2022-02-28, 10:46
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad i helvete? Nu jagar någon Hyundaiägd jävla klubb Ludwigsson? Hur jävla mycket pengar skall Hammarby få in egentligen? Är väl snart klar 2:a bakom MFF ekonomiskt? Jag var skeptisk till Jesper Jansson när han plockades från Helsingborg men helvete vad fel man hade!

Fast det skulle bli ett tungt tapp att bli utan även Ludwigsson såklart.
är väl inte Jeppes förtjänst egentligen?

Odilon o Amoo var ju agentdrivet för att korrigera ngn skuld typ. Ludde har ju förtjänat det helt på egen hand, knappast ngn värvning som skulle ge kassaklirr elr ens säker startplats... resten är tack vare akademin till stor del.

sen har priserna satts av andra klubbar redan där Jeppe haft utmärkta riktmärken att gå på.

men han har iaf inte tappat bollen, det får man ge honom. vore kul att springa på honom igen o surra lite.
2022-02-28, 12:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Odilon o Amoo var ju agentdrivet för att korrigera ngn skuld typ. Ludde har ju förtjänat det helt på egen hand, knappast ngn värvning som skulle ge kassaklirr elr ens säker startplats... resten är tack vare akademin till stor del.

sen har priserna satts av andra klubbar redan där Jeppe haft utmärkta riktmärken att gå på.

Ja så är det ju, vi värvar spelare för att vi har skulder till agenter (hur fan du nu kom fram till det) och när vi säljer spelare så är det köparna ensamt som bestämmer priset.

Jag förstår att det tar emot att ge Jeppe kredd men detta är bara löjligt.

Visst han är ju långt ifrån ensam om att vara ansvarig, akademin har utvecklats otroligt fint senaste åren och Hjelmberg är nog bäst i Sverige just nu på sitt arbete. Men Jeppe har tagit bra betalt för spelare och det i sin tur gör att vi kan ta ännu bättre betalt i fortsättningen.
2022-02-28, 14:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja så är det ju, vi värvar spelare för att vi har skulder till agenter (hur fan du nu kom fram till det) och när vi säljer spelare så är det köparna ensamt som bestämmer priset.

Jag förstår att det tar emot att ge Jeppe kredd men detta är bara löjligt.

Visst han är ju långt ifrån ensam om att vara ansvarig, akademin har utvecklats otroligt fint senaste åren och Hjelmberg är nog bäst i Sverige just nu på sitt arbete. Men Jeppe har tagit bra betalt för spelare och det i sin tur gör att vi kan ta ännu bättre betalt i fortsättningen.
Du missförstår.. lät nog hårdare än tänkt.

Jag har inget emot Jeppe. Vi pratar gladeligen när vi springer på varandra. På allvar alltså.. har absolut noll agg mot honom, tvärtom är han väldigt trevlig o det är kul att han lyckas.

Jag menade att Malmö o DIF med flera lyckats sätta en rätt ok marknad genom lite oväntade bra priser på försäljningar. Vilket gjort det lättare för Bajen o andra klubbar att få riktigt bra betalt nu. Sen har de lyckats få bra betalt också och det är ju mest Jeppes förtjänst såklart.

Vad gäller agentgrejen så går det en del rykten kring vissa spelare o varför de hamnar i väldigt korta perioder i vissa klubbar. Det är från deras egna sida de ryktena går.
Senast redigerad av Pancev 2022-02-28 kl. 14:32.
2022-02-28, 14:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja så är det ju, vi värvar spelare för att vi har skulder till agenter (hur fan du nu kom fram till det)
.
Förtydligande,

inte att ni har det som klubb utan att agenter o andra klubbar har det sinsemellan.

Ni har ju givetvis inte tackat nej till Odilon o Amoo, vem skulle göra det? Särskilt när båda nästan redan är klara för att gå vidare dyrare än vad ni lagt ner.

Alltså, att det bjuds på ngn affär där vissa får betalt ..innan den eg riktiga affären sker. Varit mkt snack om de som figurerat runt gnagets affärer som inte har licenser samt en del märkliga kortvärvningar av spelare som är knutna till vissa nätverk.

Odilon har nämnts i sammanhanget också, där andra personer fått betalt genom att göra en kortare värvningsaffär i mindre skala än den då går ut i europa.
2022-02-28, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

men han har iaf inte tappat bollen, det får man ge honom. vore kul att springa på honom igen o surra lite.

Om du och många andra tycker så, så är det ju faktiskt ännu mer imponerande av Jansson. Själv hade jag ingen uppfattning om honom alls när han värvades då jag inte följde superettan det året.
2022-02-28, 17:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Om du och många andra tycker så, så är det ju faktiskt ännu mer imponerande av Jansson. Själv hade jag ingen uppfattning om honom alls när han värvades då jag inte följde superettan det året.
kan väl diskuteras huruvida det är Luddes, tränarnas elr Jeppes... men visst förstår jag din poäng
2022-02-28, 21:33
Avslutad
Waris är inställd på att spela i Sverige igen och bekräftar kontakt med 2 allsvenska klubbar enligt fotbolldirekt.

Häcken är garanterat den ena, men vilka är asen som vill sno våran grabb!!??

Backa för helvete!

https://fotbolldirekt.se/2022/02/28/avslojar-forre-skyttekungen-oppnar-upp-for-allsvensk-comeback

Har tyvärr ingen prenumeration där.
2022-02-28, 21:44
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Waris är inställd på att spela i Sverige igen och bekräftar kontakt med 2 allsvenska klubbar enligt fotbolldirekt.

Häcken är garanterat den ena, men vilka är asen som vill sno våran grabb!!??

Backa för helvete!

https://fotbolldirekt.se/2022/02/28/avslojar-forre-skyttekungen-oppnar-upp-for-allsvensk-comeback

Har tyvärr ingen prenumeration där.

Hjelmberg och Jansson befinner sig i Frankrike…
2022-02-28, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hjelmberg och Jansson befinner sig i Frankrike…

Vad fan är det med Hammarby och deras beroende av att värva våra största spelare? Paulinho på dekis kunde jag komma över men fan vet vad jag gör om dom snor våran Waris!
2022-02-28, 22:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vad fan är det med Hammarby och deras beroende av att värva våra största spelare? Paulinho på dekis kunde jag komma över men fan vet vad jag gör om dom snor våran Waris!
Snackas om honom och Alex Timossi Andersson. Tar ju hellre sistnämnda men spanar man in Hjelmbergs instagram är det rätt tydligt att någon är klar. Trodde vi inte skulle värva fler föredettingar efter Palle-fiaskot.
2022-02-28, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Snackas om honom och Alex Timossi Andersson. Tar ju hellre sistnämnda men spanar man in Hjelmbergs instagram är det rätt tydligt att någon är klar. Trodde vi inte skulle värva fler föredettingar efter Palle-fiaskot.

Vad skriver han då?

Du är fan galen om du hellre vill ha Timossi än Waris, men jag gillar hur du tänker!
2022-02-28, 22:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Vad skriver han då?

Du är fan galen om du hellre vill ha Timossi än Waris, men jag gillar hur du tänker!
En video där han och JJ håller armkrok och verkar ha några innanför västen så att säga.

Hellre Timossi-typen än gammalt snedknullat besudlat Häckenluder Nä, skönt och sido, han känns tröt och har knappt spelat senaste åren. Men han har ju hållit sig till Ligue 1 vilket indikerar klass. Såg inte honom i allsvenskan när han vann skytteligan så har ingen direkt referens. Timossi Andersson kan vi förädla och tjäna pengar på, riktigt snabb och winger vilket vi behöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in