Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 22:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Wow vilken smäll. Ingen lek

Upptäckte just att Cherkasy har Ukrainas största konstgödselfabrik. Sånt kan smälla rätt bra.
Citera
2022-02-27, 22:15
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jo, såhär; man jämför vad Putin sade dagarna innan invasionen med den faktiska invasionen.
Så vet jag det.
Nej, du vet ingenting om vad Putin och Biden har sagt sinsemellan. Något måste ha skett då.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Inga Natotrupper är i Ukraina.
Att lämna dem helt i sticket vore totalt förkastligt.

Inte om ryssen är beredd att offra allt för Ukraina.
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Stå på sig gör man när ryssen de facto är här. Att "stå på sig" och offra allt för ett främmande land innan ryssen ens kommit av ren princip är rätt irrationellt givet de förödande konsekvenser det kan få.

Nu pratar vi dessutom globalt. Kärnvapenkrig, ett fullskaligt sådant, är the end of all civilization, på sikt. Det kan omöjligen vara värt det.

Det är inte första kriget det här. Ingen ansåg att vi skulle starta kärnvapenkrig när andra länder invaderades.
Vi ska alltså blunda tills ryssen står på tröskeln och då tjuta i högan sky på hjälp? Hahaha...tur att de flesta inte tänker som dig, jag tror på solidaritet däremot, allra helst med Ukraina eftersom man blir helt vidrigt attackerad av Ryssland.

Så det är bättre att leva på knä och kröka rygg än räta upp sig? För hotet om kärnvapen kan ju komma än hur du vrider och vänder på det, eftersom det hotet finns så ska vi inte göra någonting, någonsin, det blir tryggast så.

Ifall alla skulle tänka som dig skulle vi nog snart varken ha yttrandefrihet eller fria val i det här landet. "Han hotade ju med kärnvapen, då gör vi som han vill" - Jajjemän....eller inte...
Citera
Medlem
Utfallet i natt kommer vara talande. Innan förhandlingen är det extremt viktigt att prestera bra för att få en bättre förhandlingsposition. Kan Ryssland inte göra framsteg inatt lär de aldrig göra det.

Kör de bara fram en massa soppa och material för att hota om vad som komma skall visar det att de inte tror på sin egen förmåga.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vad tror ni? Faller Kyiv i natt?
Nej det gör den inte om den ens kommer göra det!

Det är strider GATA FÖR GATA som måste ske och det kommet Ukrainska militären vinna då det är på hemmaplan som det sker, Ryssarna kommer få problem lika som dem nu haft hela tiden då dem testat inte städer & Kiev så har dem blivit bort jagade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för infon! Förhoppningsvis ger de åtminstone någonting, även om man förstås inte ska hoppas på för mycket.
Det kanske är ämnat att ge Ryssland ett bättre förhandlingsläge, om natten blir svår i Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du får ursäkta men det är så många här i tråden som är rena hejarklacken till Putin så man blir lite irriterad ibland.

Det är lugnt, personligen för jag gärna diskussioner men objektivt. Är man vinklad åt ena eller andra hållet blir det mer känslor och eget tyckande än objektiva åsikter.
Citera
2022-02-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t2u8u0/russian_buk_aa_systems_destroyed_by_turkish_made/

De verkar använda turkiska drönare, Baykar. Kommer nog att bli mer drönarfilmer på den här kilometerlånga konvojen i närtid.

Hur vet du vilken konvoj de bombat? Det är väl konvojer överallt i landat. Kan lika gärna varit nära krim.
Citera
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
https://t.me/RussiaZapad2022/28?single

Någon som vet vad det här är för lort? Låter inte som ren ryska, ser ut som skäggiga islamister. Tjetjener?

Yes. Tjetjener som ansluter.

Dessa raketforskare krigar alltså för det land som tidigare har fullständigt bombat sönder deras land. Makes sense.

Men sen har det även anslutit andra tjetjener från den andra sidan av tjetjen-klanen på Ukrainas sida.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag funderade på en sak. Glömmer vi inte en jättestor spelare som står och fiser i kulisserna? Kina. Xi Jinping är ju naturligtvis ingen NATO-vän och står närmare Putin historiskt men jag har väldigt svårt att se Kina bara apatiskt titta på ifall Putin skulle försöka sig på ett kärnvapenkrig. Kina har spenderat ganska många år och biljarder dollar på att skapa ett framtida världsherravälde och jag kan inte tänka mig att man tänker låta Putin stöka till de planerna genom att spränga planeten.

Kanske Xi ringer sin kompis och stämmer träff och så att säga löser problemet Putin på ort och ställe? Inte för att man är några humanister som vill mänskligheten väl utan eftersom man inte vill att en irrationell galning förvandlar trettio år av investeringar till en radioaktiv Fallout-värld?
Ja bra analys! Kina kan bli en nyckel till fred
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Svenska regeringen sa i presskonferensen att vapnen de skickar inte kräver utbildning och kan skötas av en person. Så ingen träning behövs
Pansarskotten är faktiskt oerhört enkla. De är gjorda i kolfiber och väger nästan ingenting. Om jag minns rätt så är det typ bara en grej som ska tas bort och en säkring innan de kan avfyras. Utbildningen görs på 3 minuter, men man behöver kunna sikta och behöver därför bra syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in