Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Varför i helvete ska Ukraina bombas?

För att få slut på de här.
Citera
2022-02-27, 13:40
#Ukrainian soldier greases bullets with pigs fat, saying that this way Russian #Muslim soldiers will not get into paradise.

https://twitter.com/dev_contest/status/1497906840524537859
Citera
Medlem
Aeonas avatar
Nej, jag trodde också att mycket av detta var propaganda i början av kriget men nu är jag helt övertygad om att ryssarna är precis såhär jävla dåliga på att kriga. Deras "toppmoderna" stridskrafter visar sig vara gammalt skrot, flygvapnet lyckas inte med särskilt mycket alls och försörjningslinjerna är fullständigt kaos.

Nu har de sannolikt även skjutit av det mesta av de moderna kort/medelräckviddiga robotarna och har säkert även problem med att samordna anfallen. Ensamma kolonner uppträder lite varstans i landet, helt utan understöd.

Ta bara en sån sak som att anfallen stannar upp nattetid eftersom soldaterna har brist på mörkerutrustning. Herregud? Nu verkar det enbart handla om hur många mannar Putin är beredd att offra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Bland det sjukaste jag hört att soldaterna från Ryssland inte skulle ha koll på vad de hade för uppgift när de anlände, jag vägrar tro på att så skulle vara fallet tills jag fått höra det från deras egen mun och inte i västerländsk media. Klart som fan att de visste/vet om vad deras uppgift är.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det cirkulerar videoklipp på nätet där ryssarna plundrar bankomater i Ukraina. Ytterligare ett bevis på att ryssarna inte är något annat än alkoholiserade bovar och banditer.
Ja men många ryssar vill nog bara ha sin flaska, supa vidare i lugn och ro tror jag.
Sen verkar ryssarna ha enorma logistiska problem då de verkar plundra för fullt.
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Fanns det någon plan om en fungerande försörjningslinje från start? Både Charkov och Kiev ligger ju inte speciellt från den ryska gränsen och de verkar ju ha misslyckats kapitalt.

Haha vilket jävla fiasko, går från klarhet till klarhet detta.

Dundrar in med lastbilar och pansarfordon från 60 talet
Plundring av delikatess korvar (de har käkat å skitit på en leråker i två månader så kanske inte konstigt)
Soldaterna vet ju inte heller själva varför de invaderar, stridsviljan är i botten.
Soppatorsk och Övergivna ryska pansarfordon, säkerligen desertörer.

Om man blev förvånad över invasionen så är ju detta nästan ett nummer värre
Citera
Medlem
kan vi inte bara enas om att kriget är över om 5-10 dagar och Ukraina tar tilbx Krim/donbass
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ryssjävlarna åker på stryk och sanna patrioter strömmar in i Ukraina när tillfälle ges att skjuta ryssar. Sugen själv att åka ner faktiskt och skjuta av lite ryssar, som min hjälte till farfar gjorde under Vinterkriget.

Det går ju också att angripa ryska intressen i Sverige. Utomparlamentariskt eller med lagliga medel så som att hänga ut människor offentligt.

Tänk om EXPO hade ägnat sig åt något sånt meningsfullt som det sistnämnda istället för att jaga det gamla nazistspöket..
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ryssar blir attackerade i kharkiv!!!

https://www.instagram.com/tv/CaexoCVDoHC/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

Lännge leve Fred och friheten.
Alla som hjälper till mot Ryssland är hjältar.
Citera
2022-02-27, 13:41
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Efter det sätter Putin igång med att begå de värsta krigsbrotten Europa sett sedan Dresden.

Lite risker får man ta.
Citera
Medlem
Statsminister Magdalena Andersson och försvarsminister Peter Hultqvist kallar till pressträff i dag klockan 18.00.

Antar att det kommer ha något med vad Sverige kan bidra med i kriget mot Ryssland.
Citera
Medlem
Crawzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
För att få slut på de här.

Mer logiskt är väl att det är ryssfan som ska dra sig tillbaka med svansen mellan benen?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är strikt förbjudet att ta skydd bakom civila mål. Så det är ett klart brott mot mänskligheten vi ser. Och det finns goda skäl till att ha sådana regler.

Du menar som att gå runt bland civila i ukrainska uniformer som Putins specialtrupper gör? Det är Putin som lämnat genevékommissionen inte Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in