisioner skäggiga "barn" söker asyl redan på plats i Sverige? Med enbart "Rättigheter" o krav på att alla som pratar sanning om dem o deras dåd mot Svenskar ska fängslas för "Hets Mot Folkgrupp"?
Dagens ockupation byts ut mot en annan ockupation! De korrupta myndigheterna, "Journalisterna" o ockupationsjuridiken med dubbla måttstockar finns ju redan färdig!
Citera
2022-02-28, 22:38
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tror ryssarna har hackat sig in på Nordea. Jag kommer inte in

Samma här men tror inte på ryssteorin.
Citera
2022-02-28, 22:39
Medlem
Finland kommer joina Nato för att ta hjälp med militära medel, de väntar på Rysslands nästa steg bara 👍

EDIT: Komiskt att jag fick höra det tidigare ikväll från en relativt högt uppsatt bekant i Finland och nu direkt kommer nyheten 😆

”På tisdagen ska Finlands politiska partier samlas för att diskutera attacken på Ukraina och Finlands roll i en ny säkerhetsordning.
På mötet ska även Finlands potentiella Nato-medlemskap diskuteras, uppger statsminister Sanna Marin enligt Politico.”
Senast redigerad av KLR 2022-02-28 kl. 22:42.
Citera
2022-02-28, 22:42
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Sverige ska inte gå med i NATO. Tänk efter nu för i helvete. Sluta agera i panik pga en konflikt i närområdet. Som bekant är USA ett medlemsland i NATO, och USA letar ständigt efter nya konflikter runt vår planet. Ett svenskt NATO-medlemskap innebär att svenskar kommer dö i USA's krig över hela världen framöver. Tänk inte bara på det som händer nu i Ukraina. Tänk längre än så!

Tack!

PS. Sverige har lyckats leva i fred med ryssar i över 200 år utan att vara medlem.

Sovjet bombade Sverige under WW-2.
Citera
2022-02-28, 22:47
Medlem
Både Finland och Sverige gör historiska och djärva beslut om att skicka vapen till länder i krig där man bara för några dagar sedan var mycket politisk splittrade om att ens ta i frågan. Nu är samtliga partier (förutom V) i norden väldigt samlade i besluten och det råder
en märklig politisk enighet. Och då är det i ett krig där vi redan har blivit hotade på förhand, alltså inte någon lite skit-konflikt i Afrika.

Finland diskuterar samtidigt NATO medlemskap idag på högsta politiska nivå. Jag gissar på att Sverige gör det också bakom stängda dörrar. Går Finland med så går Sverige med och vice-versa eller så gör man det samtidigt, det svensk-finska försvarssamarbetet skulle annars upphöra och skulle bli ett märkligt säkerhetsvacuum i norden.

Detta unika beslut med så hög enighet skulle nog inte kunnat blivit av såvida vi inte samtidigt har en nordiskt klargörande i NATO-frågan. Eller så är processen redan igång. Eller så är detta bara en galna fantasier och Finland diskuterar det enbart för att de fått namninsamlingar..
Senast redigerad av sunnis 2022-02-28 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in