Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-28, 21:17
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Stötta Ukraina i kriget med vapen och förnödenheter är givet men fler länder får inte lägga sig i militärt, då går allt åt helvete. Natoländerna måste sitta still i båten och Turkiet gör bäst i att inte brösta upp sig för mycket. Ett krig mellan Putin och Erdogan skulle också vara en jävla mardröm.

Det här balanserar på en jävulskt skör lina.
Erdogan har en bra relation till Putin.
Citera
2022-02-28, 21:18
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Ryska befrielsearmén har all rätt på sin sida. Hur hade du reagerat ifall din granne försökte gå med i en pakt med din dödsfiende samt låtit den placera missiler riktade mot ditt hem? Ryssland situation!!!

Inte fan hade jag dödat grannens barn iallafall, det är något som är säkert.
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Putin kommer noga göra koordinerade flyganfall mot länderna i norden som tigger stryk genom att skicka vapen.
Blir väll en fatboy i vardera huvudstad eller varför inte en tsar...

En möjlighet eskalering är att Ryssland bombar platser i Polen där vapen och bränsle förvaras som ska skickas till den ukrainska regimen. Då kommer Polen åkalla artikel 5, och då händer det jävligt roliga, ingen kommer svara, inte Tyskland, inte Frankrike, inte USA. USA kommer tvärtom hånskratta privat åt polcuckerna, tror du vi tänker dö för er polacker? Ni är ju fan bara småryssar själva.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man får ju hoppas att Sverige har riktigt hög militär beredskap just nu.

Visst är det troligt att ryssarnas hot mot de som hjälper Ukraina inte är nåt annat än just tomma hot, men vi ska ju komma ihåg att Sverige inte är ett NATO-land. Det är säkerligen farligare för Sverige att hjälpa Ukraina militärt än det för tex Danmark och Norge. Nån form av militär bestraffning går absolut inte att utesluta med tanke på hur irrationellt Putin har agerat. Troligare är väl dock att de bara sänker banksystem, elförsörjning, internet och sånt.
Ingen höjd beredskap är det ens för sjutton var dem raljerar i Moskva är för vi ska tro fan ryssen kommer, Ta det piano du kan sova lugnt på natten lovar dig det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
He he, okej. Hur mycket militär har vi i Norrbotten just nu? Infrastrukturen med vattenkraft förstår jag vad du menar. Det jag menar är att en atombomb i stockholm får en obehaglig effekt även i Norrbotten.
Du kan inte ens gå på utedasset utan att bli kontaminerad.
Gå du på krogen och drick gröna självlysande groggar ; PEACE BROTHER
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Systembolaget har slutat importera rysk alkohol.

Inte bara det, dom har plockat ned befintligt sortiment från hyllorna idag.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om ryska befolkningen vill ha det så, så blir det så. Det är helt i era händer.

Vadå ERA händer? Jag är pursvensk. Gjort min militärtjänst vilket jag inte tror du har gjort. Dessutom utland tjänst och civilingenjör. i 20 år har jag rest världen runt och enbart spridit svensk industri och kunskap samt gjort affärer.
Rätt nyanserad med andra ord. Sprid inte mer dynga nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Tror inte förnödenheter är ett problem. På den punkten är Ryssland ett rikt land.

Hahaha, Ryssland kan inte förhindra sina soldater från att få soppatorsk och halva befolkningen lever redan på gränsen till svält.

Ryssland är ett väldigt fattigt land i nära nog alla avseenden.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man får ju hoppas att Sverige har riktigt hög militär beredskap just nu.

Visst är det troligt att ryssarnas hot mot de som hjälper Ukraina inte är nåt annat än just tomma hot, men vi ska ju komma ihåg att Sverige inte är ett NATO-land. Det är säkerligen farligare för Sverige att hjälpa Ukraina militärt än det för tex Danmark och Norge. Nån form av militär bestraffning går absolut inte att utesluta med tanke på hur irrationellt Putin har agerat. Troligare är väl dock att de bara sänker banksystem, elförsörjning, internet och sånt.
Svenska politiker har agerat huvudlöst, d v s som förväntat
Citera
2022-02-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Men då hade Ryssland bombat Sverige
Frågan är om han hade ens hunnit, om hela väst hade avfyrat missiler på en gång.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Förhoppningsvis finns det redan ryska motståndsrörelser som man kan stödja. Det är inte min sak i Sverige att berätta för er ryssar hur ni ska mörda/avsätta er psykopatiske ledare. Det behöver ni göra själva.

Ok vi säger så kompis.
Citera
Medlem
På ingång till Ukraina:

Bulgarien (MiG-29) - 16 st
Bulgarien (Su-25) - 14 st
Polen (Mig-29) - 28 st
Slovakien (Mig-29) - 12 st

Heja! Heja! Hoppas de har piloter som det räcker. Eller de ingår kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera