Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 23:36
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Jag mår fysiskt illa av det här kriget. Har ingen egen koppling till Ukraina eller Ryssland för den delen, men fan vilket djupt hat jag börjat känna för Putin och hans stöttepelare. Också ny känsla: Skulle gärna kasta molotovcocktails eller skjuta tillbaka mot ryssarna. Minns inte att jag någonsin känt så starkt att jag skulle kunna döda någon annan.

Bottnar sig nog i att den här konflikten ändå får anses nära oss. I vart fall rent politiskt.
Allt eftersom Putin ställt kravet om NATO till Ukraina, Finland och Sverige.

Putin tvingar alltså Sverige att stå utanför, (på samma sätt som Ukraina) annars kommer han ”agera”.
Den retoriken har aldrig används tidigare.
Citera
2022-02-27, 23:36
Medlem
Ryssrunkarna i tråden är nu rädda för att fler klipp kommer ut under natten från förstörda ryska fordon.
Citera
2022-02-27, 23:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Visste inte att dom turkiska drönarna var så effektiva att bekämpa enskilda soldater.
Nån som vet vad dom skjuter med?
https://www.youtube.com/watch?v=EDQqApz06qE

Hemsk film faktiskt. Men är det från Ukraina? Det ser ut som de har hästar med sig.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Jag mår fysiskt illa av det här kriget. Har ingen egen koppling till Ukraina eller Ryssland för den delen, men fan vilket djupt hat jag börjat känna för Putin och hans stöttepelare. Också ny känsla: Skulle gärna kasta molotovcocktails eller skjuta tillbaka mot ryssarna. Minns inte att jag någonsin känt så starkt att jag skulle kunna döda någon annan.

Känner samma. Hjälper att ta en paus från allt så man får perspektiv. Tittade nyss på FN:s säkerhetsråd. Ryssland är ordförande där nu... även om de lägger in sitt veto. Så bara att de har allas ögon på sig gör nog att de inte tar till kärnvapen iaf.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Mayor Klitschko – "Kiev is not completely encircled"

Slutsatsen är alltså att snaran dras åt. Inga förnödenheter kommer in.
Det är din slutsats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du förstår väl hur mycket materiel det rör sig om och vilken logistik som krävs, det handlar inte om att vara modig utan att klara av uppgiften att nå målet.
Att släppa det från flyg verkar inte heller möjligt.
Det är just nu inte genomförbart eftersom ryssarna har åtminstone delvis kontroll över luftrummet. Det kan ju ändras ganska snabbt, både Polen och Litauen har varit ganska sugna på att få det ändrat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Notera att vapnen och det övriga för tillfället är i Polen, för det behövs inget riksdagsbeslut
kan ju ochså vara hjälmarna västarna eller käk
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbNa
Yes, har följt ett antal på Youtube under live-delen men har varit så många som konstaterats som fejk eller loop så vill hitta någon man vet är the real deal.

Här är två:
1, https://www.youtube.com/watch?v=HZoaTGZbWP0
2, https://www.youtube.com/watch?v=lf-EEnsxZXo
Citera
2022-02-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Intressant är att Putin i sitt tal i samband med att han annonserade att en fredsbevarande insats skulle starta i Ukraina sade att eftergiftspolitiken gentemot Västs aggressioner mot Ryssland nu måste ta slut.

Eftersom imperialisterna i Washington bara respekterar våld, så måste våld nu användas av Ryssland för att säkra freden.

Putins tal med engelsk undertext:
https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8
Vi har redan sett Rysslands fred i Östblocket...
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det är inte det minsta sannolikt.

Det går inte bra för Ryssland, men hade de varit så kassa som du försöker ge sken av hade det här redan varit över.
Det är över. Men eftersom Putin är psykopat och skiter i ryska liv så kommer han fortsätta fram till att det inte finns några ryssar att skicka i döden.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Räcker med att nån idiot härinne postar en twitterlänk som är helt random eller uppenbarligen fake news, så länge det är negativt om Ryssland så är det sant.

Det är negativt att Ryssarna gick in i Ukraina. Hänger du med, eller ?
Citera
Medlem
C0ws avatar
Jaha nu kan man läsa att EU skickar stridsflyg till Ukraina. Står inte om man bara skickar flygplan eller om man bistår med piloter också. Skulle inte detta kunna eskalera hela skiten? Man skulle lika gärna kunna se det som krigsförklaring från Rysslands sida om säg Tyskland skickar iväg ett gäng flygplan. Visst skulle det ta emot att attackera ett nato-land men tror inte heller att de bara skulle stå med knuten näve i fickan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in