Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 15:19
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Man vill nog avvakta någon form av kompromiss innan man avfyrar hursomhelst. Någon typ av förhandling eller motbud. Hade det varit läge för kärnvapen nu hade man nog bara dragit iväg dem.
Om ett enda kärnvapen avfyras från Ryssland så slutar hela nationen att existera. Gissar att det är få ryssar som vill trycka på den där knappen, även om Putler ger order om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Haha, Ukrainas regering har nu lagt upp en hemsida där ryska föräldrar kan gå in och söka efter sina sårade, stupade och tillfångatagna barn.

De ryska föräldrarna får bättre information om sina pojksoldater från Ukraina, än från Putins Ryssland.

Tror ni Putin gillar att de går in och kollar på sidan?

Har någon länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Vi vill inte ha WW3 som globalisterna hetsar fram, tror du jag vill mina barn skall behöva brännas till döds som civila japaner i Hiroshima?

USA och Natos hets mot Ryssland har retat upp Putin och de sitter på 4000 kärnvapen. Dags börja tänka lite och inse fakta, Ryssland kan förinta Sverige på 1 minut, oavsett NATO eller inte. Bättre vara vän med Ryssland än provocera dem som NATO fanatiker sysslar med.

Jag vill inte vara vän med en granne som med våld hävdar att mitt sovrum är hans!
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar att den ukrainska källan ljuger.

Du verkar inte ha ordning på dina bestick i lådan idag.

Det kommer signaler nu också att förhandlingar är på gång mellan Kiev och Moskva.

Hoppas jag!
Inte ens värt att bemöta, för du tror uppenbarligen på allt du läser på Twitter.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Som det ser ut nu är det snarare bara ge tillbaka Luhansk, Donetsk, Krim samt langa fram checkhäftet för putin.

Stackars alla ryssar dumskallen skickade i döden.

Mvh
Detta skulle nog vara alltför förnedrande för Putin, han skulle nog hellre välja att fortsätta strida i så fall, även fast det inte går så bra för honom just nu. Tror han är alldeles för stolt el vad man ska kalla det för att på nåt sätt gå med på något som skulle få honom eller Ryssland att verka ut svagt. Jaja vi får se.
Citera
2022-02-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ponera att Ryssland verkligen är beredda och nära att avfyra kärnvapen. Vad skulle man tjäna på att annonsera detta i nuläget? Att annonsera hot om kärnvapen däremot.

Man vill nog avvakta någon form av kompromiss innan man avfyrar hursomhelst. Någon typ av förhandling eller motbud. Hade det varit läge för kärnvapen nu hade man nog bara dragit iväg dem.

Så att vi kan skriva våra testamente? Folk bör vakna upp inse att det är på allvar nu, ingen lek. Kasta skit på Rysslands ambassad och skicka vapen till Ukraina, dårarna får oss alla dödade. Hur ska du överleva en kärnvapen attack? Ni som hetsar?
Citera
Medlem
Den här föreläsningen är superintressant: https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Ger en djupgående förklaring till den här konflikten, trots att den utkom flera år innan det här utspelade sig.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Vi vill inte ha WW3 som globalisterna hetsar fram, tror du jag vill mina barn skall behöva brännas till döds som civila japaner i Hiroshima?

USA och Natos hets mot Ryssland har retat upp Putin och de sitter på 4000 kärnvapen. Dags börja tänka lite och inse fakta, Ryssland kan förinta Sverige på 1 minut, oavsett NATO eller inte. Bättre vara vän med Ryssland än provocera dem som NATO fanatiker sysslar med.

Håller med! Vi i Europa ligger pyrt till. Dessa jävla politiker är beredda på att offra Europas länder för ja vadå?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
ja annars kommer han bara kräva mer och mer att hota med kärnvapen är ingen fungerande strategi då det kommer drabba ryssarna värre än de flesta andra
Problemet är bara han vet Rubeln kommer bli lika värdelös som den var innan dvs värde under kronan, Dollar kommer dem inte få tag eller euro för handel så desperationen är stor i bunkern då han kapitalet är låst och han inte kommer åt dem!
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Helvete vad svullen och trött Putler ser ut. Till och med Biden gör ett vitalt intryck i jämförelse. Kan ingen skicka karln på permanent semester så någon yngre förmåga får ta över?

https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Han ser ju ut att vara proppfull med antidepressiva. Väldigt vanligt att man får det där svullna facet då.
Citera
Medlem
Chrizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Vad händer om man dödar Ukrainas president nu vid mötet?

Vad skulle konsekvenserna bli?

tror nog det är en delegation som åker dit och inte presidenten själv
Citera
2022-02-27, 15:21
Medlem
Kebbabturkens avatar
Faktum är att Ryssland är experter på desinformation och psykisk krigföring. Väst underskattar ”fienden” vilket är precis vad Putins avsikt är; skicka in kanonmat med gammal sovjet materiel till att börja med. Sistnämnda är bara min, likt andra endast spekulationer. Endast tiden kan utvisa utfallet i slutändan. På pappret så borde Ryssland iaf krossa Ukraina,
inte utan hårt motstånd men över tid utan tvekan. Civila med hemgjorda molotovs är ju ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in