Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slashx
De har förmodligen ingen erfarenhet heller, ledda av befäl utan erfarenhet. Hela kolonnen är väl förmodligen fler av dessa värnpliktiga.
Ofc.

Ukraina har världens bästa drönare.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är jag övertygad om att de tycker.

Ukraina är oerhört viktigt för Ryssland. Det är så viktigt att hålla den vägen stängd för NATO att Ryssland antagligen är berett att satsa allt på att hålla den dörren stängd.

Och detta sagt i många år, här går gränsen för natoexpansion. USA trodde inte på att han menade allvar, men det gjorde han, så ännu ett krig som dom varit med om att startat.

Sedan 1945 till dags dato kan usa hållas ansvarig 81 procent av alla krig som börjats, säger Kineserna som räknat på saken. Mysigt land...
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
Någon gissning på vad detta är för bomb?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1498037904496418817?s=20&t=PJWjurW4RAEQ-8oSVZJ0uw
Det talas om ett svamp moln när de sprängde en olje anläggning. Dock tidigare idag innan mörkret föll så.
Citera
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Hur är det gripa efter halmstrån när detta är mer eller mindre en replika av Kubakrisen?

Du vill bara inte inse att du har fel och har blivit hjärntvättad.

Har man ens läst något om Kubakrisen så vet man att jag har rätt. Det sista man gör just nu är att hetsa ännu mer.

Jag tänker alltid självständigt ska du veta. Jag hatar lättpåverkade nollor som älskar grupptryckets adrenalinrusch. Allt jag skriver är mina egna åsikter och vad jag tycker och tänker. Mycket prat och lite verkstad. Det är det enda ni propagandamaskiner tillför.
Citera
Medlem
Scarecrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Eventuell storskalig attack mot Kiev ikväll.

Hoppas nu de Tjetjenska trupperna håller sig på mattan, så att inte Ryssland får dåligt rykte.

Du menar att Ryssland har bra rykte nu? Det var ju nästan roligt sagt.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så de måste starta domedagen för att avvärja ett potentiellt framtida hot? Vad är poängen med det? Kan de inte vänta med att förstöra jorden till ett hot mot deras regim faktiskt existerar?
Domedagen och domedagen.... De lär inte backa åtminstone, och det är problematiskt. Framförallt blir det antingen Väst som backar eller så eskalerar detta, och det är aldrig bra att backa med tanke på framtida konflikter.

Det är möjligt att det potentiella framtida hotet aldrig hade realiserats, men nu får aldrig någonsin någon reda på hur saken hade utvecklat sig. Det vi vet är att Ryssland ansåg att risken var för hög för att vänta ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Enligt dn.se:

Är det nu ryssen slår på stort kanske
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Hur vet du det? Får du insiderinfo från Kreml?
Du vet inte ett skvatt om vad Putin, Biden och de andra säger till varandra. All offentlig information kommer via pressmedelanden, som i sin tur disekteras av massmedier.
Jo, såhär; man jämför vad Putin sade dagarna innan invasionen med den faktiska invasionen.

Så vet jag det.

Som bonusuppgift kan man också jämföra med varningarna som länderna i väst utfärdade, som stämde mycket bättre överens med observationer från verkligheten.

Inte så svårt faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Jag förstår ditt resonemang men sätter man inte hårt mot hårt här så är världen körd ändå. Världsfreden bygger på att vi inte låter oss domineras av tyranner.

Vi behöver behandla Putin på samma sätt som vi behandlar Kim Jong-Un, gå försiktigt fram, med tanke på vad han har till förfogande. Putin har visserligen gått för långt när han oproverat anfaller Ukraina men Ryssland krigar inte på alla fronter och utgör ett direkt hot hela Europa. Då skulle en kollektiv reaktion vara berättigad. Det är inte värt att sätta hela planeten i brand för att lägga sig i Rysslands konflikt med deras grannland.

Putin försvinner förr eller senare, hans eget folk kommer avsätta honom, men hellre det än att eskalera denna konflikt. Riskerna är åt helvete för stora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Herrejävlar.

Ser läskigt ut. Även svt rapporterar om just detta klipp i sitt mediokra flöde. Inget verifierat, men svensk public service har trots att valt att snappa upp på det.
Citera
2022-02-27, 22:04
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
Någon gissning på vad detta är för bomb?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1498037904496418817?s=20&t=PJWjurW4RAEQ-8oSVZJ0uw
Vapendepå som blir träffad måste det väl ändå vara. Alltså en sekundär explosion?
Citera
2022-02-27, 22:04
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Perfekt tajming för en eskalation, Magda!

Läs, vi tvingar kvar civilbefolkningen, så att dom inte kan jämna oss med marken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in