Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag förstår inte riktigt varför Putin vill ha in kärnvapen i Belarus? Är det ett bättre geografiskt läge för vad?
Det är mindre taktiska kärnvapen.
Som exempelvis kan skjutas iväg med kanoner och mindre robotar.
Citera
2022-02-28, 09:42
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
UK säger ju att de skall hjälpa till att transportera även inne i Ukraina. Jag har extremt svårt att se Ryssen bomba sönder Engelska transporter oavsett vad de innehåller, då tar det hus i helvete för Putin, hur galen han än må vara.

Åh fan. Fast samtidigt kan inte britterna förvänta sig att fler länder är beredda att gå in med egna trupper även om de blir attackerade. De blir ju till legitima måltavlor i Putins ögon om de ger sig in i Ukraina med vapen och krigsmateriel.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om detta, det riskerar ju att konflikten breddas ordentligt även om det "bara" är Storbritannien som blir en aktivt stridande part.
Citera
2022-02-28, 09:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det är inget större jobb att leta fram adresser knutna till ip det gör olika program. Du kan köra 20 ip per körning.

Det tror jag inte heller, men resurser för att avgöra vem som planerar något?

Där måste det finnas personal som läser inlägg och annat, och det är dyrt.

Om man bara går på en lista med varningsord och skakar fram adresser från det är risken att man får en oherrans massa misstänkta personer.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag förstår inte riktigt varför Putin vill ha in kärnvapen i Belarus? Är det ett bättre geografiskt läge för vad?

Maktprojektion. Han vill höja insatsen för att få mer leverage vid förhandlingarna. Han fattar att han fuckat upp, det är väl det enda ljuset i mörkret bortsett från att Rysslands dagar som nation är räknade även om han ger upp.
Citera
Medlem
Tror ni Putin flyr till Thailand eller något efter detta fiasko är över?
Citera
Medlem
rostsyntess avatar
Jahapp, då har stora rubel-klubban slagit ner i ryssland igen. Dags för den stackars befolkningen att damma av sina gamla skottkärror dom hade under sovjet för att frakta kontanter till butikerna när dom ska köpa bröd.

Klart att centralbanken höjer räntorna så att Putler får in mer pengar till sin krigsföring. Dags att mjölka ur det sista ur sin befolkning.
Citera
2022-02-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Ja speciellt om det är sant att alla trodde dom bara skulle på övning.

Låter väldigt konstigt.

Men om man som ryssland nog har hundratusentals "ny tränade" så kanske man trodde att man skulle kunna börja att ta några få städer vid linjen med dessa utan större problem och att ukraina sedan skulle lägga sig när det vart allvar och på så sett riskerade rysarna bara "böket".

Men ack så fel, just nu ser det ut som ryssarna har någon form av myrornas krig strategi
"vi är fler, jag kan skicka in 5 miljoner människor, tillslut så går det"

Det var väl det ryssen gjorde under andra världskriget, halv taskig strategi men dom är så jävla många så tillslut så går det, bara mata in folk och det kostade ryssen typ 20 miljoner människor.
Det är bara en skröna som cirkulerar.
Varenda rysk soldat har en smart phone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
EU ÖPPNAR FÖR ATT VÄLKOMNA UKRAINA

Europeiska kommissionens ordförande Ursula von der Leyen säger i en intervju med Euronews att Ukraina är på god väg att välkomnas in i EU-värmen.

– Det är många områden som vi arbetar väldigt nära med varandra och har gjort så under lång tid, de tillhör oss, de är en av oss och vi vill ha med dem.

Välkommen t eu Ukraina.
Andrzej Dudas uttalande verkar ha effekter
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kan eller vill är väl frågan
När man gör invasioner så brukar man skicka så mkt artelleri regn att man blir galen innan sen flyget fin putsar det sista..sen kommer marktrupper med flygunderstöd

Detta resulterar att städer blir aska
Detta har inte skett, kan det vara så svårt att acceptera att det är inte Saddam Hussein som angriper sin egen befolkning? Ryssland gillar fortfarande sin egen befolkning....

försök att tänka lite vad ni skulle göra om vi anföll Danmark, skulle vi gå redlöst på våra danska bröder?? Men det är just den simpla tanke sättet att Ryssar inte har ett samvete , det tankesättet har vi haft på ryssar sen kalla kriget...

Putin är kall, hård , hänsynslös men dum är han inte. Tänk Olga som bor i Moskva, som har sin son i Kiev och dödades av Spetznas för han flydde skulle inte precis göra Putin populär och även risk till inbördeskrig...tror han har iaf listat ut den lilla viktiga biten eller vad tror du?

Tror du Putin försöker bli populär i Ukraina? Går det i så fall bra?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Någon som har en bra länk till livekamera från Kiev som man kan lita på? Alla jag hittar ser det ut som livet pågår som vanligt.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
Jahapp, då har stora rubel-klubban slagit ner i ryssland igen. Dags för den stackars befolkningen att damma av sina gamla skottkärror dom hade under sovjet för att frakta kontanter till butikerna när dom ska köpa bröd.

Klart att centralbanken höjer räntorna så att Putler får in mer pengar till sin krigsföring. Dags att mjölka ur det sista ur sin befolkning.

Styrräntan upp från 9,5% till 20%. Inte kul att vara bolånetorsk i Moskva idag.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Kaliningrad är helt omringade. Det kan dom inte hålla i många timmar om det skulle bli krig på riktigt.

Kalingrad är väl i stort sett en gigantisk fästning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in