Det är när folk underskattar sin motståndare vi gör bort oss som du gör nu, tur att du inte är min general
Nazityskland: "Sovjet har inte ens inomhus toaletter så lär inte slåss lika bra som Frankrike" , ja vi har många franska WWII skämt sen dess
Att Putin fått en "stroke"..
Visar att det är sånna som du som gör vi förlorar krig. Skulle han stå framför dig så hade du precis som Reinfeldt hållt tyst....du kanske missat detta de 20 år Putin vart i makten så har våra statsministrar fått stånd så fort han kommer på statsbesök...
Putin är ngn jag INTE skulle bjuda på fika, han är kall, hård, och starta krig inga problem, men påstå att en KBG Överste är gaggig gammal gubbe som inte förstår krig, tror du våran ÖB ligger på hans nivå? tror du seriöst det?. Du förstår väl han kör inte Sovjet stilen mot Ukraina med total utplåning av sin fiende taktik, utan går långsamt in då han är väl medveten finns landsmän där som bor där, annars hade du fått sett oavbrutna artelleri anfall från morgon till kväll, flygbombningar med deras bombplan... och då kommer finnas döda i 10000 tals eller mer så tro inte en sekund att det är allt han har att erbjuda.
Du förstår väl han har generaler/FSB också som gett honom en analys innan anfallet , tror inte de alla fått en "stroke " eller vad tror du? vare sig rätt eller fel
Ukraina är en katt i ett hörn, så klart som f*n katten river och gör ett bra jobb , med all rätt.
Men ser du är väldigt hatiskt på detta och ensidig och noll koll på militära operationer och politik som allt detta är mellan Ryssland/NATO = resulterar att Ukraina är slagpåsen..
Försök se från militär synpunkt nångång så förstår du att allt inte är svart och vitt. Håller inte med Putin, men tro att han anfaller med risk av uteslutning av omvärlden bara för anfalla Ukraina för skoj skull så har du verkligen missat allt...då menar jag allt.
Så då har du inget emot om Ryssland lägger kärnvapen i Kuba, Syrien, Vitryssland, Iran ??
Har en tyfoon ubåt 12 NM med 12 kärnvapen spetsar riktade mot Sverige?? om vi vänder på steken, tror inte USA /EU protestera?
Vi ska väl inte blanda i deras säkerhetspolitik eller hur? Fatta bara detta i den verkliga världen så bestämmer andra nationer om säkerhetspolitiken
Syrien kan säga "vi har rätt att skaffa kärnvapen " = konskvens, Israel anfaller
Reaktion Kommer alltid finnas oavsett vad du är.
Försök förstå finns alltid två sidor av myntet.
Finns inget dummare än folk som underskatta sin fiende
1982 slog Israel ut 84 Syriska plan och förlorade 0 på 2 dagar
en IAF pilot sa "Vi antar ALLTID våra fienden är de bäst tränade i världen "
Lär dig från de är mitt råd.
Citat:
Ursprungligen postat av
mjoelk-kanna
Att gå med i nato är frivilligt. Man kan inte tvinga ett land till att gå med i nato. Att gå med i nato är bra: inga natoländer riskerar att råka ut för en invassion av ryssland, därför får Estland m.fl. vara ifred.
Det är självklart att omvärlden önskar att Ukraina går med i nato då vi inte vill se en rysk expansion av ett fritt och demokratiskt land.
Invasinoen har ingenting med nato att göra. Det är mycket enkelt: putler har fått en stroke och försöker nu realisera sin dröm om att återupprätta USSR.