Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 17:01
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag vet väl fan inte vad du menar när du skriver något helt annat? Hela tråden vimlar av ryska troll som sprider lögner och propaganda, så det är inget konstigt om du var ytterligare en av Putlers knähundar.

E du ännu mer blåst sen mitt sista inlägg?

Är ta mig fan inget jäva rysstroll, det va fan en kränkning !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Krim var ryskt sen slutet på Krimkriget 1856

Och vad är det du försöker säga? Att bara för att Norge var svenskt under 90år ska vi ta tillbaka det med tanks? Jävla idiot! Att du försöker släta över dessa övergrepp och massmord är äckligt din jävel.

Att du ens försöker argumentera på detta viset gör att du visar färg, titta dig i spegeln så ser du hur en medlöpare till en mördare ser ut!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Har märkt detsamma, solljuset och insikten att husse är en pajas verkar förstenat dem.
..och att de börjar bli oroliga för om de får ut sina löner. Ryska ekonomin är i fritt fall. Tippar att Putlers råttor är helt borta härifrån om några dagar.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
vet man hur många som ansluter sig till Ukrania?
polacker? tjecker ?

Nu är de officiella med det: "“President Zelenskyy announced creation of a new unit named "International Legion".We already have thousands requests from foreigners, who want to join the resistance to the 🇷🇺 occupiers and protect the world security from Putin regime"-Hanna Maliar - Deputy Minister of Defence"

https://twitter.com/DefenceU/status/1498260544733724674
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Fredsavtalet lyder att Ryssland omedelbart ar till reträtt. Överlämnar Donbas och Krim till Ukraina. Kaliningrad återgår till Tyskland och Karelen till Finland. Putin döms och avrättas i en krigsdomstol.

Där har du fredsavtalet.

Vad händer med Polska delen som var tyskt? Får tyskarna den?
Citera
2022-02-28, 17:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kadirov har hotat med sanktioner från Tjetjeniens sida också om inte Rysslands sanktioner tas bort inom 31:a februari.

Vad ska dessa sanktioner bestå av stoppad export av tjetjener runt om i Europa?
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jo, det var en del av Ukraina från 1954. Det är bara att gå till wiki och läsa.

Ukrainskt i etnisk bemärkelse givetvis. Att det var ukrainskt i statsrättslig mening fram till 2014 tror jag ingen har missat.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Tyvärr tror jag IDIOTEN är så pressad nu, så han kommer använda kärnvapen.
Han är slut nu och det vet han. Detta är inte roligt.
Vad står hoppet till? Nån i hans närhet som tar bort honom?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Macron är en fullständig idiot om han tror på dom löftena.
Det pågår dessutom ett mega-anfall på Charkiv just nu.
Citera
Medlem
pobeda1945s avatar
.

Förhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina pågår idag i Belarus.

Ukrainas KRAV för en omedelbar vapenvila är =

Att Ukraina vill ha tillbaka Donbass och Krim och tillbakadragande av samtliga ryska styrkor. Samt ett saftigt skadestånd.

Känns inte som de har övertaget att kräva det just nu, när människor dör som flugor. 🤔
Trodde i min enfald att detta möte skulle handla om att spara liv på bägge sidor???
Citera
2022-02-28, 17:03
Medlem
ZGHG-ägda Volvo ska tydligen stänga all produktion och försäljning av bilar i Ryssland. Haha, till och med Kina går mot ryssarna nu?
Citera
2022-02-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Fredsavtalet lyder att Ryssland omedelbart ar till reträtt. Överlämnar Donbas och Krim till Ukraina. Kaliningrad återgår till Tyskland och Karelen till Finland. Putin döms och avrättas i en krigsdomstol.

Där har du fredsavtalet.

Krim är en del av ryssland enligt internationell rätt.
Donbas består av två internationellt erkända folkrepubliker luhansk och donetsk.

Om nu ukraina är attackerat, varför början man då kräva utländska länders territorirum?

Ukraina måste till att börja med respektera andra länders territoriella integritet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in