Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 16:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Läs konventionen för du har missat något. Något väldigt viktigt.
Jag har läst konventionen i sin helhet, vad är det du menar att jag har missat?
Citera
2022-02-28, 16:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag har svårt att ta in att Sveriges första kvinnliga statsminister är så här blodtörstig. Hon har suttit i några få månader och ger sig in i "krig" Det har jag svårt att förstå!
Blodtörstig? Hon står rakryggad upp för det Ukrainska folket. Något Sverige borde gjort för våra grannländer under andra världskriget när de invaderades av Hitler. Sverige har skämts tillräckligt för den veka linje vi hade då. Nu har vi en chans att rätta till ett historiskt misstag och det ska hon ha all cred för att hon gör.
Citera
2022-02-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Frankrikes president Emmanuel Macron har ställt tre krav till Rysslands motsvarighet Vladimir Putin under ett telefonsamtal på måndagen, rapporterar Reuters. Dessa tre är: sluta attackera civila, bevara civil infrastruktur och låta vägar vara öppna och tillgängliga.

Tack. Ett steg i rätt riktning men var inte så stort som jag trodde i så fall.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hela världen står upp för Ukraina och mot Putler. Du kan vara helt trygg i att det inte finns något sätt för Putler att normalisera relationerna med resten av världen efter detta. Det här slutar med att en av Putlers närmsta sätter en kula i pannan på honom så att de kan kan börja bygga på sina relationer till resten av världen igen.

Eller så vill Putin bara se världen brinna först, en sista käftsmäll emot väst innan han stämplar ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det finns inga resurser att skjuta ner interkontinentala kärnvapen-raketer...
Inget land har tekniken att skjuta ned sådana raketer.
USA har den tekniken av det jag vet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Du är inte lite efterbliven va? Man erkände Donetsk och Luhansk och ville skicka in "fredsbevarande" trupper. Därefter gick man in i hela Ukraina från alla håll. Hela Donbass var bara en täckmantel för att efterblivna som du skulle ha någon slags förståelse för Ryssland.

Nej, jag har inte alls någon förståelse för Ryssland, jag vet precis vad Ryssland har gjort. Jag kan inte vara gladare att se att Ryssland får på käften av Ukraina.

Däremot så tror jag aldrig att Ukraina får gå med i NATO och EU medans man har så pass instabila regioner att det kommer vara på gränsen till inbördeskrig i decennier framöver.

Sen kan man absolut argumentera mot att det är orättvist mot dom Ukrainarna som bor i regionen och tvingas flytta.

Svåra beslut i min mening.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Så här ser det ut i de städer som Putins soldater har lyckats inta. https://twitter.com/nexta_tv/status/1498310902700982272?s=20&t=rhNqqkllQr8DuUIMyyRIjQ

Kan någon Rysslandvän förklara vad Putins plan är sen? Ska soldaterna stanna för alltid eller ska de skjuta alla människor? Exakt hur ska ni omvandla detta område till ryskt?
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Du är inte lite efterbliven va? Man erkände Donetsk och Luhansk och ville skicka in "fredsbevarande" trupper. Därefter gick man in i hela Ukraina från alla håll. Hela Donbass var bara en täckmantel för att efterblivna som du skulle ha någon slags förståelse för Ryssland.
Donbas var ingen täckmantel utan ett sätt att ge stöd till separatisterna där. Det handlade om att bevara den relationen.

Men sen kanske det större skramlet vid gränsen var någon täckmantel för den misslyckade militära operationen att inta Kiev. De ville gå in snabbt och ha plockat bort presidenten på några dagar. Det misslyckades fatalt eftersom ryssarna verkade alldeles för naiva efter Krim. Det blev kanonmat av de ryska elitstyrkorna. Men någon större krig ville nog Ryssland egentligen inte ha. Plan B blev att gå in överallt men då det är så oorganiserat så verkar det inte som den planen var genomtänkt.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Då får man köra ut dem. Varför slösa massa tid med "förhandlingar" då? Det är ju det jag menar är oseriöst.

Ser önskan om förhandlingar från ryssarnas sida bara som ett svaghetstecken, varför förhandla om man nu håller på och vinna kriget?
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Putin ser ut som att han är på Kortison.

Det är definitivt kortison, det var det första morsan sade när hon såg videon. Hon tar själv skiten. Förstör kroppen långsamt.
Citera
2022-02-28, 16:13
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar med andra ord att de har en så svag självbild av sig själva att de behöver kompensera likt män som köper stora och dyra bilar en stora vapen om de har små kukar?

Du har nog.en poäng där

Det är faktiskt det jag menar. Visst hade man kanske kunnat ägna sig åt sådant här om vi hade evig fred men riktigt så ser det inte ut tyvärr.

Den där självbilden du pekar på finns faktiskt och vi ser den nu.
Citera
2022-02-28, 16:13
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Officiella uppgifter:

Över 5300 döda ryssar nu totalt
Damn! Det är bra jobbat av ukrainarna!

Hela Sovjets tioåriga krig mot Afghanistan hade ryska dödssiffror som inte ens uppgick till 15.000.
Lyckas Ukraina hålla ut i en vecka eller två till...

Framförallt är Ryssland fullständigt färdiga ekonomiskt; hela landet har en ekonomi som totalt motsvarar USAs delstat Texas!
De kommer inte palla den här veckan isolerade från omvärlden. Och de förtjänar ett par år i det tillståndet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in