2022-02-28, 06:29
Medlem
Det har ju varit ett fler tal studier som vissar att män är mera åt det logiska hållet medans kvinnor är mer känslo styrda i sitt tänk. (undantag finns såklart)

Men vi i väst har ju betydligt mera jämställt i regeringar och i olika maktpositioner.

Vilken påverkan har det när det dyker upp såna här globala situationer som eventuellt kan leda till WW3 ???

Jag personligen tycker inte att Sverige hanterar det hela logiskt. För mig känns det hela mera att man tänker med känslor.

Putin har solklart gått ut med att vi ska hålla oss borta eller blir det konsekvenser vi aldrig ha skådat förut (kärnvapen) vad gör då Sveriges reigering jo tvärt om...
Dem ska först och främst tänka på Sveriges befolkning , speciellt då Sverige i det stora hela inte har så mycket och säga till om ute i den stora världen. (Även om man vill tro det)

För mig känns det mera som någon form av skuld känsla hur vi hanterade situationen med Hitler. Var av Sveriges reigering hade hoppas på lite plus poäng av övriga världen när dem tar sina beslut nu. Samtidigt så tror dem inte att det här kommer eskalerar till något värre (naiv syn på det hela)
Citera
2022-02-28, 06:33
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Det har ju varit ett fler tal studier som vissar att män är mera åt det logiska hållet medans kvinnor är mer känslo styrda i sitt tänk. (undantag finns såklart)

Men vi i väst har ju betydligt mera jämställt i regeringar och i olika maktpositioner.

Vilken påverkan har det när det dyker upp såna här globala situationer som eventuellt kan leda till WW3 ???

Jag personligen tycker inte att Sverige hanterar det hela logiskt. För mig känns det hela mera att man tänker med känslor.

Putin har solklart gått ut med att vi ska hålla oss borta eller blir det konsekvenser vi aldrig ha skådat förut (kärnvapen) vad gör då Sveriges reigering jo tvärt om...
Dem ska först och främst tänka på Sveriges befolkning , speciellt då Sverige i det stora hela inte har så mycket och säga till om ute i den stora världen. (Även om man vill tro det)

För mig känns det mera som någon form av skuld känsla hur vi hanterade situationen med Hitler. Var av Sveriges reigering hade hoppas på lite plus poäng av övriga världen när dem tar sina beslut nu. Samtidigt så tror dem inte att det här kommer eskalerar till något värre (naiv syn på det hela)

Ge dig. Hela europa och stora delar av världen bidrar med vapen till Ukraina nu. Ingen idé för Putte att singla ut Sverige pga det.

Ukraina slåss just nu för din framtid. Var tacksam istället.
Citera
2022-02-28, 06:34
Medlem
Citat:

Nej Sverige hetsar farm ett Nato medlemskap baserat på känslor. Det är inte bra.
Citera
2022-02-28, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ge dig. Hela europa och stora delar av världen bidrar med vapen till Ukraina nu. Ingen idé för Putte att singla ut Sverige pga det.

Ukraina slåss just nu för din framtid. Var tacksam istället.

Handlar inte om att singla ut Sverige utan mera att Sverige la sig fram till framkanten av flera måltavlor vid ett eventuellt ww3.

Sen det där med att vara tacksam ??? Varför ska jag vara det för . Tycker det är tragiskt det som händer där borta men det hade kunnat förhindrats.

Sen gällande min framtid ??? Ja då är jag mera orolig för den här i Sverige. För vi behöver en mera handlingskraftig reigering. Ska man välja en sida på ett sånt öppet sätt som Sverige gjorde. Se till att göra det med full kraft. För det dem gjorde nu var så lite men provocera så mycket. Utan att dem själva kan backa upp det.
Citera
2022-02-28, 08:55
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
D
Då får du väl ge minst tre exempel på detta.
Citera
2022-02-28, 09:00
Medlem
Jag tycker trådstarten missar målet så rejält att det blir ingen bra diskussion.

Att Sverige har en kvinnlig statsminister spelar ingen roll eftersom det här är överenskommelser som gjorts inom EU på EU nivå.

Många länder nu som hjälper Ukraina.

Sedan är det en annan sak ifall hjälpen når fram försent.
Citera
2022-02-28, 09:02
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:

Brukar du titta bort när din granne utsätts för våldtäkt?

Normala människor känner stolthet när de kan hjälpa ett offer, i detta fallet så är Ukraina ett offer.
Citera
2022-02-28, 09:30
Medlem
Vi har ju kärringar som styr landet så det är inte konstigt att det inte kommer några konstruktiva uttalanden från något håll.

Känsloargument har präglat landet under många år nu.
Handhjärtan och symboliska godhetsyttranden är det som gäller.
Regeringen har spätt på detta med sin floskelpolitik.

Vetenskap och fakta ses med onda ögon.

Bara kolla sina sociala flöden så ser man hur gemene svensk fungerar.
De ändrar sin profilbild och lägger till någon sliskig godhetstext.
De lägger ut skärmdumpar på deras gåva till någon korrupt hjälporgansisation, de lägger ut bilder på sitt plåster på armen där de fått experimentvaccinet.

Ytterst sällan man läser någon genomtänkt analys som belyser flera sidor av ett mynt.
Citera
2022-03-01, 09:17
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
)
Detta påstående är ju kärnan i din tråd.
Jag upprepar
Vänligen ge minst tre exempel på detta så man inte felaktigt förleds att tro att detta är en skittråd.
Vore intessant att ta del av.
Citera
2022-03-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Detta påstående är ju kärnan i din tråd.
Jag upprepar
Vänligen ge minst tre exempel på detta så man inte felaktigt förleds att tro att detta är en skittråd.
Vore intessant att ta del av.

Magdalena Andersson leder Sveriges regering. (Första kvinnliga statsminister)
Av 22 Statsrådet är 50% kvinnor
Av 349* ledamöter är 46% kvinnor
Regeringskansliets anställda (2020)
Statsrådsberedningen
60% kvinnor
Arbetsmarknadsdepartementet
70% kvinnor
Finansdepartementet
57% kvinnor
Försvarsdepartementet
49% kvinnor
Infrastrukturdepartementet
55% kvinnor
Justitiedepartementet
63% kvinnor
Kulturdepartementet
71% kvinnor
Miljödepartementet
69% kvinnor
Näringsdepartementet
63% kvinnor
Socialdepartementet
69% kvinnor
Utbildningsdepartementet
72% kvinnor
Utrikesdepartementet
59% kvinnor
Förvaltningsavdelningen
58% kvinnor

Totalt 61% kvinnor 39% män

Svenska ledamöter i EU
58% kvinnor 12 kvinnor 9 män.

Vårt land har aldrig varit mer jämställt än så här. Nästan så man borde börja kvotera in män.

Sen till din fråga så är det väldigt lätt svar.
Behöver bara säga en sak.
Tack vare regerings agerande att skicka vapen som används mot Ryssland. Så provocerade dem Ryssland mer en nödvändigt. Som i sin tur påverkar det svenska folket trygghet. Våran regering ska först och främst fokuserad på att värna om Svenska folkets trygghet.

Det beslutet tog dem för snabbt , alla beslut som man gör snabb. Är inte igenomtänkta beslut. Utan är baserad på känslor.

Det gäller även Ryssland dem hade en plan. Dem trodde det skulle vara lättare att ta över Ukraina. Det visade att det var fel. Vad gör väst/Sverige tar snabb beslut som provocera Ryssland. Även om Ryssland är provocerad försöker dem undvika att civila dör( för annars hade dem bombat hela skit rakt av ) Ryssland går till och med ut och varnar vart dem ska spränga och när.
Även om Ryssland blir provocerad av väst/Sverige. Så försöker dem ta beslut som är taktiska och inte igenom känslor. Men får vi ett Ryssland som blir tillräckligt provocerade av väst/nato.

Ja då kommer vi få se när ett land som styrs mera av män börjar agera utifrån känslor. (Finns en anledning varför män är överrepresenterade i fängelsen runt om i världen)

Det är här min fråge ställning kommer in gällande hur kvinnor och män tänker olika och hanterar saker utifrån deras biologiska kön.

Som exempel män har lättare att agera våldsamt när dem blir arg. Sen tar man in
Narcissister och psykopater så är män överrepresenterade där med. Medans kvinnor är mera empatiska och tänker med känslor.
Citera
2022-03-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tycker trådstarten missar målet så rejält att det blir ingen bra diskussion.

Att Sverige har en kvinnlig statsminister spelar ingen roll eftersom det här är överenskommelser som gjorts inom EU på EU nivå.

Många länder nu som hjälper Ukraina.

Sedan är det en annan sak ifall hjälpen når fram försent.

Det här handlar ju inte bara om Sverige tar vi EU som exempel där har vi högsta nivån på kvinnor sen det starta 40% som är med och tar beslut. Finland ,Danmark också kvinnliga statsministrar. Samtidigt skulle jag säga att hela väst har en mera feministiskt framtoning. Så visst är det intressant och se hur det blir när kvinnor får vara med och bestämma. Samtidigt så har vi här i väst haft i flera år påverkad av att män inte ska vara män längre.

Sen när man är inne på det feministiska spåret alla likas värde.. Ja då borde vi i väst bara ta emot barnen och låta kvinnorna stana kvar och slås för sitt land ??? För det skulle vara jämställt. Men när saker blir allvarliga "when shit goes down" Så kommer kvinnor alltid vara kvinnor... I det storahela .. Men vart är väst jämställdhet här då ??? Helt tyst .. praktisera det väst lär ut när det väl gäller. Eller väst påtryckningar att ukrainska män ska få fly landet också om dem vill. (Inget tvång att 18-70 ska vara tvungen att vara kvar i landet.

Jag personligen tror kvinnor och män är olika så jag är för att kvinnor och barn ska lämna landet och männen ska vara kvar. Där emot så får dem ukrainska kvinnorna som stannar kvar för att slås mot Ryssland min största respekt.
Citera
2022-03-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Brukar du titta bort när din granne utsätts för våldtäkt?

Normala människor känner stolthet när de kan hjälpa ett offer, i detta fallet så är Ukraina ett offer.

Normala människor känner stolthet när dem hjälper ett offer .. Så exakt på vilket sätt har väst hjälpt Ukraina???
Vi skickar vapen och material och provocera Ryssland så Ukraina kände en trygghet att dem inte var ensam.
Vad gör Ryssland kopplar in nästa växel och går in med mer trupper. Ukraina får panik skickar in ansökan om att gå med i EU och i sen när han pratar med EU så ber han om att låta han få gå med där..

EU/NATO har så mycket huvudvärk så dem inte vet vad dem ska göra. Dem kommer lämna Ukraina till sitt öde.
Bästa dem kunde ha gjort hade varit övertalat Ukraina i början och ge upp på engång . För att förhindra onödigt dödande sen efter det börjat med förhandlingar sanktioner osv för att pressa Ryssland att den ukrainska befolkningen skulle ha det så bra som möjligt.

Skulle inte förvåna mig om det har kommit upp planer på att försöka mörda Putin men sen har dem väl fått någon information från underrättelsetjänsten att det finns någon/några platser med patriotiska hjärntvättade ryska soldater att om putin dör så kommer kärnvapen flygga.

Sen gällande det där med min granne , så är mitt svar tydligen är du sån, för finns väldigt många våldtäkter som begås i Sverige där beviset är solklart. Så du kan börja med att ta hand om alla dem brottslingarna. Eller alla pedofiler? Förmodligen kommer du sluta med att du sitter inne om du skulle agera i stället för att måla upp en illusion av att du är någon typ av hjälte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in