Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 21:42
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Bosnien håller ju på sönderfalla med serberna som vill bli självständiga, ingen chans att de blir med i NATO.
Självklart inte. Men Ryssland ju fler som visar sin avsky mot Ryssland desto bättre. En symbolhandling.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2022-02-27, 21:42
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det här jag undrat, vårt bidrag i jämförelse med övriga länder? Det jag menar, är det wooowww bidrag, eller har andra länder bidragit med betydligt bättre grejer?

Det handlar snarare om att inte hamna på golvet när elefanterna dansar, om du förstår vad jag menar...

Eller rättare sagt, vara så långt från dansen som möjligt...
Citera
2022-02-27, 21:43
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Världen väntade för länge när Hitler gjorde exakt samma sak som Putler gör nu. Man accepterade Hitler på tok för länge. Sedan susade bombplanen över Frankrike och Italien och världskriget var ett faktum. Putin och hans pissråttor till ryska soldater behöver utplånas nu.

Hitler hade inte kärnvapen.
Senast redigerad av woefulnissan 2022-02-27 kl. 21:45.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
nu finns det en viss skillnad och det är att det inte finns något hot mot mexiko gällande en invasion från usa.

Haha tro mig om Ryssland gjort med Mexiko som NATO gjort med Ukraina skulle USA invadera Mexiko.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Låter inte så enkelt eller särskilt troligt.
Snarare så vill Putin få slut på stridigheterna som rått i 8 år och bli av med en hel del högerextrema i Ukraina.
Han vill inte få slut på några stridigheter. Putler startade stridigheterna i östra Ukraina när han invaderade Donbass under falsk flagg.
När du säger "högerextrema i Ukraina" – menar du då det Putler kallar Nazist-HBT-judar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Uppdaterat 20:58 på Sputnik News, mötet hålls i morgon bitti
https://sputniknews.com/20220227/live-updates-talks-between-russian--ukraine-wont-start-anytime-soon-source-says-1093429625.html
Varför åker barnamördare V.Puttler och fjanten Larv-ov till Minsk för att fredsförhandla med sig själva när ryssarna med en dåres envishet påstår att det är en fredsbevarande invasion?
Citera
Medlem
BREAKING: Massive Russian convoy seen outside Kyiv
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=_gDmMVzjIVw&ab_channel=SkyNews
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Fattar ni inte vad eskaleringen kan leda till? Ryssland har 4-6000 kärnvapen. Hamnar vi i krig mot dem så kan vi säga godnatt till mänsklighetens överlevnad. Läs på för i helvete.

Det vet jag. De kan spränga jorden gånger fyra till fem varm.

Vad ska vi göra då? Ska vi titta på när gubbjäveln har bestämt sig för nukes?
Citera
2022-02-27, 21:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu är du ju ute och cyklar igen!

När blev det förbjudet enligt flyktingkonventionen att sätta tex. män i strid?
Om du skulle ha varit svensk så får du inte flyktingstatus i Sverige heller om du blir inkallad till militärtjänst. Du får finna dig i att gå ut i krig helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag har rätt som vanligt. Enligt flyktingkonventionen måste man ta emot en flyktingssökanden och utredda dennes skäl. Kön är ingen faktor här. Det är ett brott mot konventionen att direktavvisa en flykting som söker skydd.
Nej, du har fel som vanligt. Dubbelfel faktiskt.
Det är inte de polska gränsvakterna som inte släpper in ukrainska män, det är de ukrainska gränsvakterna som inte släpper ut män mellan 18 och 60 år.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Irakierna eller afghanerna hade inga javelin eller nlaw. Förlusterna hade varit lika omfattande för amerikanerna i Baghdad, om de beväpnats som ukrainarna.

Jag har inte hävdat motsatsen. Min poäng är att det är en idiotisk jämförelse.

Citat:
Ska de inta Kiev är det artilleri eller massiva flygbombningar som tar bort fördelen av fienden med axelburna vapen i bebyggelse. Då de blir obetydliga.

Ok? Är det det du hoppas på eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryssland fängslar demonstranter och mördar folk som inte gillar Kreml ståndpunkter.

Trots det så anses Ukraina vara mer eller mindre lika korrupt som Ryssland enligt korruptionsindex. Inte många som vet om att även ukrainska regimen är genomrutten och bla bidrar till Europas största högerextrema milis. Men plötsligt är dessa världens hjältar och gullgossar bara för att väst älskar att hata ryssen. Ukraina är just nu bara en spelpjäs i en större maktkamp och utnyttjas i propagandasyften. USA och Israel har gjort sig skyldigt till hundratusentals civila dödsoffer i sina invasioner medan ryssarna har genomfört sina operationer med disciplin och respekt för människoliv i jämförelse. Hyckleriet har nått nya nivåer i MSM och tyvärr lär hetsen bara orsaka onödigt våld och lidande.

Vill bara påpeka att jag inte tar ryssarnas parti utan vill bara att media slutar välja en (o)sanning åt mig som jag måste sluka med hull och hår. Jag kan och vill se saker från olika perspektiv och bilda min egen uppfattning.
Senast redigerad av hasse3344 2022-02-27 kl. 22:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Vet inte varför jag bemödar mig svara på detta men, väx upp, du är inte så tuff som du tror, det är inget tvspel.

Vadå "vad rädda vi blir"? Ja är man rädd för att dö blir man rädd.
Vadå rädd för att dö?

Tror du Kina tillåter Putin som världsledare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in