Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 00:33
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fy fan, så här mina herrar ser helvetet ut.
Krig är ett helvete på så gott som alla plan, det är därför de i största möjliga mån bör undvikas.
Men alla gånger ges man inte ens det valet, och vid ett ytterligt fåtal tillfällen kan de rentav vara nödvändiga.

Som nu. Ryssen måste skjutas ner och drivas tillbaka, tills han förstår att man inte går in i andra länder med berått mod och vapen i hand.

Putin får stå till svars för de landsmän han skickat i döden och förklara för deras mödrar varför han gjorde det.
...men han kommer naturligtvis ljuga och snyfta istället, som den patetiska jävla offerkofta han är.

Edit: Holy shit får rapport från människor med bekanta i Kiev; det är fullt krig där nu, men styrkor i Kiev gör anfall ut från staden! Man slår ut omkringliggande ryska artillerigrupperingar som beskjuter områden i och runt stan! Good luck and God speed!
Citera
2022-02-28, 00:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Fruktansvärt besviken på Putin. Skall erkänna att jag fram till nu framhöll honom som någorlunda måttlig och, även om han inte var optimal på något sätt ur ett västerländskt perspektiv, en nödvändig bricka mot NATO och väst. Det är till syvende og sist inte Ryssland och Putin som översvämmar Sverige med manliga getherdar från jordens rövhål vars uppehälle vi måste finansiera på livstid. Det är väst och våra egna politiker som totalförstört Sverige och Europa.

Men det här går inte att försvara. Om nu planen var att avsätta det ukrainska ledarskiktet hade det väl varit strategiskt bättre att iscensätta en coup än att rulla in från flera fronter, påstå att det är en ”fredsbevarande” operation när man samtidigt rullar in med konvojer av vakuumbomber och nu fingrar på kärnvapnen. Resultatet blir nu som några riktigt påpekar att enigheten och uppslutningen bakom EU blir total och stödet för NATO lär öka. Jag gillar inte NATO men jag gillar ännu mindre invasionskrig av den sorten Putin precis sjösatt.

En fet känga också till Björn Söder som yrar runt som en feg råtta och skriker på NATO när läget blir skarpt. Samma med resten av SD’s ledning (och jag är SD’are). Där måste jag motvilligt erkänna att den svenska regeringen har hanterat detta bra. Tydligt deklarera att inget medlemskap är aktuellt men man stödjer Ukraina med vapen (det är så det skall göras).
Jag håller med dig till fullo. Jag har hittills alltid varit emot västvärldens och i synnerhet Sveriges militära äventyr, men att skicka vapen till Ukraina anser jag är helt riktigt. Vidare så tycker jag att Sverige borde ta emot de flyktingar som nu kommer från Ukraina. De är raka motsatsen till de skäggbarn som vi har vant oss vid, och om det kan komma något gott ur det här vansinniga kriget så är det att dessa står i så skarp kontrast till skäggbarnen.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssland kommer inte rusta upp någonting på mycket länge. Ryssland kommer betala ett GIGANTISKT krigsskadestånd till Ukraina. Fattiga ryssar kommer jobba i generationer för att betala för reparationerna för de skador de orsakat i Ukraina. Ryssarna har redan förstört byggnader, broar, vägar, hus och fordon för miljarders miljarder och de har ännu inte förlorat.

Hur tänker du nu? Vilka skulle tvinga Ryssland att betala böter?

Ryssland har redan betalat för halva UKR infrastruktur. Annars hade de knappt haft busslinjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Yanukovitch? Skönt för vem? Nationalisterna i västra Ukraina, eller proryssar i östra delen av landet?

I val efter val, samma spricka tvärs genom Ukraina.

Inte konstigare än att Socialdemokraterna är starkast i Norrlands regionerna i Sverige?

Klart ett land kan vara splittrat och språkligt så skiljer sig språken inte mer åt än svenska och skånska. Dom förstår varandra väldigt bra.

Belgium är också splittrat land men inte rullar Frankrike in tanks i landet för det.
Citera
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Menar du att Irak, Syrien, Libyen, Afghanistan och en lång radda länder som genom åren fått besök av Uncle Sam inte var "suveräna"??

Rumsfeld, Cheney, Wolfowitz var förstås helt sansade gentlemän. Putin, Trump däremot... oy vey.

Det är ju skillnad på land och land, det trodde man folk förstod. Låt oss vara ärliga och skippa dagisnivån.
Citera
2022-02-28, 00:35
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Där ser man, ukrainska militärledningen luras bara då det säger att det går dåligt!

I själva verket är ryssarna snart utkörda? Men vad var väl annat att vänta, den ukrainske soldaten är nog bättre än till och med finnen!

Zå zå inte starrta med pinnarna nuu, saatan sej, Inte sära para rispa!
Citera
2022-02-28, 00:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
"Turligt nog" låter inte så positivt.
Om hoppet ligger i att undvika WW3 så är det positivt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Skicka unga män i döden kommer man inte ifrån oavsett om det är öst eller väst vi pratar om.
Vadå "öst eller väst"? Vad ska det betyda?
Ryssland skickar unga män i döden. Det cirkulerar bilder på nätet på förkolnade ryska ungdomar som ska skickas hem i liksäckar till sina ryska mödrar. Du menar att det är ofrånkomligt?
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Är det bara jag som tycker Putin blivit fet? Särskilt i ansiktet, han ser fet/sjuk och pluffsig ut han kan inte må bra
Stämmer. Han är antagligen inte helt frisk, fysiskt heller. Jag gillar dock att han kammar det lilla fjuniga hår Han har kvar.
Citera
2022-02-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, typ att Ukraina aldrig går med i NATO. Vilket är rimligt.

Nej, det är inte rimligt. Det som är rimligt är att varje land självt avgör sin egen säkerhetspolitik.

Att hota länder för att de inte ska gå med i en försvarsallians lär ju bara skynda på processen.
Citera
2022-02-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ryssland kan säkert inta några storstäder, men sen då? De kommer bli konstant anfallna var de än är.
Precis så. Det kommer ju att vara fri jakt på allt som doftar Rysk militär.
I städer. I byar.

Vad är Putins (nuvarande) plan?
Citera
2022-02-28, 00:38
Medlem
The Russian Government website is down. https://twitter.com/YourAnonOne/status/1498063409279029249?s=20&t=ZHBS2dDtmndKkQ4rG8Zqhg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in