Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukraina fått en leverans nu på av lite smått och gott.

https://mobile.twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1498202742812299265

Slås inte lille Putte ut helt och hållet i och med detta meningslösa krig så kommer han fortsätta mucka med alla länder som stöttade Ukraina. Detta kan nog bli långdraget...
Citera
2022-02-28, 09:55
Medlem
Felstavarens avatar
C:a tre timmar kvar innan Moskvabörsen öppnar (15:00 moskvatid om de inte fegar ur). Blir det rött tror ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför åker barnamördare V.Puttler och fjanten Larv-ov till Minsk för att fredsförhandla med sig själva när ryssarna med en dåres envishet påstår att det är en fredsbevarande invasion?

Inte fan vet jag, jag bara återgav vad som numera även står i svensk press.
Sen lär väl knappast Putin eller Lavror själva åka dit.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Alltså heliga jävlar det ser fan inte bra ut för Ryssland. Det finns ju inte en snöbolls-chans i hela helvete att detta krig är värt för fem öre att fortsätta men samtidigt är man för långt inne nästan

Kul att vara isolerade från hela världen? Undra hur det känns att vara rysk nu, inte kul

Sanktioner som bokstavligen röv-knullar hela Ryssland, EU mer förenat än någonsin tidigare, Ukraina får otroligt mycket bidrag, stöd med mera. Vad är den egentliga planen här för Putin????? XD

Tror Kreml blivit paniktagna av hur omvärlden reagerat på denna invasion.
En grov felkalkyl.
Man har nog trott att man besatt tillräckligt skrämsel-kapital för att Väst inte skulle agera med något nämnvärt, samt även att Ukraina skulle lägga sig platt inför att man rullade in.

Nu slår allting tillbaka precis tvärtom mot Kreml.
Att man aktiverat kärnvapenförbanden är egentligen det mest tydliga tecknet på att man är sanslöst pressade just nu.
Man verkar ha kvar någon gammal Kalla Kriget-idé om att avskräckning innebär avbackning.

Kreml är ett luftslott på god väg att implodera.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag trodde att ryska styrkor kontrollerade gränsen mot Polen eftersom de har smällt både i Lviv och Drohobytj. Båda städerna ligger inte alls långt ifrån Polen. Frågan är när de första leveranserna inkommer till Ukraina.
Det är väl lite flyg som fyrat av lite puffar men ryssarnas tre frontavsnitt är en bra bit därifrån.
Ukraina är väldigt stort så även Ryssland måste koncentrera sina styrkor till strategiska mål.

https://cornucopia.se/wp-content/uploads/2022/02/2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg-2-1920x1291.png
Citera
2022-02-28, 09:56
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Du får nog dubbla antalet döda Ukrainska soldater, tyvärr. Fast det är ju inte lika kul att prata om.
Källa på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ser nog mest ut så här med ryssarna i strid

https://youtu.be/Wc0L5okZsDE

Det är ju fan illa för dom :-)
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
C:a tre timmar kvar innan Moskvabörsen öppnar (15:00 moskvatid om de inte fegar ur). Blir det rött tror ni?

Tror inte ens börsen öppnar...
Citera
Medlem
Jag tror det eskalerar till kärnvapen. Vilket blir slutet för oss alla. Magkänsla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag förstår inte riktigt varför Putin vill ha in kärnvapen i Belarus? Är det ett bättre geografiskt läge för vad?
Närmare Västländer
Citera
2022-02-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Stör inte de vuxna när de pratar. Tillbaka till sandlådan och lek med dina vänner där.

Din naivitet gör det omöjligt att tolka dig som något annat än den som sitter i sandlådan, utan egna leksaker....
Citera
2022-02-28, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Historia är inte din starka gren tydligen. Finns wikipedia angående nazism och Ukraina. Det är aldrig försent att lära sig något.

Nazisterna bombade Kiev 1941 och fängslade Bandera om jag inte missminner mig. Så det här är mer komplicerat än eran infantila "Ukraina styrs av en nazi knark junta som vill folkmörda ryssar och judar" propaganda.

Chabad Putin och Zelenskyj har därmed fått två slaviska brödrafolk att rättfärdiga detta infantila broderkrig med att ena sidan är nazister. Både ukrainare och ryssar kallar varandra nazister och antisemiter medans Putin väntade med att inleda sin "avnazifiering" utav Ukraina tills Zelenskyj hunnit evakuera en massa judar till Israel och göra antisemitism olagligt (det är antisemitiskt att påpeka att det var Lazar Kaganovich som orkestrerade Holodomor, goy) samtidigt som det inte är obligatoriskt för judar i Ukraina att ta upp vapen som det för resten av den manliga befolkningen 18-60 år gamla. Samtidigt som Israel vägrade fördöma Putins invasion i FN:s generalförsamling.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-28 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in