Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Tror Ryssland kmr bli uppdelat som med Tyskland efter 2a världskriget.

Det hade gjort mer skada än nytta. Vad skulle Sibirien klara sig på helt själva? Man hade fått bygga upp landet i 20 år innan de olika delarna ställer sig på fötterna.

De har råvaror men de har ingen infrastruktur utan en central ledning.

Skulle Putin falla så hoppas jag inte man gör samma misstag som under 90-talet. Dvs att USA går in och försöker plundra det som går. Vilket de-facto hände under 90-talet. Kommer bara växa en ny Putin.

Viktiga är att sätta ansvaret på Putin och hans omkrets, inte Ryska folket. En Rysk babushka i Sibirien har mindre att göra med Ukraina än Lars från Växjö
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Om de enas om fred, kommer sanktionerna mot Ryssland att försvinna då, och i så fall, hur lång tid kommer det att ta tror ni ca?

Det rimliga är väl att sanktionerna hävs när ALLA ryska soldater lämnat Ukraina?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
För att kunna skylla på Ukraina när invasionen fortgår efter mötets misslyckande.
Precis. Han kommer projicera och köra "what-about-ism" efter att han först invaderar och sedan medvetet kommer med kukiga krav vid ett möte. Typiskt sociopater att bete sig så.

Man ska inte starta krig och sedan fitta sig över hur de utkämpas. Speciellt inte när ens pengar går åt.
Citera
2022-02-28, 10:41
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Om de enas om fred, kommer sanktionerna mot Ryssland att försvinna då, och i så fall, hur lång tid kommer det att ta tror ni ca?

Det kommer nog ta ett tag och det beror också på hur freden ser ut och hur Putins regim uppför sig efter en sådan.
Citera
Medlem
Citat:

Deras ekonomi kommer ändå vara helt förstörd för en mycket lång tid. Kanske har lille Putte satt dem 100 år bak i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Sanktionerna kommer vara kvar så länge Putin och hans rövarband är kvar på toppen.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ukrainare kallas inte för nazister för vad de gjorde då utan nu. I Ukraina och i de baltiska staterna finns ett otroligt rysshat eftersom man likställer Sovjetunionen med Ryssland. Detta gör att det inte är tabu att vara nynazist där. Det kryllar av dem. Och de älskar att döda ryssar. Alla Europas nynazister flockades till Donbass för att få chansen att döda ryssar, att det var civila spelade ingen roll förstås. Sverige var det land vartifrån de flesta nynazisterna kom förresten. Inte konstigt om man ser på rysshatet härinne.

Bla bla bla... tror du rysshatet blir mindre i Ukraina nu? Tom "ryska" ukrainska civila gör vad de kan och kastar molotovcoktails på de stackars unga ryska soldaterna som lurats dit i i tron att de ska på övning eller mötas som befriare.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ukrainare kallas inte för nazister för vad de gjorde då utan nu. I Ukraina och i de baltiska staterna finns ett otroligt rysshat eftersom man likställer Sovjetunionen med Ryssland.

Vilket i sig kan bero på att de beter sig som om de fortfarande var Sovjetunionen. Vi ska ju komma ihåg vilka helveteskval Ukraina fick lida under Kremls styre mellan 1917 och 1991.

Citat:
Detta gör att det inte är tabu att vara nynazist där. Det kryllar av dem. Och de älskar att döda ryssar.

Sanning med modifikation. Ja, det finns en del nynazister i Ukraina, men att de skulle älska att döda ryssar hur som haver är tämligen uteslutet. Ryssar som invaderar deras land däremot...

Citat:
Alla Europas nynazister flockades till Donbass för att få chansen att döda ryssar, att det var civila spelade ingen roll förstås. Sverige var det land vartifrån de flesta nynazisterna kom förresten. Inte konstigt om man ser på rysshatet härinne.

Intressant.

Mig veterligen har det åkt folk från NMR ner och stridit på utbrytarsidan, om jag inte minns helt fel. Om svenska "nazister" var flest, så var det inte många utländska nazister i Azov överhuvudtaget, eftersom det bara var en handfull svenskar där, varav kanske en eller ett par var nazister.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
För att kunna skylla på Ukraina när invasionen fortgår efter mötets misslyckande.

Ja det lär ju funka för alla på Putlers sida, men NATO, EU går ju inte på det. Så varför ens försöka.

Tror han på riktigt att folk bortser från att deras valuta blir värdelös och att deras börs är i fritt fall för att han säger att "jag försökte förhindra mer (ej krigande) blod och Ukraina sa nej".
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Låter ungefär som jag trodde. Varför har man ens detta möte då det egentligen inte kommer mynna ut i något mer konkret? Är det för att lilla Putin tröttnat på och sitta i sin grotta?

EU hinner skicka ner materiel till Ykraina som hinner flrbereda mer.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ukrainare kallas inte för nazister för vad de gjorde då utan nu. I Ukraina och i de baltiska staterna finns ett otroligt rysshat eftersom man likställer Sovjetunionen med Ryssland. Detta gör att det inte är tabu att vara nynazist där. Det kryllar av dem. Och de älskar att döda ryssar. Alla Europas nynazister flockades till Donbass för att få chansen att döda ryssar, att det var civila spelade ingen roll förstås. Sverige var det land vartifrån de flesta nynazisterna kom förresten. Inte konstigt om man ser på rysshatet härinne.

Det är beklagligt med "hat" av alla slag, men då man ser det hat mot både balter, ukrainare, polacker, anglosaxer och andra som piskas upp i Putinregimens medier, undra jag om du verkligen tycker att hatarna enbart finns på den ena sidan.

Ryssland har dessutom, till skillnad från Tyskland, inte på något vis bett om förlåtelse för sina övergrepp på framför allt Baltikum och Polen.

Och jag tror ärligt talat att propagandan om nynazisternas paradis Donbass är propaganda och inte mycket mer. Finns det till exempel undersökningar från FN, Human Rights Watch eller Amnesty International om vad som egentligen försiggått där? Eller härrör all information från mer eller mindre "alternativa" och Kremltrogna källor?
Citera
2022-02-28, 10:42
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att du ens tar upp "källor" i ett pågående krig som om det skulle vara ett argument av tyngd säger ju en hel del om dig. Ingen vet hur många soldater som har dött, varken på ryska eller ukrainska sidan. Kom inte och påstå det. Det är hela min poäng med det jag skrev. Men varje logiskt tänkande individ kan ju räkna ut att Ukraina har lidit stora förluster även dem. Men fortsätt mörklägga sanningen, om några månader har vi sanningen på vad som _egentligen_ har skett.
Vart har jag nånsin förnekat ukrainska förluster? Om du kollar på min profil så har jag inte ens nämnt detta en enda gång. Jag försöker ta reda på vart du läst att dom har dubbla förluster jämfört med ryssland, men eftersom att detta är den 3e kommentaren du vägrar visa något belägg överhuvudtaget så antar jag att du ljög bara. Patetiskt. Va bara tyst i fortsättningen, männen pratar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in