Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:32
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Putin suger Kinas kuk som vanligt.

https://www.aljazeera.com/news/2022/2/25/chinas-xi-speaks-to-putin-calls-for-negotiation-with-ukraine

Nu fattar jag. Det är Kina som ska leka fredsduvan.
Citera
2022-02-27, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är USA som bestämmer vad Ukraina skall göra, och inte marionettdockan Zelenskyj. Ukraina har inget självbestämmande utan besluten fattas i Washington.
Och Ryssland styrs av Kina.
https://www.aljazeera.com/news/2022/2/25/chinas-xi-speaks-to-putin-calls-for-negotiation-with-ukraine
Nu efter Kina vill att de ska prata så blir de så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Det handlar inte om att chansa, eftersom det inte finns en chans. Gå ut och ta en promenad.

De har inte samlat på sig 6000 kärnvapen av inredningsskäl, de har väntat på en situation som denna.
Det finns definitivt en risk för kärnvapenkrig, det är du som är totalt ignorant inför det stundande globala hotet.

Folk förstår inte effekterna av kärnvapen. De påverkar hela jordklotet, inte bara närliggande områden.
Vi är totalt körda om det blir kärnvapenkrig mellan Ryssland och Nato/USA. TOTALT körda. Och vi är närmare nu än någonsin förr. Jag är ingen hysterisk kärring, jag ser hotet för vad det är. Putin är kapabel till vad som helst.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Källa tack på 4000 kärnvapen.

Every Country in the World that Has Nuclear Weapons (and How Many They Have)
Russia - 6,255 nuclear warheads
United States of America - 5,550 nuclear warheads
China - 350 nuclear warheads
France - 290 nuclear warheads
United Kingdom - 225 nuclear warheads
Pakistan - 165 nuclear warheads
India - 156 nuclear warheads
Israel - 90 nuclear warheads
North Korea - none, but material to build 40-50 nuclear warheads

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/countries-with-nuclear-weapons
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är USA som bestämmer vad Ukraina skall göra, och inte marionettdockan Zelenskyj. Ukraina har inget självbestämmande utan besluten fattas i Washington.
Precis sån där propaganda som Putler pumpar i det ryska folket. Ukraina är en självständig och demokratisk stat som själva tar beslut om sin säkerhetspolitik. Och se vilket fint försvar de byggt upp – Putler biter verkligen i gräset. Tusentals ryska mödrar får hem sina söner i liksäckar.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Putin hotar inte med kärnvapen. Han har satt dem på alert för att uppmärksamma den fientliga delen av omvärlden på att han är redo att möta varje hot mot Ryssland med hela den kraft av kärnvapen som står till hans förfogande, vilket är åtskilliga tusen.

Med tanke på hur sporadisk putler varit på sistone och hur han hittills startat varje krig med farser om övningar och skit, så är risken stor om att det hela handlar om ett utökat självmord där han avser ta med sig hela världen.

Du förstår väl själv att du och alla du känner är döda om putler trycker på knappen oavsett var du befinner dig i världen?
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Källa tack.

https://mobile.twitter.com/TulsiGabbard/status/1494981580468621313
Citera
2022-02-27, 15:34
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jösses vad du vet vad Putin tycker och känner.

Kan ju inte ta er seriöst längre. Psyket har brutits ned totalt.

I vilken sits tjänar det Ryssland som stat eller som nation - Rysslands folk - att Ryssland skickar iväg atomarsenalet och triggar NATOs totala atomarsenal? Jag tror INTE att det ligger i Rysslands intressen, efter som det inte ligger i någons intressen. Det skulle vara ett globalt “game over”.

Vad jag säger kräver inte att jag vet vad Putin tänker. Jag säger specifikt att om man antar att Putin - dvs. om man kör HYPOTESEN att - Putin antingen tror eller vet att hans liv är i fara både hemma OCH ute ifall Ryssland förlorar i Ukraina, då skulle det vara rationelt om han använder Rysslands totala resurser som ett sista desparat försök.

Jag säger att OM mannen tror han är rökt till 100% om inte han knäcker Ukraina, och om han tror att det kräver att alla som stödjer Ukraina krossas totalt, då blir det inte Rysslands intressen som avgör hans utility calculus, utan det blir om chansen att ett totalanfall slutar med han som vinnare utan regionalt motstånd är större än 0.

Jag säger inte det är så, utan ifall det är så, då är hans hot reelle.

Om mannen däremot tänker och agerar utifrån Rysslands intressen, och tänker i statsmannamässiga begrepp, då tror jag inte att han har plan om att vara den som tar steget. Fattar du?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Rysslands försvar grundar sig till stora delar på kärnvapen så den som hotar Ryssland måste vara beredd på att det är kärnvapen som använts om Ryssland måste avvärja hotet.
Finns inget hot för sjutton du motsäger dig själv den enda som hotar är din kamrat Putin övriga gör inget, Han förlöjligar sig själv mer och mer med sitt svammel han förlorar i Ukraina - han har inga pengar nada och du ylar om kärnvapen jisses.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Sverige är inte ett neutralt land längre.
det har vi inte varit sedan andra världskriget
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Någon som vet vad det är som ryker i Kyiv? Ser ju ut att ha smällt rejält på streamen (uppe till vänster, omöjligt att missa).

https://youtu.be/iZebYm-nenY

Edit: glömde länken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
??? de postades nu

Ja, men bildjäveln är ju gammal. Hur många gånger har man inte sett stjärtfenan på den där SU-25an nu? 2500?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in