Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 23:39
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryssrunkarna i tråden är nu rädda för att fler klipp kommer ut under natten från förstörda ryska fordon.

De är redan rädda. Allt de har kvar är att propagera men givetvis så tycker jag att det är dags för dem att fundera på varför de ska bo kvar i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Allt jag har sagt har i princip stämt.

Att imperialisterna står i kö för att sända vapen innebär inte att mer än högst en bråkdel av dem kommer fram.
Jag har svårt att se Sveriges agerande som särskilt imperialistiskt under nuvarande omständigheter. Det är väl snarare så att Putin försöker utvidga sitt imperium.
Citat:
Var säker på att en del av dessa vapen kommer i orätta händer,
Jag misstänker att Ukrainska händer är orätta händer i dina ögon.
Men visst har du rätt i att cirkularande vapen hamnar fel.
Citat:
Tänk på detta nästa gång du tar ett flyg från din lokala flygplats. En manpad räcker för att ta ned ett civilt flygplan. Mycket mycket farligt.
Nu var det ju Putin som sköt ned ett civilt passagerar flygplan.
Världen blir bättre och säkrare utan Putin. Världen behöver ett väl fungerande Ryssland. Detta är idag omöjligt med Putin.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
NIce, bra jobbat Ukraina.
Det blir väldigt intressant i morgon när det börjar trilla in videos från hur man slagit ut den här konvojen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det verkar som det är klubbat och klart.

https://twitter.com/AFP/status/1498029493033881601
Det fanns även uppgifter på att EU backat om finansiering.
Jag misstänker att det krävs en viss process för att fatta den typen av beslut.
Jag kan inte tänka mig att diplomatin är så snabb i Bryssel.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Det nämns "rakete" vet inte vad det betyder.
Rätt geggigt 3:05 när en enskild soldat blir köttfärs, bokstavligen.
Värmesignaturen ligger utspridd i 1kg portioner.

Man måste bli psykiskt handikappad av att sköta en sådan drönare. Även om jag hejar på Ukraina så tycker jag fan synd om de ryska soldaterna. fy fan.
Citera
Bannlyst
Värt att försvara..😍🥰😍

https://imgur.com/a/SP6gsG7

Hängde med Zlatan häromkvällen..

https://imgur.com/a/sIYUR9f
Citera
2022-02-27, 23:40
Medlem
Flaklypans avatar
Stämmer detta tro? Om så är fallet så har han ju misslyckats totalt! Galen är han men dum är han inte och har en känsla av att han är en hyffsat bra strateg. Är det ett totalt misslyckande eller har han några äss i skjortärmen?

Den amerikanska topprepublikanen Marco Rubio, vice ordförande i senatens underrättelsekommitté, twittrade under natten mot söndagen att Putin hade misslyckats med samtliga fyra mål som satts upp för invasionens inledningsskede:

”Vi vet vad Putins plan var”, skriver Rubio och listar följande:

Luftherravälde inom de första 12 timmarna.

Slå ut Ukrainas militära kommunikationer inom 36 timmar.

Ta över befolkade områden, skära av östfronten, omringa Kiev och få Zelenskyjs regering att fly inom 48 timmar.

Installera en marionettregering inom 72 timmar.

”Hans facit är fortfarande 0 av 4”, skriver Marco Rubio i sin tweet.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ingen vet. Ingen förutom de allra högst upp känner i detalj, vem som har sagt vad och till vem. Putin/Lavrov/Biden/Blinken.
Info från sociala medier, MSM tillåter att på sin höjd sia om framtiden.

Enkla frågor som ingen kan besvara:
1) Vad är planen för Kiev? De övriga städerna är inte lika viktiga. De kan bearbetas senare.
2) Ska hänsyn till civila tas, eller ska målen uppfyllas till varje pris? Det avgör om marktrupper eller flygvapnet sätts in.
3) Tänker man ta hela Ukraina, eller delar av? Hur ser den nya gränsdragningen ut?

Troligen har de redan dragit upp linjerna likt Jaltakonferensen.

Vi tar västra delen och ni tar östra.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Vart är din källa?
Bara kommentarerna där jag sett videon från början och sedan finns det en film till som visar efteråt när striderna är slut och de letar igenom de bilarna. Men jag kan inte hitta det igen för det finns så många olika ställen.
Citera
Medlem
Soros är på Zelenskys sida, anar ugglor i mossen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det är just nu inte genomförbart eftersom ryssarna har åtminstone delvis kontroll över luftrummet. Det kan ju ändras ganska snabbt, både Polen och Litauen har varit ganska sugna på att få det ändrat.
Hur skulle det gå till?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Lyssnar lite på utländsk media nu då MSM i Sverige och Väst bara sänder propaganda. Och det intressanta jag hör är att bakom Putin står många hökar som skulle få Putin se ut som en fredsduva.

Väst verkar göra samma fel som man alltid gjort. Man tror att om man avsätter en diktator så kommer de demokratiska krafter som denne diktator kuvat att blomstra. Samma sak trodde man om Irak, Libyen och många andra länder. Verkligheten var dock en annan. Det som kom efter var mycket värre än det man hade.

Till alla er som tror att om Putin avsätts så kommer någon annan mycket mer demokratisk var försiktiga med va ni önskar er. Om det stämmer att det finns många hökar bakom Putin som han håller i schack så kan det bli mycket värre om han avsätts.

Sanktionerna och den militära hjälpen från Väst kan ha effekten av att Putin avsätts av mer extrema element. Var inte så naiva.

Samtidigt finns de ju många fall på när diktatorn försvann så gick de även bättre Japan, Tyskland, Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien, Rumänien, Bulgarien, Spanien osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in