2022-02-28, 14:10
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Just Renault Zoe är ju en av förlorarna när det gäller nybilsförsäljningen av Elbilar i Europa. Problemet är utan tvivel att den är på väg bort och att den på grund av besparingskrav så priset för bilen inte blev för högt tummades på säkerheten. Därför en krocksäkerhet som en rysk Lada.
Gamla ZOE var säkert på sin tid en bra bil även säkerhetsmässigt men dagens ZOE är ohjälpligt efter.

Fakta ändrar sig inte trots att du ljuger om samma sak i varje inlägg..

1, ZOE var den tredje mest sålda elbilen i europa 2021.
Det är fakta.
2022 har precis börjat, så detta året får vi vänta att summera.
Faktum är alltså att ZOE är den populäraste nya elbilen efter Tesla model 3 och VW ID.3

2, ZOE ska tillverkas till 2025, sen ersätts den av en annan ny modell.

3, Dina lögner är just lögner och inget annat, mer än så behöver jag inte skriva.
Citera
2022-02-28, 14:13
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Kan ändå säga grattis till en extremt dålig bil. Eller bil och bil, borde knappt klassas som en. Skönt du har 5 stjärnor i din. Men smäller man är det ändå cyklisten man krockar med som klarar sig bäst.

Du är fullständigt diskvalificerad för vidare diskussion.
Det är bara meningslöst.
Du får väl hitta någon annan tråd du kan trolla vidare i.
Citera
2022-02-28, 14:18
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Det är sant. My bad. Men vi väntar fortfarande på FAKTA som styrker påståendet att Zoe är större än BMW 5-serie i framsätet. Men vi lär få vänta tills vi dör eftersom påståendet är fabricerat ur BAB7's fantasier när han sitter med sin kaffetermos uppkörd i brummen på någon LIDL-parkering i Tyskland under någon av sina oräknerliga laddningar på väg mellan Sverige och Paris

Du har fått uppgifter presenterade för dig som du efterfrågade.
Men du valt att slingra dig och kräva andra uppgifter för att styrka din sak.
Det är ett oseriöst beteende.

Istället kan du göra det enkelt för dig.
Åk och provsitt en ZOE fas 1, så märker du direkt du öppnar förardörren att den är rymligare och luftigare än en 5-serie.
Citera
2022-02-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Fakta ändrar sig inte trots att du ljuger om samma sak i varje inlägg..

1, ZOE var den tredje mest sålda elbilen i europa 2021.
Det är fakta.
2022 har precis börjat, så detta året får vi vänta att summera.
Faktum är alltså att ZOE är den populäraste nya elbilen efter Tesla model 3 och VW ID.3

2, ZOE ska tillverkas till 2025, sen ersätts den av en annan ny modell.

3, Dina lögner är just lögner och inget annat, mer än så behöver jag inte skriva.
Köper verkigen folk år 2022 en bil med 0 stjärnor somm betyg i säkerhetstesterna när det vimlar av elbilar med bättre räckvidd, bättre kvalité bättre utrymma och ljusår bättre säkerhet. Tillåt mig tvivla.
Fast Zoe är säkert ingen dålig bil i sig och en trogen kundkrets kan säkert hålla den vid liv några år till, det är bara det att dom flesta andra elbilar är så mycket bättre.
Från A till B duger den säkert.
Citera
2022-02-28, 14:45
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Köper verkigen folk år 2022 en bil med 0 stjärnor somm betyg i säkerhetstesterna när det vimlar av elbilar med bättre räckvidd, bättre kvalité bättre utrymma och ljusår bättre säkerhet. Tillåt mig tvivla.
Fast Zoe är säkert ingen dålig bil i sig och en trogen kundkrets kan säkert hålla den vid liv några år till, det är bara det att dom flesta andra elbilar är så mycket bättre.
Från A till B duger den säkert.

Jag svarar gärna i tråden, men då får det vara seriösa diskussioner.

Vilken elbil i småbilsklassen har längre räckvidd än ZOE?

Vilken elbil i småbilsklassen har bättre utrymmen än ZOE?

- rätt svar: ingen.
ZOE är fortfarande klassledande på dessa två punkter.
Citera
2022-02-28, 14:50
Medlem
Citat:
Du har fått uppgifter presenterade för dig som du efterfrågade.
Men du valt att slingra dig och kräva andra uppgifter för att styrka din sak.
Det är ett oseriöst beteende.

Istället kan du göra det enkelt för dig.
Åk och provsitt en ZOE fas 1, så märker du direkt du öppnar förardörren att den är rymligare och luftigare än en 5-serie.

Bla bla rymligare.... Zzznark... luftigare "Gäsp"...

som sagt, FAKTA vill vi ha här. Inte ditt verklighetsfrånvända svammel
Citera
2022-02-28, 14:51
Medlem
Citat:

Sluta slinga dig och undvika ämnet om att Zoe är en av de farligaste bilarna att färdas i.
Citera
2022-02-28, 14:55
Medlem
Citat:
Jag vet att du trollar, men kan försöka förklara för dig ändå..

1, det är inte min modell
2, min modell har 5 stjärnor
3, den modell du syftar på, är nu uppdaterad

Jag förväntar mig dock inte att du förstår vad jag snackar om..

Helt seriöst!? Du anklagar andra för att trolla!? Du är det stösta trollet på hela elbilsforumet!

Du sitter och snackar en massa skit om luftighet och rymlighet och snackar bort 0 (NOLL!) stjärnor i Euro NCAP!?

Den enda fakta som är verifierbar är försäljningssiffror så det kan du få cred för, men du är det största jävla troll som huserat i denna forumdel nånsin!
Citera
2022-02-28, 15:13
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Sluta slinga dig och undvika ämnet om att Zoe är en av de farligaste bilarna att färdas i.

Ja, precis lika (o)säker som en Volvo V70 årsmodell 2016 om vi ska gå efter Euro ncap.
Citera
2022-02-28, 15:16
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Helt seriöst!? Du anklagar andra för att trolla!? Du är det stösta trollet på hela elbilsforumet!

Du sitter och snackar en massa skit om luftighet och rymlighet och snackar bort 0 (NOLL!) stjärnor i Euro NCAP!?

Den enda fakta som är verifierbar är försäljningssiffror så det kan du få cred för, men du är det största jävla troll som huserat i denna forumdel nånsin!

De finns minst 4 stycken ZOE-ägare som svarat i denna tråden, och alla dessa håller med mig och kan bekräfta det jag påstår.

Du och andra här som skriver ZOE-fientliga inlägg har på sin höjd sett bilen på bild..
Citera
2022-02-28, 15:50
Medlem
Har nu införskaffat en lätt begagnad Zoe R110 2019. Riktigt trevlig bil!
Citera
2022-02-28, 16:07
Medlem
Citat:

Jag sa inte att Zoe är dålig is ig bara att alla andra är bättre på dom flesta punkter. Att det går att sitta relativt bekvämt fram förutsätter väl som flesta som köper även en mindre bil.

Kan ha fel men kom man inte på att flera Zoe lyckades med att störa ut husets elapparater när den laddades? Säkert i så fall åtgärdat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in