2022-02-28, 08:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Det är två saker som jag finner intressant!

Den första är hur extremt dåliga ryssland måste vara på taktik i krig. Det är om inte världens starkaste iaf näst bästa armen på jorden. De möter det "lilla" landet Ukraina men de verkar förlora, HUR GÅR DET TILL? Jag vill inte att ryssland ska vinna men liksom...

Den sista saken är att ifall det håller på att sluta? Verkar ju lugna ner sig utöver vitrysslands deltagande.

Ryssland suger på anfallskrig. Även när de lyckas vinna så står det dem dyrt. Det är sedan gammalt.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-28 kl. 08:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Det blir ju dock lite syntax error när flera av de "alternativa" rösterna i denna tråd hävdar, även du, att Ryssland är ett demokratiskt land. Kreml visar ju absolut noll självkritik och fängslar oppositionella röster på löpande band. Hur rimmar det med demokratiska principer á Rysslands vägnar som du fint proklamerat i tidigare inlägg?

Man kan fortfarande ha en tveksam inställning till USAs konflikthantering i världen och men att använda sitt "USA hat" för att stötta Rysslands agerande är ju bara osmakligt. Man kanske kan förstå Putins intentioner, men inte stöttar man den för det. Det är lite skillnad om man jämför det genomgående ryska ryggdunkandet i tråden som ohämmat stöttar den här kampanjen trots med den desinformation som pågår ( och ja, från båda håll). Jag kan förstå att man är kritisk, men all form av prorysk information bandas ut här utan någon form av balans vilket är genomgående i tråden.

Jag har ALDRIG påstått att Ryssland är ett demokratiskt land. Det jag sagt är att den ryska demokratin endast har 30 år på nacken och lider av många barnsjukdomar som de västliga demokratierna redan haft för länge sedan. Utöver det så är det inte så ska man inte översimplifiera och glorifiera sig själv. Det är inte svart eller vitt. Ryssland är inte så odemokratiskt som många påstår härinne och Väst är absolut inte så demokratiskt som man vill tro. Se bara på hur man förbjudit Russia Today. Och en sak är säker. Ukraina är inte det demokratiska land många vill tro härinne. Kanske pga av att man undermedvetet identifierar sig med dem i kampen mot Ryssland.

Finns för övrigt inget ryskt ryggdunkande i tråden. Det som finns och förstör diskussion är en massa muppar som så fort man skriver något som avviker från Västs MSM och deras förvrängda världsbild skriker ryss-troll. Är svensk från Stockholm men får höra hela tiden att jag sitter i en bunker i Ryssland avlönad av Putin. Anser du att det är konstruktivt för dialogen? Det känns som det finns ett fåtal vuxna härinne, bland dem du, och en massa småbarn. Svårt att föra meningsfull dialog då.

Ett exempel på hysterin är hur Oprah plockat bort Dostojevskis "Krig och Fred" från sin bokklubb. Kan det bli galnare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kina har inget intresse dem sitter tysta och ser Rysslands förfall på avstånd för dem har sitt och tänka på, Dem ser till sin egna export till väst om dem skulle gå in och peta med Ryssland så har dem problem med exporten direkt!
Exakt ,om Ryssland skulle bråka med väst så kmr kineserna ringa likt en lärare t ett skolbarn och säga aja baja t Putin.

Kina kmr aldrig tillåta att deras investeringar går minus i väst.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:

Den första är hur extremt dåliga ryssland måste vara på taktik i krig. Det är om inte världens starkaste iaf näst bästa armen på jorden. De möter det "lilla" landet Ukraina men de verkar förlora, HUR GÅR DET TILL? Jag vill inte att ryssland ska vinna men liksom...

Den sista saken är att ifall det håller på att sluta? Verkar ju lugna ner sig utöver vitrysslands deltagande.

Jag förstår hur du tänker.
Samtidigt måste vi vända på allt.
Vem har sagt att Ukraina är dåliga i krig? De är suveräna. Jag tror inte Sverige hade haft en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ok vi säger så ukrainatroll

NATO-troll. Ukrainatroll. Du är inne på helt forum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tror ni Kina och Nordkorea kommer ansluta sig till Rysslands sida?

Aldrig i livet när det gäller Kina. Hela deras ekonomi bygger på massiv export till väst, inget de direkt är intresserad av att fucka för Putins krig.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putler
Åter igen. Sverige förklarade sig INTE neutrala i vinterkriget utan icke krigsförande.
Ja det verkar svårt att begripa.
Citera
2022-02-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ok vi säger så ukrainatroll
Härmed får du kalla mig eu troll.

EU ÖPPNAR FÖR ATT VÄLKOMNA UKRAINA

Europeiska kommissionens ordförande Ursula von der Leyen säger i en intervju med Euronews att Ukraina är på god väg att välkomnas in i EU-värmen.

– Det är många områden som vi arbetar väldigt nära med varandra och har gjort så under lång tid, de tillhör oss, de är en av oss och vi vill ha med dem.
Citera
2022-02-28, 08:58
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Kina vågar inte, världens största exportland. De är troligen inte ens intresserade och har alltid gått sin egen väg, Kina är i mitten av världen enligt Kina. Att sedan Ryssland blir totalbojkottat gör att de kan köpa rysk energi billigt, Kina har egen energikris.

Kina är ingens allierade, det de ser nu är en stor fet gris på slowcook och snålvattnet rinner. De kommer säkert säga att de inte är sugna, men oj, all olja, gas, skog, mineraler och 100 miljoner människor som bara har råd med kläder från Shein och Wish-trinkets.
Citera
2022-02-28, 08:59
Medlem
dwgs avatar
Citat:

De var starka under extremt kommuniststyre, nu har ryssar senaste 15 åren levt mer som väst och moralen inte finns.

Sen är frågan hur starka var dom innan?
En stor myt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag har ALDRIG påstått att Ryssland är ett demokratiskt land. Det jag sagt är att den ryska demokratin endast har 30 år på nacken och lider av många barnsjukdomar som de västliga demokratierna redan haft för länge sedan. Utöver det så är det inte så ska man inte översimplifiera och glorifiera sig själv. Det är inte svart eller vitt. Ryssland är inte så odemokratiskt som många påstår härinne och Väst är absolut inte så demokratiskt som man vill tro. Se bara på hur man förbjudit Russia Today. Och en sak är säker. Ukraina är inte det demokratiska land många vill tro härinne. Kanske pga av att man undermedvetet identifierar sig med dem i kampen mot Ryssland.

Finns för övrigt inget ryskt ryggdunkande i tråden. Det som finns och förstör diskussion är en massa muppar som så fort man skriver något som avviker från Västs MSM och deras förvrängda världsbild skriker ryss-troll. Är svensk från Stockholm men får höra hela tiden att jag sitter i en bunker i Ryssland avlönad av Putin. Anser du att det är konstruktivt för dialogen? Det känns som det finns ett fåtal vuxna härinne, bland dem du, och en massa småbarn. Svårt att föra meningsfull dialog då.

Ett exempel på hysterin är hur Oprah plockat bort Dostojevskis "Krig och Fred" från sin bokklubb. Kan det bli galnare?
Det hsr du visst.

Helvete är de så illa med ekonomin i Ryssland???

Dina värderingar har kovänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad är vansinne med de ryska kraven?
Är det fel att begära av ett grannland att de skall sluta kriga mot sin egen befolkning?
Är det fel att begära att andra länder skall respektera ens territorium?

Nej, alla håller med dig, Ryssland borde sluta kriga mot rysstalande i Ukraine som nu försvarar sig mot Putlers krigsmaskin tillsammans med alla Ukraines män, kvinnor, pojkar ock flickor.

Självklart bör Ryssland respektera Ukraines territorium! Håller med!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ryssland suger på anfallskrig. Det är sedan gammalt.

När man ser sådant så förstår man varför

https://www.youtube.com/watch?v=DU4eWbND3iU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in