2022-02-28, 06:18
Medlem
Jag undrar om mer finansiering kommer gå till millitären nu när ryssland har blivit ett seriöst hot emot oss.
Citera
2022-02-28, 06:19
Medlem
Herregud nu är det pressträff från regeringen igen.
Citera
2022-02-28, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Skämt åsido förstår jag verkligen inte paniken. Låt oss säga att Ryssland blivit galet och ska attackera alla vilket självklart inte är fallet. Innan Ryssland attackerar Sverige, måste de först ta Ukraina förstås, därefter de tre baltiska länderna, Kazakstan och sedan Finland. Därefter blir det Sveriges tur.

Som ni ser är det helt osannolikt. För Ryssland ha först och främst inte blivit galet och sedan så skulle de aldrig mäkta med ta alla de andra länderna först.
Inte helt.

Citat:
En sak är dock klar och det är att denna kris har fått upp ögonen på många i Sverige hoppas jag, på hur viktigt det är med ett lands försvar. Ett lands försvar vilar på en känsla av gemenskap, dvs nationalism eller kalla det patriotism om ni vill. Denna har vänstern gjort allt för att minimera.
Förstöra.

Vänstern avskyr Sverige. Vilken sida tror du MP, media och kommunisterna stödjer?

Media har alltid bestått av kommunister. Kommunister stödjer ryssland.
Citat:
Inte många invandrare skulle ställa sig på frontlinjen idag för att försvara Sverige och det är svenskarnas fel, då de aldrig ställt krav på invandrarna eller på allvar försökt integrera dem på riktigt. [/b]
Nej. Det är Socialdemokraternas fel.

Citat:
Dessutom måste Sverige införa allmän obligatorisk värnplikt så att den svenska ungdomen skärper till sig. Nu är svenskarna ett gäng bortskämda soffpotatisar som bara har rättigheter och inga skyldigheter.

...lär sig att döda kommunister igen.

Ska bli roligt att höra hur miljonen invandrarna ska "användas" vid denna kris.

Min gissning:
Citera
2022-02-28, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Herregud nu är det pressträff från regeringen igen.

När sänds den?
Citera
2022-02-28, 07:03
Medlem
Vad bra av Sverige att bistå med vapen när vi inte är med i Nato.
Vilka ska ni försvara oss nu när Putin får reda på att vi försett Ukraina med pansarskott..
Citera
2022-02-28, 07:08
Medlem
Lidltyrannens avatar
Russia today skriver att EU och Sweden hjälper med vapen..

https://www.rt.com/russia/550792-eu-buy-weapons-ukraine/
Citera
2022-02-28, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
I en översättning via Sky News meddelar Rysslands talesperson för utrikesdepartementet, Maria Zakharova, att Sverige och Finland borde avstå från NATO-ansökan eller erfara politiska och militära konsekvenser.

Ord och inga visor! Ska vi nu lägga svansen mellan benen eller se till att gå med i NATO på stört?
Jag trodde Sverige var med i NATO, har du koll?
Citera
2022-02-28, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Det blir inte roligt. Om Sverige ska klara sig så måste Sverige gå med på att låta Ryssland vara ifred på Gotland och göra vad dom vill göra där i utbyte mot att Ryssland lovar att inte anfalla fastlandet eller förlägga trupper på fastlandet.

Detta är ett mycket effektivt sätt att komma undan billigt som fan - men den svenska förnedringen blir brutal. Men landet skonas i alla fall…

Istället för att bli med i NATO så måste man ge bort territorium. Hur dumma är egentligen svenskarna?
Citera
2022-02-28, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manvillintevamig
Jag trodde Sverige var med i NATO, har du koll?
Nej det är vi inte.
Citera
2022-02-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Sverige har ingen chans utan Nato, vi kommer bli övertagna på cirka 30 minuter. Jag tror inte det går att få ihop ett likadan kämpaanda som i Ukraina.
Vi har ett hav mellan oss och Ryssland. Det hjälper en hel del.
Citera
2022-02-28, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Nej det är vi inte.
Jag frågade, har du koll?
Citera
2022-02-28, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Vad bra av Sverige att bistå med vapen när vi inte är med i Nato.
Vilka ska ni försvara oss nu när Putin får reda på att vi försett Ukraina med pansarskott..
Faller inte Ukraina, faller inte Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in