Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irenikus
Man skriver inte "dom", tomte.

Jag kan väl tycka att det är språkligt okej att göra det på Flashback. Helt andra krav om man skriver en vetenskaplig uppsats däremot. Här skriver vi ju dock ingen vetenskaplig uppsats, eller hur?

Du kan ju alltid starta en egen tråd som heter ”Irenikus håller språkskola”.

Eftersom vi i denna tråd håller vi oss till att diskutera Rysslands invasion av Ukraina tycker jag istället du kan upplysa oss om vad som sades i förhandlingarna vid vitryska gränsen under dagen samt vilken kravbild respektive land har presenterat.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Frågan är hur många av dom där som kommer träffa något vettigt. Alltid tyckt att MLRS, speciellt dom ryska mest verkar vara ett slöseri på pengar.

Det beror väl på om de har styrning. Är de helt dumma känns raketer mycket mindre exakt än kanoner.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Stora smällar i Kiev,
Samt larm hörs.

Är du på plats eller kan du länka?
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Detta jag skrev är historia det är fakta.

Jag håller verkligen inte med att det är okej att kriga jag är emot det helt.
Men man måste förstå historian. Bara för man säger fakta menas det inte att jag tycker det är

Är vad? sant, falskt, roligt, tråkigt?
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Putin fattar inte varför USA vann det kalla kriget.
Det var inte uppvisandet av militärparader som lockade.
Det var filmer pop, rock hamburgare, Coca Cola, Jazz Blues och annan musik, det var deras kultur som vann.
Ryssland hade möjlighet att bli en kulturell stormakt även de, hade kunnat locka med filminspelningar, teater, balett, konserter litteratur och musik, men nej! Ryssland skall vara Stronk!
Framåt Marsch!
Ett Två!
Ett Två!

Exakt så, frihet och demokrati!
Citera
2022-02-28, 18:00
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Frågan är hur många av dom där som kommer träffa något vettigt. Alltid tyckt att MLRS, speciellt dom ryska mest verkar vara ett slöseri på pengar.

Se inlägg: https://www.flashback.org/sp79302009
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Fast du skrev inte Ryssland. Du skrev ”vi”. Freudian slip?

RYSS-TROLL BUSTED HAHAHA NICE bra jobbat!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är du på plats eller kan du länka?
https://www.theguardian.com/world/live/2022/feb/28/russia-ukraine-war-latest-news-update-conflict-belarus-putin-nuclear-deterrence-order-kyiv-russian-i nvasion-live-updates#block-621cf4d58f08f0ccfaeb0dc3
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Mest sinnesförvridna skiten som jag läst.
Det är Ryska Propaganda armén som sprider sin skit och har så gjort det sedan Ryssland invaderade Ukraina, Dem är så enkla slå ned med ploppar upp för dem inser inte att dem inte klarar av personer med fakta om deras lögner!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Du verkar säker. Är din twitter film trovärdig? Sånt här läcker alltid ut under en konflikt för att skapa opinion. Tro inte på allt, speciellt inte sociala medier, inte andra heller för den delen.

Vi har ju inte mer att gå på än att ett gäng tjuvar,rysk spetznaz,Wagner eller som vissa påstår ukrainska ungdomar ute på upptåg. Det som är skumt är att man springer runt med rysk skyddsväst. Nåja IAF en är stendöd . Plus det råder undantagstillstånd så skulle det vara tjuvar så faller de ändå under fientlig handling.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
"In February 1990, U.S. Secretary of State James Baker and Soviet leader Mikhail Gorbachev discussed NATO’s future role in a unified Germany. Baker told Gorbachev that “there would be no extension of NATO’s jurisdiction for forces of NATO one inch to the east” and agreed with Gorbachev’s statement that “Any extension of the zone of NATO is unacceptable.!
https://www.nationalreview.com/corner/americas-nato-promise-wasnt-black-and-white/

Verkar som att man sade det.
Jag repeterar: Sovjetunionen existerar oavsett inte idag, så ett eventuellt löfte till dem är betydelselöst.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Stora smällar i Kiev,
Samt larm hörs.

Du kanske skulle länka lite också, om dina två hjärnceller klarar av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in