Citat:
Ursprungligen postat av
thegymer
Ryssland fängslar demonstranter och mördar folk som inte gillar Kreml ståndpunkter.
Trots det så anses Ukraina vara mer eller mindre lika korrupt som Ryssland enligt korruptionsindex. Inte många som vet om att även ukrainska regimen är genomrutten och bla bidrar till Europas största högerextrema milis. Men plötsligt är dessa världens hjältar och gullgossar bara för att väst älskar att hata ryssen. Ukraina är just nu bara en spelpjäs i en större maktkamp och utnyttjas i propagandasyften. USA och Israel har gjort sig skyldigt till hundratusentals civila dödsoffer i sina invasioner medan ryssarna har genomfört sina operationer med disciplin och respekt för människoliv i jämförelse. Hyckleriet har nått nya nivåer i MSM och tyvärr lär hetsen bara orsaka onödigt våld och lidande.
Vill bara påpeka att jag inte tar ryssarnas parti utan vill bara att media slutar välja en (o)sanning åt mig som jag måste sluka med hull och hår. Jag kan och vill se saker från olika perspektiv och bilda min egen uppfattning.