Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 08:55
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Om ryssarna har visat sig vara ett skämt militärt.

Hur fan är nk då?

Där kan man snacka utbildning som motsvarar hur man utbildades 1920 och utrustning därefter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Det här tror jag stämmer för väldigt många i hela världen. Putin har alltid varit en kontroversiell politiker men har lyckats stå och väga på någon slags osynlig linje i sanden under lång tid där man trots hans anti-demokratiska metoder ändå kunnat se något positivt med honom. Inte minst som en motvikt till västvärldens politiker som såklart inte är perfekta. Nu har han dock visat sitt rätta ansikte och ramlat huvudstupa över sagda linje.

Bra inlägg, stämmer nog väldigt bra. Flera här som har nämnt hur deras bild av Putin har stängt helt till följd av invasionen.
Citera
Medlem
lundaelevs avatar
Det är två saker som jag finner intressant!

Den första är hur extremt dåliga ryssland måste vara på taktik i krig. Det är om inte världens starkaste iaf näst bästa armen på jorden. De möter det "lilla" landet Ukraina men de verkar förlora, HUR GÅR DET TILL? Jag vill inte att ryssland ska vinna men liksom...

Den sista saken är att ifall det håller på att sluta? Verkar ju lugna ner sig utöver vitrysslands deltagande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Haha, ryska rubeln tappar 30% av sitt värde nu på morgonen!

Mycket bra! Det skall svida att dra igång vansinnesprojekt.
Problemet nu är väl att Putin mer eller mindre hotar hela väst med kärnvapen för att de infört sanktioner. Ungefär som att barnen i sandlådan får stryk om de inte vill leka med bråkmakaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Är det fel att begära att andra länder skall respektera ens territorium?
Självklart ska diktator och barnamördare V.Puttin respektera sitt grannland Ukrainas territoriella integritet och omedelbart dra tillbaka alla ryska trupper. Det är bra att du tagit ditt förnuft till fånga.
Citera
2022-02-28, 08:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Möjligtvis att NK skickar några styrkor isåfall i solidaritet. Men jag tror inte Kina är intresserade.
Kina har inget intresse dem sitter tysta och ser Rysslands förfall på avstånd för dem har sitt och tänka på, Dem ser till sin egna export till väst om dem skulle gå in och peta med Ryssland så har dem problem med exporten direkt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Tror ni Kina och Nordkorea kommer ansluta sig till Rysslands sida?

Näh, de har för mycket att förlora på en väpnad konflikt med väst. Kineserna bryr bara sig om sig själva är också ett gäng bedragande gangsters, precis som ryssarna. De sviker ryssen när de vill.
Nordkorea har väl förövrigt ännu mer daterad teknologi/vapen än Ryssland och kan plockas ut hur snabbt som helst? Var inte rädd för den där tjockisen.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag hade hoppats på avsevärt mer.

En svensk krona kostar 11,6 ₽.
Dagen har inte ens börjat så vänta du.
Jag hade inte viljat vakna upp som en ryss…
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du ska nog hoppas de skakar hand. Ukraina är bara början och blir det inte stopp fortsätter Putin. Det finns en anledning att han inte satt in mer än en liten trupp av de han samlat vid gränsen, Tar NATO inte reson kommer han gå vidare med full kraft med fullt flygunderstöd skulle jag tro och ballistiska missiler. Jag tror också det är därför det så kallade avskräckningsförsvaret försatts i särskild stridsberedskap.

So be careful what you wish for!

Så om inte Putin får som han vill och får köra över Ukraina medans omvärlden bara tittar på när han begår sin "avnazifiering" (läs folkmord) och Holodomor 2 på Ukraina så kommer han ändå bevisa för omvärlden att "västpropagandan" ändå haft rätt om vilken hänsynslös galning han faktiskt är när han gör en Grozny utav Kiev eller Kharkiv? Är det så jag ska tolka ditt "men NATO då" cirkelresonemang?

Ni rystroll har haft det väldigt jobbigt de senaste dagarna. Erat senaste trick verkar vara att det inte gått bra för ryssarna hittills för att de försökt undvika för mycket skada på civila. Jo tjena. Ni vet att detta är det första riktigt stora smartphone-kriget med hela världens ögon på Ukraina just nu så därför kablar ni desperatat ut en massa oärlig propaganda om hur snälla och gulliga de ryska "befrielsestyrkorna" är.
Citera
2022-02-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag antar att soldater med röda armband tillhör den ryska militären?

Stämmer
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ja, ja, jo och idioter.

Verkar handla om AT4 (pskott M/86), som är "massa skrot som legat på lager" men som visst duger i krig och är inget att skratta åt. De fungerar säkert illa på moderna stridsvagnar, men kan kötta till de flesta andra fordon och är ett rätt tidlöst vapen.

m86 fungerar utmärkt mot alla stridsvagnagnar, kanske inte rakt framifrån med från sida alt. bakifrån räcker det med en trätt!

Väldigt enkel att använda står tom instruktion på pansarskottet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är sant, Europa förlorar på sämre relationer med Ryssland. Tyskland vacklade förut, de är beroende av rysk gas. Det är minst sagt makabert att USA kan diktera att en affär mellan Ryssland och Europa skall stoppas. USA har "rätt" att blanda sig i.
Vad i all sin dar är det som får EU att finna sig i detta?

Bara för att Europa förlorar på sämre relationer med Ryssland så betyder det inte att Europa går med på att Ryssland gör vad som helst.

Europa stod ut med mycket men nu när Ryssland går in och försöker avsätta en demokratiskt vald regering i ett stort grannland och samtidigt dödar massa civilbefolkning så tycker Europa att det får vara värt det.

Det är ju inte bara Ukraina det berör - Tyskland stoppar nu in 1000 miljarder i extra försvarsanslag - personligen tror jag hellre Tyskland hade spenderat dessa 1000 miljarder på annat - t ex Rysk gas men Ryssland ger liksom inte Tyskland något val.

Putin överspelade sin hand som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in