Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 20:25
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det skulle visserligen inte vara helt konstigt om det skulle vara så med tanke på hans rädsla för att bli sjuk, satt typ 10 meter ifrån den han skulle prata med.. isolerade sig .. svullen i ansiktet..
Kan vi ha en sån tur😮 Kanske löser detta sig själv🌻
Jag har funderat ganska länge på om Putin möjligtvis har en dödlig sjukdom och vill göra exit med en stor smäll.
Annars kan man ju undra hur länge till storfinansen i Ryssland tolererar att blöda pengar. Och pengar styr jävligt mycket. Skulle inte förvåna mig om Putin plötsligt dör i sömnen av en "hjärtattack".
Citera
Medlem
Det märks att Merkel är borta, Scholz är en bifigur. Pajasen Macron försöker brösta upp sig men nu är det von Leyen som håller i EU:s taktpinne. Medlemsländernas ledare har relegerats till bifigurer.von Leyen går på och "slår fast" EU:s position i alltmöjligt utan att medlemsländerna har tillfrågats.
Citera
Bannlyst
Nu har vi hört till leda att dom närmaste 24 timmarna är avgörande och att ryska trupper står i kilometerlånga köer utanför Kiev redo att angripa.
Men inget händer, har media noll koll lr vad händer 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️
Citera
2022-02-28, 20:26
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Bakgrunden är intressant för att kunna undvika framtida konflikter. Att det inte skulle va det är skitsnack.
Annars kommer vi aldrig lära oss av historien. Rättsligt är det en helt annan sak.

Nej, du har fel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
En fundering jag har..vad menar ni och media med att Ryssland håller på att förlora kriget alt stött på jätte hårt motstånd? Är en genuin fråga jag själv är självklart på Ukrainas sida och deras rätt att vara självständiga.

Men som någon annan skrev i tråden det tog USA lite mer än 6v att ta över Falluja och över (?) 2 månader att komma in i Bagdad. Ryssland är ju utanför Kiev på 5 dagar?
Det ser ju jävligt bra för Ryssland eller vad är det jag missar?
Det man syftar på är att Putins plan om att hinna tillsätta en marionett-regim inom 48 timmar inte ens var i närheten av att lyckas. Istället har man åkt på stora förluster (liv och material) samt att större delen av Europa fått tid på sig att organisera olika stöd till de ukrainska styrkorna. Helt enkelt en misskalkylering som skadat Ryssland otroligt mycket jämfört det Kreml hade hoppats på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
BUK är väl som många andra tyngre system optimerade för flyg på högre höjder.
Sen är de här inte aktiva utan verkar vara i transportläge och då är de bara en klump med metall.

Exakt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Nej faktiskt inte. Har följt det rätt bra, synd bara att jag inte sparat bilderna.
Öst-sidan var inte ens röd igår. Idag har väst sidan ner mot kiev kommit jävligt nära.
Men det är klart om Ryssland kan avancera ytterligare några dagar så kan nog Kyiv omringas relativt snabbt.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det är dock tveksamt om det föreligger till som du säger. Som någon påstod är det tveksamt om bör se Australiensare som en egen etnisk grupp exempelvis. Ryska och ukrainska är samma språk i grunden om man bortser från att båda språken tagit in lite olika låneord från andra språk ungefär som att svenskan har franska låneord. Men denna influens har skett de senaste århundradena och beror på att de tillhört olika kungahus från 1300-taler och framåt. Ukrainska har många låneord från Polska och slovakiska, medans Ryskan har fler låneord från uralspråk, men även språk som franska.

Säg det till en australiensare

Förstår ni inte hur dumt det är att ens resonera som ni gör.

"Australiensarna finns inte för jag vill att ukrainarna inte skall finnas och att Moskva styr hela landet."

Fattar du inte hur vrickat det är att tänja på begrepp på det viset, bara för att få tycka att storryssarna gör rätt som invaderar.

Du och flera andra har gjort total moralisk bankrutt i den här tråden.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Det lär bli vi i Eu som får pröjsa.
Knappast. Det blir Ryssland som betalar. Varenda hus, bro, väg, fordon som ryssarna förstört ska betalas av Ryssland. Utöver det ska de betala skadestånd för alla människoliv de släckt.
Citera
2022-02-28, 20:27
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Det lär bli vi i Eu som får pröjsa.

Betalar lätt min andel om det betyder att Putin skjuts.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja kan man tycka, även jag. Men bakgrunden måste väl ändå te sig någorlunda intressant även för dig?
Bakgrunden är inte vad Putins försvarare påstår. Ingenting har förändrats med NATO senaste tiden. Ukraina var inte aktuella för ett eller fem år sedan, och är inte aktuella idag. Dessutom har Putin varit ganska öppen med vad han tycker om Ukraina; att landet i princip inte bör existera. Bakgrunden är att Putin i åratal provocerat och invaderat. Hur många gånger har NATO invaderat Ryssland, eller ens hotat med det?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Och i Belarus tycker 9 av 10 att Aleksandr Lukasjenko är en bra ledare?
https://i.insider.com/5f39a804e89ebf001f04519a?width=700

Kanske står så bland de pro-ryska nyhetskanaler du läser men folket trycks ner snabbt.
Demokrati existerar inte i Ryssland eller Belarus, bara på pappret.

Tror att i senaste gallupundersökning i Belarus, så var det 12 av 10 som tycker Lukasjenko är en bra ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in