Kul att se när Victoria badar med grisarna i deras pöl. Är inte första gången någon gjort det. 2016 var det någon som hette lina som gjorde det : https://www.youtube.com/watchv=YjZGZqONVHo
Håller med Victoria om att grisar är häftiga djur.
My Pleasure! Kom ihåg att vi måste "citera+" annars får vi på moppo - jo rå så att Nåja - appropå Cissi har nog skött djuren rätt mycket: mjölkat och matat osv men jag kan inte komma ihåg att hon faktiskt har presterat något speciellt uppdrag - själv, eller så gott som själv faktiskt. Hon verkar mera ha ruttnat på det och skällt ut de andra - lite generellt - och fått lite status i gruppen av deltagarna som "rak och rättvis och ordentlig". Victoria kan jag inte heller påminna mig om att hon presterat något uppdrag som enbart hon har gjort själv alltså. Jo en liten lerkruka häromsistens som Bea tyckte hon var duktig på. Sedan har hon nog mest ingått i kollektivet som huserat i köket samt numera gjort sig lite uppmärksammad som "hon med klangskålen" och som Helens sällskapsdam dels i sexprat och sittandes på dasset och snacka just ... skit! Jo visst - Victoria stod och drog lite lamt i fårskinnen (de skulle sträckas ut ordentligt) till Gertys uppdrag som var att fixa en hel gungstols renovering helt själv samt klä den! Efter det uppdraget tyckte Victoria att hon skulle leka lite pedagogisk beteendevetare och ha ett "utvecklingssamtal" med Gerty - för ingen fattade vad Gerty slet och de andra upplevde Gerty aggressiv = Tacka 17 för det för det VAR ett slitjobb som Gerty gjorde och knappt fick hjälp med.
Ja jo - Victoria utmärker sig rätt bra i kvällens avsnitt må jag säga med sitt spabad med grisarna som hon känner sig besläktad med sa hon själv och Helen var inte sen i synk att kommentera att det var det mest porriga hon sett. Stackars Helen - då har hon inte sett mycket i livet!
Senast redigerad av CS128 2022-02-28 kl. 16:44.
Nästa säsong måste utspela sig i antingen sydamerika eller östasien,
vi orkar inte en farmen/torpet klon till.
Brände man ut sig på att göra farmen Afrika och Skärgården i följd i mitten av 2010-talet, sedan tog idéerna slut?
Det Tv4 gör är lite som att fortsätta köpa limpmackorna med f.d varm chockad för pengarna under auktionen istället för hamburgertallrik & Kåla.
Den enda normala verkar vara Arlind eller vad han nu heter. Resten är urtråkiga och intetsägande pajasar. Värst är Jonas och Keischa. Sen hamnar dom i fallande ordning. Jonas ser ut som han tagit ledigt från Samhall. Helt sjukt att dom bara fick tag i dom tristaste personerna i hela landet. Har inte sett dom gjort annat än äta och Wincent kan också ställa sig i skaran av tråkskallar. Så förbannat mjäkig gubbe som uppför sig som en matare av hög rang. Allihop bör ha ökat i vikt rejält efter denna säsong. TV4 kan lägga ner konceptet i framtiden.
Dom har väl redan byggt klart en bastu, eller åtm en rök!
De har en spis ... visserligen vedeldad MEN med ugn att värma det som ska värmas på: kaffe, pizza och kroppkakor samt skirat smör, hamburgare/pommes frites samt potatisen till silltallriken.
Senast redigerad av CS128 2022-02-28 kl. 17:40.
Ser ju vilken idiot som helst att det är färgat vatten och inte mjölk när det rinner ut över golvet.
Skulle ju kunna vara kärnmjölk som ju är rätt tunn och som här hur idiotiskt det än kan tyckas kommit till användning. Är ju en svårsåld biprodukt som numera i vårt land inte längre saluförs i butikerna.
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Detta har diskuterats och kritiserats föregående säsonger - precis som alla hysteriska djurvänner tror att djuren far illa och att katterna på Farmen och Torpet kastas ut i det fria vind för våg osv efter inspelning.
Så absurt tänk. Klart det inte går till på DET viset. Det existerar faktiskt miljövänlig vit vattenfärg att hälla i vattnet. Katterna kommer till nya och bra hem - ibland tar några deltagare med sig någon katt = ett bra hem osv. Djuren plågas eller missköts inte osv. Det som gnälls över om sådana saker är typiskt svenskt beteende och ett IT-problem faktiskt - medans TV-tittarna sitter hemma i soffan och moffar i sig både onyttiga, icke miljövänliga framtagna saker (eller hur de nu har framställts och ifrån något land med diktatur och barnarbetare osv) och bekymrar sig hellre över något "allvarligt bekymmer" vad som händer i Farmen och som faktiskt INTE är något bekymmer eller icke miljövänligt, inget kastande av mat, inga djurplågeri - heller!
Farmen del 37 > mån 28 feb
Jo se i dagens avsnitt kastades det en hel del fläskkött. Å en kanin stressades tidigare ihjäl av Monikas hund.
Jag gillar Bea alltmer - inget jävla metoo-tjafs där inte och se naturligtvis var Keisha tvungen att sätta sig på tvären när Bea ville få satt fart och struktur på jobben med uppdragen. Allt det Bea har fixat har blivit bra medan Keishas
Torpet del 19 > mån 28 feb
Jodå visst hade de fått oönskat mycket getskit runt stugan när de inte förmådde hålla dem i hagen. Så även stängslet skulle aldrig Vincent ha godkänt. Tycker verkligen inte Vincent ska ha godkänt i årets Farmen Dags för en efterträdare kanske Fånga in tuppen det kunde han iaf i motsats till de båda "manliga" fjantarna å fånen som ju var nära å göra på sig för den stackars tuppens harmlösa flaxande Hm....ser ju ut som att det verkligen blir en eliminering i torpkampen......eller? Det har väl hänt förut att torpare aldrig fått återvända till Farmen?
Senast redigerad av kubun 2022-02-28 kl. 18:22.
Hon verkar vara bra på twörka, nästan lika bra naturliga förutsättningar som Victoria https://www.bildtagg.se/bild/3usc058oqgx8wh2m4p5sw372
Jag är inte oäven för att hon är bi-sexuell då hon aldrig missar ett tillfälle att vara på Keisha.
Ser mer ut som Prins har sittrings-skräck men ändå måste skita på bilden.
Skulle ju kunna vara kärnmjölk som ju är rätt tunn och som här hur idiotiskt det än kan tyckas kommit till användning. Är ju en svårsåld biprodukt som numera i vårt land inte längre saluförs i butikerna.
Farmen del 37 > mån 28 feb
Jo se i dagens avsnitt kastades det en hel del fläskkött. Å en kanin stressades ihjäl av Monikas hund.
Jag gillar Bea alltmer - inget jävla metoo-tjafs där inte och se naturligtvis var Keisha tvungen att sätta sig på tvären när Bea ville få satt fart och struktur på jobben med uppdragen. Allt det Bea har fixat har blivit bra medan Keishas
Torpet del 19 > mån 28 feb
Jodå visst hade de fått oönskat mycket getskit runt stugan när de inte förmådde få in dem i hagen. Så även stängslet skulle aldrig Vincent ha godkänt. Tycker verkligen inte Vincent ska ha godkänt i årets Farmen Dags för en efterträdare kanske Fånga in tuppen det kunde han iaf i motsats till de båda "manliga" fjantarna å fånen som ju var nära å göra på sig för den stackars tuppens harmlösa flaxande Hm....ser ju ut som att det verkligen blir en eliminering i torpkampen......eller? Det har väl hänt förut att torpare aldrig fått återvända till Farmen?
Torpet - det HAR aldrig sänts i TV utan återberättats i skvallertidningen Hänt:
Satte ingen spoiler för "säkerhets skull!" då det endast har nämnts i en skvallertidning och pratats om i tråden rätt länge och vovven har fått åka hem oxå! då
-Tydligen klantade sig en deltagare Abel och släppte in eller lös Monikas vita hund (va fasiken den nu hette?!) som stressade en kanin att drastiskt hoppa hit och dit och dängde huvet i staketet och bröt nacken. Det var en OLYCKA orsakad av Abels inkompetens med hund aka kaniner! Det var inte att "kasta mat" i dess vanliga betydelse!
Farmen:
De skulle grilla kött (från grisen och dess slakt tidigare) MEN de hade inte saltat och behandlat köttet på rätt sätt - enligt receptet - och det var fullt med "likmask" sa Prins ... snarare var det trikiner.
Så därför kunde de inte festa på köttet med hasselbackspotatis och kantareller som det var tänkt.
Man äter INTE kött vare sig med trikiner eller likmask i så de gjorde rätt i att kasta det köttet för sin egna hälsas skull - anser i varje fall jag och säkert hela produktionen och de deltagare som det berörde!
Senast redigerad av CS128 2022-02-28 kl. 18:30.
Torpet - det HAR aldrig sänts i TV utan återberättats i skvallertidningen Hänt:
[spoiler]Satte spoiler för "säkerhets skull!" då folk håller hårt i tråden ang. spoilers i tid och otid - Tydligen klantade sig en deltagare Abel och släppte in eller lös Monikas vita hund (va fasiken den nu hette?!) som stressade en kanin att drastiskt hoppa hit och dit och dängde huvet i staketet och bröt nacken. Det var en OLYCKA orsakad av Abels inkompetens med hund aka kaniner! Det var inte att "kasta mat" i dess vanliga betydelse!
Farmen:
De skulle grilla kött (från grisen och dess slakt tidigare) MEN de hade inte saltat och behandlat köttet på rätt sätt - enligt receptet - och det var fullt med "likmask" sa Prins ... snarare var det trikiner.
Så därför kunde de inte festa på köttet med hasselbackspotatis och kantareller som det var tänkt.
Man äter INTE kött vare sig med trikiner eller likmask i så de gjorde rätt i att kasta det köttet för sin egna hälsas skull - anser i varje fall jag och säkert hela produktionen och de deltagare som det berörde!
Farmen del 37 > mån 28 feb + kanintricket
Jag har inte hävdat att kaninen var matslöseri....eller hur - men djurplågeri det var det oavsett om det sändes i TV eller ej. Det hände under inspelning av Farmen. Är orsaken till olyckan den mänskliga faktorn så gör det händelsen inte på något sätt bättre utan tvärtom faktiskt.
Sen spelar det heller ingen roll varför det kastades mat eller att det berodde på klåperi. Det är att det gjordes som är av betydelse. Grisköttet alltså!
Jag har inte hävdat att kaninen var matslöseri....eller hur - men djurplågeri det var det oavsett om det sändes i TV eller ej. Det hände under inspelning av Farmen. Är orsaken till olyckan den mänskliga faktorn så gör det händelsen inte på något sätt bättre utan tvärtom faktiskt.
Sen spelar det heller ingen roll varför det kastades mat eller att det berodde på klåperi. Det är att det gjordes som är av betydelse. Grisköttet alltså!
Seriöst??? EN kanin blev stressad pga av EN deltagares okunskap om att hunden var en glad valp. Ok nu var det en kanin - litet djur - det hade varit fasiken så mkt värre om det varit ett får, häst eller kossa ... fast då hade nog valpen dött av kängor ifrån både klövar och hovar.
Nu var det EN kanin. EN incident under 20 år - vad jag kan minnas - av alla säsonger och det blir ett RAMASKRI på svenska folket! Tror inte svenska folket att det händer mer olyckor i lantbruken? Än det som hände denna säsong med denna kanin???
Jo. Jag tyckte INTE det var smart drag av vare sig Monika "med K" att ta med hunden eller att produktionen fattade rätt beslut heller. Om det hade varit Wincent och veterinären som hade makten i besluten skulle nog INTE hunden fått följa med som "Personlig SAK" (hur fasiken man ens kan uppge ett levande djur som en SAK - ens???) - Men nu var det beslutat och klart och vovven kom in och detta hände. Ok!
Kaninen togs till veterinär enligt skvallertidningens intervju med Jonas och de avlivade troligtvis den. Inget skrivet om hur det gick för kaninen. Inget sändes i TV heller.
Jag är INTE djurhatare på ngt vis och djur ska man sköta om och handha med respekt = Det ÄR ett liv! Håller jag med om.
MEN - vilka sitter och klagar i tråden om DramaQueens om deltagarna??? Vi i tråden.
Vilka ÄR DramaQueens i tråden??? Vi i tråden. --- Tycker jag! ---
TV4 Produktion har nog lärt sig en BRA läxa av vad som hände denna gång så vi kommer att slippa att se "Personliga saker" såsom Svarta Änkan, Varaner och Boaormar hädanefter i Farmen/Torpet. Det tror iaf jag!
Senast redigerad av CS128 2022-02-28 kl. 18:54.
Seriöst??? EN kanin blev stressad pga av EN deltagares okunskap om att hunden var en glad valp. Ok nu var det en kanin - litet djur - det hade varit fasiken så mkt värre om det varit ett får, häst eller kossa ... fast då hade nog valpen dött av kängor ifrån både klövar och hovar.
Nu var det EN kanin. EN incident under 20 år - vad jag kan minnas - av alla säsonger och det blir ett RAMASKRI på svenska folket! Tror inte svenska folket att det händer mer olyckor i lantbruken? Än det som hände denna säsong med denna kanin???
Jo. Jag tyckte INTE det var smart drag av vare sig Monika "med K" att ta med hunden eller att produktionen fattade rätt beslut heller. Om det hade varit Wincent och veterinären som hade makten i besluten skulle nog INTE hunden fått följa med som "Personlig SAK" (hur fasiken man ens kan uppge ett levande djur som en SAK - ens???) - Men nu var det beslutat och klart och vovven kom in och detta hände. Ok!
Kaninen togs till veterinär enligt skvallertidningens intervju med Jonas och de avlivade troligtvis den. Inget skrivet om hur det gick för kaninen. Inget sändes i TV heller.
Jag är INTE djurhatare på ngt vis och djur ska man sköta om och handha med respekt = Det ÄR ett liv! Håller jag med om.
MEN - vilka sitter och klagar i tråden om DramaQueens om deltagarna??? Vi i tråden.
Vilka ÄR DramaQueens i tråden??? Vi i tråden. --- Tycker jag! ---
Har det blivit det - ett ramaskri hos svenska folket har iaf inte jag märkt nåt av