2022-02-28, 22:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det bor 144 miljoner människor i Ryssland. De behöver avsätta 1 person.

Om du föreställer dig 144 miljoner obeväpnade människor på ena sidan och 1 beväpnad person på andra sidan. Kan man då tänka sig att de 144 miljoner människorna har något annat vapen att ta till, än ett skjutvapen?

Men problemet här är att det är enormt mycket människor som sympatiserar med Putler. Hade alla ryssar hatat honom så hade han varit borta för länge sedan.

Vilket okunnigt dravel. Det du försöker säga är att de ska bli ett inbördeskrig, men ett sådant måste organiseras. Om du tror att det bara är att skjuta Putin så har du sett på för många spionfilmer. Du är i det blå och skriver för mycket i denna tråd utan att ha någon verklighetsförankring.

Ryssland är ett gigantiskt stort land med en oherrans massa människor, men de bor inte på samma ställe. Det är 900 mil mellan Vladivostok och Moskva exempelvis.
Citera
2022-02-28, 22:04
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Vad tror du om Ryssland egentligen? Det tog dem två år att besegra tjetjenerna i första tjetjenska kriget. De är inte så mäktiga.

De hade betydligt tuffare soldater att slåss mot där.
Krigsveteraner (muslimer) från hela planeten poppade upp i T.

Och ryssarna skickade in beväringar för att slåss mot 40+ åriga veteraner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, ukrainska friska män 18+,

Det är inte enbart i stridande förband, men i teori kan det vara det.

Då måste de herrarna man ser på nyheterna ... vara icke medborgare som nu söker sig vidare till ett nytt värdland. Annars torde de väl vara desertörer. Och iofs. som desertör hotas man väl av dödsstraff och då får man väl asyl i rätt många länder så - det kanske är vad de spelar på.

Kvinnorna och barnen vill väl förmodligen tillbaka till sina älskade makar och anhöriga så fort de får. Vad gäller dessa herrar kan man ju undra över var de tänkte styra kosan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Källa?

https://twitter.com/ArmedForcesUkr/s...81064565317638
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så få rysktalande? Tal om Sovjetstatens misslyckande. Så är det i alla f.d. ockuperade Sovjetområden.

Hur många talar engelska i Sverige? 90%?

Kvällens quiz: hur stor yta har Ryssland tagit fram till idag? Fortfarande runt 10% skulle jag säga. Och ekonomi rasar.

Jag drog ett nummer ur röven, jag antog att poängen skulle framgå. Andelen rysktalande förändrar i grunden inte min vilja att riskera atomvinter för något jag betraktar som en slavisk intern konflikt.

Sedan bedriver tydligen Ukraina en "enspråkspolitik" som har retat upp vissa minoriteter. Känns ju annars jävligt NYNAZISTISKT ur ett svenskt perspektiv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vet ej

OK, vi får följa utvecklingen. Det sägs att amerikanerna inte bryr sig om vad som händer i Europa.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Att det blivit en sån jävla trafikstockning beror så klart på att någon av skräpbilarna fått motorstopp och nu står dom där i väntan på att få igång skiten igen.

Egentligen var det många små konvojer väl utspridda, men när några lastbilar går sönder hela tiden kommer alla bakom ikapp så nu är de en stor klunga av långsamma, halvtrasiga lastbilar som alla är i vägen för varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
På vilket sätt är Rysslands situation annorlunda än USAs situation under Kubakrisen?

Hade Ukraina gått med i NATO hade NATO kunnat placera kärnvapen 50mil från Moskva. Det tar en kärnvapenmissil 2-3 min att ”flyga” 50 mil.

Förstår någon av era NPC-får faran för Ryssland med ett Ukraina i NATO?

Nato kan väll placera dem i Japan och i Baltikum (om de nu inte redan har gjort det.

Tror att du behöver tänka själv eller läsa ”segerartikeln” som publicerades häromdagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Finns det nån film på när dessa är pulveriserade?
Inte vad jag sett
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Sandlådenivån står du och Putin för. Ingen har hotat honom. Ryssland är världens största land med tusentals kärnvapen.

Konflikten beror i mycket på att vissa ryssar är fast i sin egen tragedi där de ser fiender överallt.

Det är själva det tänkandet som skapar fiender.
Förklaringen ligger på en betydligt högre intellektuell nivå, och trots att du sannolikt inte kommer kunna tillgodogöra dig det komplexa svaret, gör jag ett försök:

George Friedman, Stratfor, 9 februari 2015
Citat:
"For the United States, the overriding interest is to prevent German technology with German capital from uniting with Russian natural resources and labor. This is the only combination that has scared the United States for centuries."

“the overwhelming geopolitical interest of the United States for over a century in World War I and II and in the Cold war was the relationship between Germany and Russia because united, they may be the only force that can threaten us and we must be sure this will not happen.”

https://www.youtube.com/watch?v=QeLu_yyz3tc
Citera
2022-02-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vad skulle EU göra menar du?

Skydda sina allierade. Det finns ett par policyn. Googla.
Citera
2022-02-28, 22:05
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
På vilket sätt är Rysslands situation annorlunda än USAs situation under Kubakrisen?

Hade Ukraina gått med i NATO hade NATO kunnat placera kärnvapen 50mil från Moskva. Det tar en kärnvapenmissil 2-3 min att ”flyga” 50 mil.

Förstår någon av era NPC-får faran för Ryssland med ett Ukraina i NATO?

Var Ukraina nära att gå med i NATO? Hade de ens fått löften om ett framtida medlemskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in