Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 20:32
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Samt att Finland gav "grönt ljus" till Estland, för vidareexport utav artilleri till Ukraina.

Kanske de vill behålla vapnen själv om Putin vänder blickarna mot Finland nästa gång.
Citera
2022-02-27, 20:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sista-vagen-ut
sprang inte ryssen för sitt liv alldeles nyss? eller va fan är det som händer?

Nej ryssarna har inte sprungit, de har bara förlorat mycket trupper. Det är fortfarande Ryssland som är på offensiven och Ukraina som försvarar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Turkiet kommet inte heller att medverka!

Turkiet flyger mer vapen till Ukraina just nu, troligtvis fler attackdrönare. De har också hotat att stänga inloppet till Svarta havet för ryssarna.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Troligen inte sant

Men stort om det är det!
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Märkligt att de får fortsätta då. Det ena är ett Dassault Falcon 7x värt 450 miljoner och det andra är Embraer Legacy 650 värt 130 miljoner. Det bör då vara något annat än ryssar i planen.
Har du länk till planen i flightradar24.com?
Citera
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jepp..släcktes idag runt lunch...

Rt funkar för mig?
Citera
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Jag är ingen expert på detta, men vinklar och träffposition betyder alls.

Dvs det går inte — avseende granater och pansarskott — att säga att X fungerar på Y mm pansar men inte Z mm. Pansarvagnar är ju byggda med vinklar för att reflektera bort skott. Skjuter du 20 skott kommer typ 19 att vara ganska dåliga träffar. Att ett pansarskott kan slå ut en viss vagn betyder därför att det kan slå igenom pansarn - även - om det är en dålig träff. Så m87:an kan definitivt skada alla pansarvagnar. Men kanske behövs en del skott.
Absolut, det är inte som att skjuta med en ärtbössa direkt, det är ett bra vapen, men en rak träff jämförelsevis skulle jag sätta mina pengar på Robot57.

Men jag håller med dig i överlag.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ersätta den? Hahahah vad har sverige ens?.

Redan nu har både el och drivmedel blivit dyra.

Vi är världen. Men det är vanligt att ni propagerar emot elbilar och förnybar energi.
Citera
2022-02-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Näst på tur till vadå? Tror du att EU och NATO tänker starta krig mot Kina?

Intelligensen på vissa här inne kan ifrågasättas.

Har de startat krig mot Ryssland genom direkt konfrontation? Ryssland befinner sig på randen till kollaps, du tror inte att de kan sätta Kina i samma position? Undvik att tänka om du inte behärskar konsten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Intervju med Rysslands ambassadör på Irland

https://www.facebook.com/watch/?v=1326676164517558

suka biljat

Det sjuka är att det finns flera i den här tråden som tycker han pratar 100% sanning.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Reta upp den ryska ekorren menar du? För titeln björn förtjänar dom verkligen inte. Är många länder som kommer till undsättning om Sverige blir invaderat, lita på det.

Det är iaf ingen stor tuff björn utan en lite mager stackare som bjäbbar till mot omvärlden haha låt ryssen komma, ingen är rädd för dem längre
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Jag är ingen expert på detta, men vinklar och träffposition betyder alls.

Dvs det går inte — avseende granater och pansarskott — att säga att X fungerar på Y mm pansar men inte Z mm. Pansarvagnar är ju byggda med vinklar för att reflektera bort skott. Skjuter du 20 skott kommer typ 19 att vara ganska dåliga träffar. Att ett pansarskott kan slå ut en viss vagn betyder därför att det kan slå igenom pansarn - även - om det är en dålig träff. Så m87:an kan definitivt skada alla pansarvagnar. Men kanske behövs en del skott.

Du lär ju garanterat kunna skada framdrivningen, sedan är det bara en tidsfråga innan man öppnar den.
Citera
2022-02-27, 20:35
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag har full förståelse för att länderna i närområdet inte vill tjafsa med Putin just nu. Huvudsaken är att det inte stödjer Ryssland.

Finnarna är ju grannland till dåren men skickar ändå krigsmateriel till Ukraina... Det får man väl ha respekt för ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in