2022-02-27, 17:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo. De måste ju tåla kritisk granskning. Journalister får heller inte ge vika. Det SVT journalisten skrev som fick Dumpen att gå i spinn var ett enda ord. "Dumpen är en organisation som PÅSTÅR sig arbeta mot barnövergrepp". Det här med påstår var ju så kränkande att de uppmanade till mailbombning.

Alternativmedia är en bra sak med internet och det nya utbudet. Idag har vi fler kanaler och källor att tillgå vilket ger fler infallsvinklar än gammelmedierna som utan tvekan ofta har vinklade nyheter eller granskningar.

Problemet har dock på senare tid blivit att alternativmedia och alternativa aktörer tenderar till att vara lättkränkta och ha svårt att bemöta eller ta kritik. Man ser sig som hjälten som ifrågasätts av den elake. Hoppas dylikt kommer att förbättras i framtiden.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-27 kl. 17:29.
Citera
2022-02-27, 17:28
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Jag tror inte heller att han är seriemördare, jag kanske borde ha använt ordet "seriemördarliknande blick" eller något sådant istället. Vad jag menade var att han hade en lite obehaglig stirrig blick när han blev påkommen.
[/url]
Ja han hade en obehaglig uppsyn utan tvekan. Dåliga tänder hade han också. Läskig typ. 😬
Citera
2022-02-27, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durien
Jag anser att det är helt åt helvete det dumpen ägnar sig åt. En rättsprocess är tillräckligt otillräcklig, däremot är det vårt samhälles sätt att hantera brott. Oavsett brott.

Här finns det varningsflaggor nog, inte bara offerkoftor, som fladdrar i vinden.
Sara och Patrik är inte opartiska. De har mullvadar som manar på och direkt understödjer detta haveri.

Jag hävdar, att utan dessa mullvadar, hade aldrig dessa misslyckade män aldrig fått napp.

En normal 13-åring hade aldrig, aldrig besvarat dessa män på det sätt som beskrivs i dessa "chatloggar" som används som stöd för uthängningarna.

Det finns ett talesätt "som man ropar skogen, får man svar". Här är det ett utmärkt exempel på att de var fan inte dumma i huvudet förr.

Jag försvarar inte övergrepp på barn. Däremot behöver vi faaaan lite balans. Denna lynchmobb där alla klappar händer, äcklar mig. Patrik Sjöberg har förvandlats från Idol till Idiot.

Jag tror vi alla behöver en realitycheck på vad som är ok. Hör jag ett enda: det är baaaaarn det handlar om, spyr jag.

Arbeta i stället för att skärpa straffen som utdöms av domstolar, om det nu är det viktigaste.

Svensken blir fanimig bara dummare och dummare.

Det finns mycket sanning i det du säger. Vi är i övrigt väldigt måna om rättssäkerhet men i dessa fall där människors liv ödeläggs verkar det inte vara så noga.
Citera
2022-02-27, 17:57
Medlem
Citat:
Jag anser att det är helt åt helvete det dumpen ägnar sig åt. En rättsprocess är tillräckligt otillräcklig, däremot är det vårt samhälles sätt att hantera brott. Oavsett brott.

Här finns det varningsflaggor nog, inte bara offerkoftor, som fladdrar i vinden.
Sara och Patrik är inte opartiska. De har mullvadar som manar på och direkt understödjer detta haveri.

Jag hävdar, att utan dessa mullvadar, hade aldrig dessa misslyckade män aldrig fått napp.

En normal 13-åring hade aldrig, aldrig besvarat dessa män på det sätt som beskrivs i dessa "chatloggar" som används som stöd för uthängningarna.

Det finns ett talesätt "som man ropar skogen, får man svar". Här är det ett utmärkt exempel på att de var fan inte dumma i huvudet förr.

Jag försvarar inte övergrepp på barn. Däremot behöver vi faaaan lite balans. Denna lynchmobb där alla klappar händer, äcklar mig. Patrik Sjöberg har förvandlats från Idol till Idiot.

Jag tror vi alla behöver en realitycheck på vad som är ok. Hör jag ett enda: det är baaaaarn det handlar om, spyr jag.

Arbeta i stället för att skärpa straffen som utdöms av domstolar, om det nu är det viktigaste.

Svensken blir fanimig bara dummare och dummare.

Du skriver en viktig sak. En normal 13 åring skulle inte men de finns många icke normala 13 åringar därute. De är dessa 13 åringar som dessa män hoppas på att träffa. Kanske är dessa 13 åringar inte normala på grund av tidigare övergrepp. De är oavsett vad värda att skydda från flera övergrepp. Räddar d ut npen en 13 åring så är de värt alla nackdelar som finns med dumpen
Citera
2022-02-27, 18:03
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkFire
Hej bittra pedofil!

Sök hjälp!
https://www.barnsrattigheter.com/anonym-hjalplinje-for-vuxna-med-dragning-till-barn/#:~:text=Numret%20%C3%A4r%20020%2D66%2077,v%C3%A4l kommen%20att%20ringa%20till%20Preventell.

Ja, det här är väl ett utmärkt exempel på vad som kan göras. Förslag på åtgärder och ett understödjande tonläge.

Jag tror dumpen kan uppnå detta utan att hänga ut personer. Är det dumpens mål att nå dessa män, tror jag de uppnår detta mål, utan detta snaskande i enskilda människors tragiska historia.

Och, se dig själv i spegeln, mår du bättre av att se dom bli uthängda? Föredrar du att dom söker hjälp? Återkommer dom, visst, häng ut dom.

Lynchmobben ger jag 0 av 10 iaf.
Citera
2022-02-27, 18:06
Avslutad
Deras metoder måste faktiskt kunna ifrågasättas. Dels hur dom själva skriver saker som är över gränsen för vidrigt, dels hur dom tjatar i chattarna för att få fram syftet som kanske inte ens alltid finns, dels långa äckliga formuleringar som gör att problemet finns hos "kvinnan" som inte ens finns som sedan dessa, väldigt påfallande ofta, miffon faller in i, dels att om man sexchattar på det sättet som förekommer så kan man knappast anmäla för sexuellt ofredande om någon visar bilder när man själv skriver rätt så grovt och med sexuellt innehåll.

Mycket kritik under en hel del artiklar också som är inne på just dessa saker. Deras beteende framför kameran är löjeväckande och osar bekräftelsesökande och egna intressen av att få ut något av detta för egen vinning.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-02-27 kl. 18:09.
Citera
2022-02-27, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Den här liraren är jag inte helt säker på är det svin som Dumpen vill få det till. Läser man chattkonversationen så verkar han faktiskt vara mer intresserad av mamman, men det är mamman som i princip tvingar fram att han ska säga dottern ska vara med. Inte helt rätt sätt att få fram svinen i ljuset. Han kan ju faktiskt varit desperat och bara hakar på mamman för han tror det är vad hon vill höra. Sen kan man ändå ifrågasätta varför man vill träffa en så störd kvinna.

https://dumpen.se/2022/02/25/markbigbone-ville-ha-bada-napp-igen/

Ja, dels tjatet är förkastligt, dels hur man övertalar honom, dels egna formuleringar är vidriga, sen när han faller in i i det kastar man sig över honom när dom själva skrivit samma eller värre saker. Ja, det är äckligt att han sedan skriver sånt tillbaka och frågar sådant tillbaka, men han har ju då läst vad dom skriver först så det kommer ju inte från ingenstans så att säga. Det är långt över gränsen. Han går sedan också över gränsen, men påeldad av den han skriver med. Finns inga belägg för att han skulle skriva så annars eller skulle göra någon verklighet av detta.
Citera
2022-02-27, 18:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar17
Du skriver en viktig sak. En normal 13 åring skulle inte men de finns många icke normala 13 åringar därute. De är dessa 13 åringar som dessa män hoppas på att träffa. Kanske är dessa 13 åringar inte normala på grund av tidigare övergrepp. De är oavsett vad värda att skydda från flera övergrepp. Räddar d ut npen en 13 åring så är de värt alla nackdelar som finns med dumpen

Jag håller med dej.
När det handlar om vilka det är som "får sina liv förstörda" så beror det helt på vilka man identifiera sej med.
Citera
2022-02-27, 18:15
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solar17
Är ditt liv viktigare än mitt? Är min agenda viktigare än din? Är din åsikt värd mer än min?

Vi har en rättsprocess av en anledning. Överför vilket brott som helst till detta haveri. Otaliga är de som offrats på rättsprincipens altare. Här ska vi plötsligt göra undantag? Då vill jag ha undantag med. Får jag välja så vill jag att bidragsbrott undantas och särskilt skuldbeläggs med uthängning. Här verkar inte Sjöberg vara lika sugen, då offren säkert inte lika sannolikt viker ned sig.

Alltså, vad är det här? Under rubriken "politiskt korrekt" klappar pöbeln i takt utan att fundera. Skäms ni vuxna, tänkande människor.
Citera
2022-02-27, 18:22
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ja, det här är väl ett utmärkt exempel på vad som kan göras. Förslag på åtgärder och ett understödjande tonläge.

Jag tror dumpen kan uppnå detta utan att hänga ut personer. Är det dumpens mål att nå dessa män, tror jag de uppnår detta mål, utan detta snaskande i enskilda människors tragiska historia.

Och, se dig själv i spegeln, mår du bättre av att se dom bli uthängda? Föredrar du att dom söker hjälp? Återkommer dom, visst, häng ut dom.

Att uppmana att söka hjälp har de gjort i en del av konfrontationerna.

Det man även skall komma ihåg- och det skall understrykas- att det är bröd och skådespel/underhållning det handlar om, förutom ett slag av rättsskipning.
Citera
2022-02-27, 18:46
Medlem
Duriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Att uppmana att söka hjälp har de gjort i en del av konfrontationerna.

Det man även skall komma ihåg- och det skall understrykas- att det är bröd och skådespel/underhållning det handlar om, förutom ett slag av rättsskipning.

Då ska du fråga dig vilken form av rättskipning du själv hade föredragit? Jag lovar att den av rättsväsendet uttänkta bestraffningen är nog. Fängelse, skadestånd, uthängning. Den sociala effekten blir ofta ensamhet, isolation på eventuella jobb. Som tur är, är inte det inte alla som följer pk-maffian utan tar egna beslut.
Citera
2022-02-27, 18:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det är svårt att få missbrukare av alkohol, droger och spel att söka hjälp.
Jag tror det är ännu svårare att få dessa herrar att söka hjälp.
Många tycker nog också att det dom gör inte är så farligt och innerst inne kanske dom tycker om det dom gör och vill fortsätta. Tror knappast att Dumpen kan behandla eller få dessa att söka hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in