Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 21:31
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Rysslands framtid kan vi mäta i månader nu tack vare Beta-Putlers Epic Fail. Vi behöver aldrig mer oroa oss över Ryssland bortsett från vad han kan ställa till med kärnvapen och den kapabiliteten försvinner antagligen när vi ser Sovjetkollapski 2.0. Fiasco Kaput(tm).

Att världskartan kommer att skrivas om är helt klart, men förhoppningsvis inte med radioaktiv zoner! Jag är faktiskt mer orolig över att Ukraina har stått på sig så bra som de gjort för fakta är att Putin förfogar över världens andra största armé och världens största vapen arsenal och får han inte som han vill så lär han gå heeeelt banans och då lär helvetet braka loss
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ukrainska armén använder sitt eget folk som sköldar . Otäckt hur regimen manipulerar folket. De förbjuder även folk att fly….

Källa ?

De har på liknande vis som Sverige lär ha gjort vid ev angrepp under kalla kriget förbjudit män mellan 18-60 år att fly då de fått göra värnplikt i syfte att kunna försvara landet.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
På veckor kan lägen förändras. I Rysslands fall pratar vi om dagar och tillochmed timmar.
Hur vet du det? Får du insiderinfo från Kreml?
Du vet inte ett skvatt om vad Putin, Biden och de andra säger till varandra. All offentlig information kommer via pressmedelanden, som i sin tur disekteras av massmedier.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Finland har skickat rationer och skottsäkra västar och överväger nu att skicka vapen också.
De har gett grönt ljus till Estland att skicka finsktillverkade vapen till Ukraina.

https://valtioneuvosto.fi/en/-/10616/finland-sends-additional-aid-to-ukraine
https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-02-27/finland-sends-defence-material-to-ukraine-considers-sending-weapons

Dock ligger Sverige i agressivare hållning mot Ryssland ja. För en gångs skull. Sverige har väl aldrig någonsin gjort något mer än twitterkrigat.

Fortfarande dumt att provocera i onödan. Hela väst gör detta redan, vårt bidrag är bara en liten piss i havet, som inte gagnar oss i en utökad konflikt...
Citera
2022-02-27, 21:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Schweiz president Ignazio Cassis ser det som "mycket troligt" att alla ryska tillgångar kommer att frysas. Det ska hållas ett extrainsatt möte i landets federala råd om saken kl 10 imorgon. Enligt Reuters fanns 2020 ryska tillgångar om ca 10 mdr CHF i Schweiz.
Topp! De kommer behövas till krigsskadeståndet Ryssland ska betala till Ukraina när Putin till slut är borta.
Citera
2022-02-27, 21:32
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
därför människan (putin) har kärnvapen

Och? Tror du att USA och Kina skulle acceptera att Ryssland använde kärnvapen på valfria länder helt plötsligt?
Citera
2022-02-27, 21:33
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Och? Tror du att USA och Kina skulle acceptera att Ryssland använde kärnvapen på valfria länder helt plötsligt?

nej det är min poäng de har också kärnvapen och är ju en motvikt.
Citera
2022-02-27, 21:34
Medlem
Utrikesminister talar nu.

De säger läget är mycket allvarligt och att de missbedömt putins uttalande tidigare. Att de ser de som strategisk hot men han är benägen till stora saker.

De skickar pansarskott från oss till Ukraina. De har haft möte ikväll och fattat att använda Europeiska 450 miljoner euro som ukrainska har önskat .:: kommer vi alltså göra det för.

Massiva kallblodiga invasionen som Ryssland gjort så är det givet vi ändrat oss och skickar nu vapen trots vi inte skulle göra de tidigare.

Vi har haft fyra möten denna veckan och vi har vädjat om detta att vi behöver skicka vapen och I Sverige så är detta väldigt ovanligt drag men det finns brett stöd för Sveriges riksdag om detta.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Japp den där hemska kolonnen får smaka på rejält med turkiskt kebab.
Vad jag förstår, så letar ukrainare som styr TB-2 efter fordon som BUK och annat högexplosiva vapensystem. Förhoppningsvis är tanken att det kan påverka närstående fordon och personal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Baghdad ligger inte 20 mil från den Amerikanska gränsen iheller.

Irakierna eller afghanerna hade inga javelin eller nlaw. Förlusterna hade varit lika omfattande för amerikanerna i Baghdad, om de beväpnats som ukrainarna.

Ska de inta Kiev är det artilleri eller massiva flygbombningar som tar bort fördelen av fienden med axelburna vapen i bebyggelse. Då de blir obetydliga.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Fan måtte de ta den där jävla konvojen nu! Hundratals fordon, flera kilometer lång, tänk vilket slag mot ryssfittorna!
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Jag svarade på en annans fråga och svarade då att det vore dumt att säga nej om någon erbjuder sig. Sedan så är jag emot att ge och bistå med material som skyddsvästar osv men inte vapen! Nu kommer vi få blod på våra händer, nej tack inte med min röst!

Nej det var min fråga du svarade på.
Sverige har exporterat mängder med vapen i årtionden så blod på våra händer har vi redan.
Om Sverige var i Ukrainas situation och vädjade om mer vapen till vårat försvar så hoppas jag innerligt att omvärlden hjälpt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in