2022-02-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Han er nok hekta på Picasso. Mange flotte stilleben er signert P. Bilen er nok en erstatning for maleriet han aldri tok seg råd til å kjøpe. Men bra at mannen har så stor kunstinteresse. Han tegner jo litt selv også. Pingviner å sånn….

Sant det. Humrer.
Citera
2022-02-28, 20:42
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ingenting tyder på at dette var en operasjon som var over i løpet av kort tid. Med tanke på hva som skulle fraktes fra bolig og videre til et annet sted ser jeg ikke bort fra at henger kan være et godt alternativ. En bil med henger vekker liten oppmerksomhet andre steder den eventuelt kan ha hatt ærend og samtidig kvittet seg med levningene hennes også.

En henger kan også være forklaringen på at ting tok tid fra 08.56 til noen entret boligen. Den ble kanskje satt av i lomma på gangveien der, dekket litt til og bilen parkert et annet sted. Vel, jeg utelukker ikke en bil med henger i dette. Utelukker derimot biler med firmalogoer, ekte eller uekte.

Noen formening om hvorfor bilen i det hele tatt rygger dersom det var smått med tid?

Henger er faktisk en veldig god ide. Men jeg ville ikke drevet med utstrakt rygging på en smal gangveg. Og jeg ville tatt den med helt inn på gårdsplassen. Dumt å søle til bilen og laste om på denne lomma.
Citera
2022-02-28, 20:55
Medlem
Citat:
Henger er faktisk en veldig god ide. Men jeg ville ikke drevet med utstrakt rygging på en smal gangveg. Og jeg ville tatt den med helt inn på gårdsplassen. Dumt å søle til bilen og laste om på denne lomma.

Det er smalt opp gangveien ja og den siste svingen rundt til S4 blir vrien med en henger.
Citera
2022-02-28, 20:58
Medlem
Citat:

Behøver ikke søle til bilen og laste om dersom hengeren stod i denne lomma. Er bare noen meter gjennom skauholtet med Fru Hagen dit. Hekte på bil før eller etter hun er på plass i hengeren.

Dersom man valgte bil med henger ville man vel valgt ankomst fra andre siden? Hvor kommer da denne ryggende 08.56 bilen inn i bildet? Eller mener du den er ute? Som ikke har noe med dette å gjøre? Hvorfor rygger den i tilfelle opp der?
Citera
2022-02-28, 22:13
Medlem
Oppdaget en viktig detalj jeg hadde oversett...
I boken om saken står det at TH pleide å gå til jobb ikke kjøre.

Hvorfor er dette viktig?

Jo, for om det var utenforstående GM som hadde kartlagt TH sine rutiner over tid så ville de måtte regne med at han kom til å gå til jobb, ikke kjøre. Det betyr at:

1. Futurum mennene mister sin relevans. Det gir ikke mening å se etter TH sin bil på parkeringen. Om bilen ikke står der kan han like gjerne være på jobb (som oftest faktisk).

2. Om bilen til TH står i oppkjørselen i SV4 betyr ingenting. Han bruker jo som oftest å la bilen stå. Eneste sikre tegn på at TH har gått til jobb er derfor å observere:
a) At han faktisk går ut døra og går videre til jobb (normal-tilfellet), eller
b) At bilen i SV4 med TH i kjører ut (skjer sjelden, han går som oftest)

3. Å kjøre opp gangveien til SV4 i et tidsrom TH kunne komme gående virker rart for noen som baserer seg på kartlegging av THs rutiner. Når det er sagt så er jo ikke TH den eneste som kunne komme gående og det hele virker svært risikabelt uansett, så om bilene har noe med saken å gjøre er det antakelig i kombinasjon med en som spanet området rundt SV4 og ga klarsignal til bilen om at kysten var klar.
Citera
2022-02-28, 23:04
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Behøver ikke søle til bilen og laste om dersom hengeren stod i denne lomma. Er bare noen meter gjennom skauholtet med Fru Hagen dit. Hekte på bil før eller etter hun er på plass i hengeren.

Dersom man valgte bil med henger ville man vel valgt ankomst fra virker det andre siden? Hvor kommer da denne ryggende 08.56 bilen inn i bildet? Eller mener du den er ute? Som ikke har noe med dette å gjøre? Hvorfor rygger den i tilfelle opp der?

Hvis man kan gå ut fra at hun ble drept inne i huset, må det være helt vilt å slepe henne naken gjennom terrenget. Da må man være mer gal enn den galeste. Nå er ikke jeg kjent i dette området og vet avstander og terreng. Vil tro det er søkt med hunder som ville snust seg frem til lukter og spor der eller? Er det helt sikkert at det er en ryggende bil tro? Virker ikke helt logisk og nødvendig, men dette er jo etter TH’s mening som en »film». I en film er alt mulig, mange triks man kan ta i bruk.
Citera
2022-03-01, 00:06
Medlem
Citat:
Hvis man kan gå ut fra at hun ble drept inne i huset, må det være helt vilt å slepe henne naken gjennom terrenget. Da må man være mer gal enn den galeste. Nå er ikke jeg kjent i dette området og vet avstander og terreng. Vil tro det er søkt med hunder som ville snust seg frem til lukter og spor der eller? Er det helt sikkert at det er en ryggende bil tro? Virker ikke helt logisk og nødvendig, men dette er jo etter TH’s mening som en »film». I en film er alt mulig, mange triks man kan ta i bruk.

Tror ikke hun var naken på sin vei ut av huset, selv om det kan se ut som om hun kanskje ble ribbet for det meste der inne. Var hun naken vil jeg tro de surret henne inn i noe, alternativt puttet henne oppi noe. Man slenger vel neppe en naken kropp oppi en henger eller inn i bagasjerommet på en bil og kjører rundt med den. Man kan riskere å bli stoppet på sin ferd eller havne opp i en ulykke før man ankom hennes siste tiltenkte hvilested.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-01 kl. 00:28. Anledning: Rette
Citera
2022-03-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Oppdaget en viktig detalj jeg hadde oversett...
I boken om saken står det at TH pleide å gå til jobb ikke kjøre.

Hvorfor er dette viktig?

Jo, for om det var utenforstående GM som hadde kartlagt TH sine rutiner over tid så ville de måtte regne med at han kom til å gå til jobb, ikke kjøre. Det betyr at:

1. Futurum mennene mister sin relevans. Det gir ikke mening å se etter TH sin bil på parkeringen. Om bilen ikke står der kan han like gjerne være på jobb (som oftest faktisk).

2. Om bilen til TH står i oppkjørselen i SV4 betyr ingenting. Han bruker jo som oftest å la bilen stå. Eneste sikre tegn på at TH har gått til jobb er derfor å observere:
a) At han faktisk går ut døra og går videre til jobb (normal-tilfellet), eller
b) At bilen i SV4 med TH i kjører ut (skjer sjelden, han går som oftest)

3. Å kjøre opp gangveien til SV4 i et tidsrom TH kunne komme gående virker rart for noen som baserer seg på kartlegging av THs rutiner. Når det er sagt så er jo ikke TH den eneste som kunne komme gående og det hele virker svært risikabelt uansett, så om bilene har noe med saken å gjøre er det antakelig i kombinasjon med en som spanet området rundt SV4 og ga klarsignal til bilen om at kysten var klar.

Gode observasjoner. Kanskje TH brukte ta den sekunders løypa fra baksiden av huset til vanlig, den han beskrev de ville flykte med Fru Hagen? Hun da i et medbragt antrekk fra kidnapperne. Med andre ord, ingen kan være sikre på at TH har forlatt boligen med mindre de hadde vaktposter på alle mulige bil og gangmuligheter ut av området fra huset. Mye tyder altså på at TH selv er involvert i disse greiene og hjelpemann/menn er vel vitende om når han planla starte dagen og hvilken vei han kom til å ta ut fra huset slik at den/de kunne se/få signalisert at han forlot boligen.
Senast redigerad av Kokadu 2022-03-01 kl. 00:26. Anledning: Rettet
Citera
2022-03-01, 17:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det merkelige er at han beskriver det han ser på stolen som et stilleben fra kunstens verden. Det tyder på at det i realiteten neppe var en konvolutt med hennes ringer og klokke under han observerte etterhvert. Han må ha observert flere av tingene, litt «oppstilt» på stolen, for å benevne det som et stilleben blir min tanke.

Mannen er iskald. Kona er forsvunnet, og han beskriver scenarioet som et "kunstverk".

Jeg misunner hverken politiet eller dem som har denne mannen i sine liv.
Citera
2022-03-01, 19:01
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Mannen er iskald. Kona er forsvunnet, og han beskriver scenarioet som et "kunstverk".

Jeg misunner hverken politiet eller dem som har denne mannen i sine liv.

Man får frysninger av å tenke på det. Og jeg forstår at politiet nødig vil slippe denne saken før alt er oppklart. Hvis de er rimelig sikre på at TH er skyldig, må det være fortvilende å ikke finne et fellende bevis.
Citera
2022-03-01, 22:28
Medlem
Før TH ringte politiets nødnummer kl 14.08, skal han ha brukt tid på å forberede seg på hva han skulle si.

Han tenkte på at historien kunne «høres usannsynlig ut»
TH ble lettet da politiet tok ham på alvor.

Fra boka:

Før han ringer, forbereder han seg på hva han skal si. Historien høres helt syk ut. De kan tro at dette er tull
Citera
2022-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Gode observasjoner. Kanskje TH brukte ta den sekunders løypa fra baksiden av huset til vanlig, den han beskrev de ville flykte med Fru Hagen? Hun da i et medbragt antrekk fra kidnapperne. Med andre ord, ingen kan være sikre på at TH har forlatt boligen med mindre de hadde vaktposter på alle mulige bil og gangmuligheter ut av området fra huset. Mye tyder altså på at TH selv er involvert i disse greiene og hjelpemann/menn er vel vitende om når han planla starte dagen og hvilken vei han kom til å ta ut fra huset slik at den/de kunne se/få signalisert at han forlot boligen.
må i så fall være lookalike med parykk. Ikke fru ex orderud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in