Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Fråga.

Ryssland har sedan kollapsen 1991 byggt upp och förbättrat sin Arme med rejäla investeringar. Skiter fullständigt i folket och har en president som ändrar konstitutionen för att få sitta för evigt i makten.
Giftmördar motståndare utomlands och sätter andra politiker i fängelse.

"Det är omvärldens fel att alla hatar ryssland"

Vad är det för något nato vill åt i ryssland? återta krim har varit på bordet? Visst

Men det låter på ryssland som att nato ska göra ryssland till det första natolandet?!

Vem är på riktigt intresserad av annektera Ryssland och deras gas och olja tillgångar.

Krig över råmaterial är så ovanligt - så 60 tal i mina ögon för att låta dryg.

Ryssland har en bnp som är ca 3 gr högre än Sverige men de har över 150 miljoner invånare jämfört med Sveriges 10 miljoner, deras ekonomi är så sjukt liten.

Om man hade velat göra något eller attackera ryssland hade man gjort det under 1990 talet när landet var som mest splittrat.

Efter de senaste dagarna utveckling tror jag nog att den ryska ekonomin är ungefär lika som den svenska.
Fattiga tider för ryssarna väntar.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vitryssland kommer anfalla längs gränsen mot Polen och förstöra försörjningslinjer västerifrån.

Hur mycket hjälp kommer fram.. Broar kommer bombas

Han lär få problem.. Det mesta av dom kolonner som levereras därifrån nu lär snart stå utbränt vid vägkanterna. Det kommer att bi en golgatavandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Juntans Ukraina var och är ju bara en proxy för Pentagon, så ja – Ukraina var ett existentiellt hot för Ryssland. Nu är detta hot redan neutraliserat och vi får se om det finns kvar nått Ukraina när krutröken har lagt sig.

På vilket sätt var Ukraina ett "existentiellt hot" mot ryssland (och putain)? Tror du att "Pentagon" hade invaderat, och tagit över, ryssland från Ukraina om putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"?

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Vad var sovjetunionen? En kommunistisk diktatur som styrdes med järnhand från Kreml, där oppositionella och oliktänkande förföljdes, fängslades, skickades i Gulag, eller mördades av den ondskefulla regimen.

Vad är ryssland av idag? En kleptokrati som styrs med järnhand från Kreml av den enväldiga diktatorn putain, som bekant är f.d. KGB överste. Ett land där oppositionella och oliktänkande (inklusive journalister som rapporterar om oegentligheterna) förföljs och mördas av regimen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_journalists_killed_in_Russia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Soviet_and_Russian_assassinations
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Idioter.

Finlands stabilitet har varit deras alliansfrihet. Nu sänkte de den.
Va fan kallar du mig idiot för?
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det där är rent trams, Svenska vapen kommer naturligtvis se till att öka tryggheten för det ukrainska folket.
Vapen gör ingenting tryggare. Om man inte bor i USA förstås, världens mest vapentäta och otrygga land.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Putin kräver att Krim ska bli ryskt territorium för att dra sig tillbaka. Svt

Aha, det är det som är avnazifiering. De får Krim sen är avnazifieringen slutförd. Makes sense.
Senast redigerad av letspanic 2022-02-28 kl. 18:08.
Citera
2022-02-28, 18:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Begreppet Ukraina är en konstruktion. Både Ukrainare och Ryssar är Kievan Rus från början så resten av babbleriet blir bara löjligt. Varför ska man dela på det som är ett och samma folk med olika dialekter?

De är redan delade. De är inte samma folk. Sådana tankar är de som skapar invasioner. De var kanske samma folk för 900 år sedan, men mycket har hänt sedan dess. Språken är inte heller bara dialekter av varandra.

Vad du gör är att du framför argument som rättfärdigar att Ukraina inte finns som ett självständigt land, vilket är skrämmande.

Här hade man trott att du i huvudsak är emot globalismen, men nu för du fram storryska tankar. Har vi inte haft nog av dem?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är hur som helst inte oproblematiskt att stödja den ena parten i ett krig. Om man inte riktigt har klart för sig vad vapnen ska användas till och vad det innebär kan det visa sig att man har förvärrat alltihop. Det är absolut bättre att hålla sig utanför sådana konflikter och låta parterna lösa det på egen hand. Möjligen kan man bidra med humanitär hjälp, sjukvårdmateriel och sånt.
Sant att det kan vara problematiskt att stödja den ena sidan men i detta fallet anser jag att det är vår förbannade skyldighet.
Glöm inte att Ryssland gick med på att aldrig kränka Ukrainas gränser mot att de avstod kärnvapnen.
Nu hotar Ryssland med kärnvapen samtidigt som de invaderar.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Putin kräver att Krim ska bli ryskt territorium för att dra sig tillbaka. Svt

Bara Krim? Då hade jag nog accepterat det OM han drog tillbaka sitt tillkännagivande av Luhansk och Donbass hehe…

Den hade han haft svårt för att förklara för ryska folket haha
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har en låda sparad hemma, säljes flaskvis över tröskeln hemma hos mig.
Spara den istället. När Ryssland gått under så kommer flaskorna att bli ett samlarobjekt för rika exilryssar och du kan sälja dem för 1 miljon per styck.
Citera
2022-02-28, 18:08
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
True. Om jag var Putin skulle jag börja bli lite orolig för just det..
Tippar att han tänkt den tanken. Gissar att det inte är en slump att han möter sina generaler här: https://images.wsj.net/im-494146?width=860&size=1.5
Citera
2022-02-28, 18:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Du kanske skulle länka lite också, om dina två hjärnceller klarar av detta.

Leta länkar själv, när din just nu upptagna hjärncell är fri att utföra sådant uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in