2022-02-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Närmaste torg i Ukraina viftandes med Rysslands flagga. Seså, iväg med dig!
Tack för vägbeskrivningen, ska slå på mig GPS och ta mig dit!

Nåväl, nu medans vi står i kö för avrättning så tänkte jag passa på att säga att många här inne slår sig över bröstet och skriker om demokrati men samtidigt bölar över alla som inte står på ukrainas sida. Man får inte ha andra åsikter än att det är synd om ukraina och man får inte säga putin utan putler och allt som sägs är propoganda. Snälla skjut er i lilltån.
Citera
2022-02-27, 12:15
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Vi har inte dödsstraff i Sverige.

De hade väl tänkt avrätta fastän det inte finns dödsstraff i Sverige. Men jag ställer också upp.
Citera
2022-02-27, 12:16
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Polen och Ungern är fria att gå ur EU när som helst. Varför gör de inte det?
Kommer de göra det tror du?

Det polska och ungerska folket gillar EU och det är de som är viktiga.
Polen och Ungerns ledning vet ju såklart att EU är det bästa som hänt deras länder men de vill gärna ta åt sig äran.

Mvh

Tacka fan att dom är nöjda så länge dom är nettomotagare av pengar från EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
De har ni sagt varje dag.

Era floskler är värre än Kim jung.
Jag tycker inte det.

Det verkar verkligen som att ryssarna fått besked om att de ska gå omvägar runt civilister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Vi får väl se hur rysslands ekonomi ser ut om en månad eller så.

Vi snackar om ett folk som kan överleva på brödsmulor och riskorn om det krävs. Du knäcker dem inte i första taget. Tvärtom kan det ge samma effekt som för det ukrainska folket. Hela världen hatar oss, vi måste enas och hålla samman.
Citera
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför överger ryssarna sina stridsvagnar..?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497891974275383296

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1497891379644669956

Desertörer?
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Världen upp och ner.
"Tyskarna ska skickar antitanks missiler till ukrainarna, för att försvara Kiev fr ryssarna"...

Kan vi hoppas att Tyskarna äntligen börjar normaliseras, efter sina samvetskval från andra världskriget?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför överger ryssarna sina stridsvagnar..?

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497891974275383296

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1497891379644669956

Gissningsvis soppatorsk. De drar lite mer än en typisk Prius. Några hade ju kört fast i leran också.
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Det är sannolikt.

1. Trots allt är soldaterna människor.
Ryssar lär ha en del inre tvivel och låg moral. På individuell nivå

Det verkar plockats fjuniga värnplikter.

De har ju suttit och supit i skogarna hela vintern också.

2. Därav har Putin plockat in mängder av folk som är plockade från Sibiren. Andra sidan helt enkelt för att dom inte ska ha kopplingar/vänskapsband

3. En smart teknik är såklart att dom även utöver propaganda, helt enkelt lurar in dom att det är en övning.
Jag såg ett klipp igår där någon nämnde att majoriteten av de styrkor som anfaller mot Kiev norrifrån kommer från Far Eastern Military District. Så det kan stämma. Dessa är inte Kategori A förband.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Att det finns idiotiska ryssar, utan tvekan. Men alla är inte sådana. Det är min poäng.

Då är det väll upp till bevis.

Citat:
Ryska soldater verkar vara sådär motiverade att rycka fram Ukraina, många soldater undrar nog vad de gör där. Invaderat en granne, ett kristet ortodoxt land.
Putin sitter i en hål i uralbergen. så jag vet att det inte är han som trycker på avtryckaren, utan det är dina "inte alla idiotiska ryssar" som gör det.

Citat:
Ryssar demonstrerar mot Putin och kriget, och förs bort av poliser. Ryssland är inte ett fritt land, och det är Putin ansvarig för.
Nej, det är den ryska befolkningen ansvarig för, Ukraina var inte heller ett fritt land, det finns alternativ till att spränga dagis såväl som att protestera på gatorna.

Citat:
Ukrainas kamp är mot en aggression och invasion. Hela världen ser denna kamp.

Så vart är alla "goda ryssar", eller ska jag ta dig på ditt ord att de finns där, men att man behöver tro på det, typ som spöken eller aliens?
Citera
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Tror du verkligen att Putin kommer att tillåta sig att bli förnedrad av hela världen om han inte klarar att vinna Ukraina?
Det är klart att det är mödosamt att kriga. Det vet Putin
jag tror inte Putin visste hur jävligt detta skulle bli han har skickat b laget och gjort stora misstag gång på gång hans generaler visste nog vad som väntade med potin skiter i vad dom har att säga utan de är hans dröm om ett stor Ryssland som gäller
Vad potin såg va ett gäng med får men de hans armé möter är en flock med vargar
Ryssland är redan förnedrande och detta kommer att kosta Ryssland dyrt på hemmaplan som utanför Ryssland
Senast redigerad av Doomush 2022-02-27 kl. 12:19.
Citera
2022-02-27, 12:17
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Tack för vägbeskrivningen, ska slå på mig GPS och ta mig dit!

Nåväl, nu medans vi står i kö för avrättning så tänkte jag passa på att säga att många här inne slår sig över bröstet och skriker om demokrati men samtidigt bölar över alla som inte står på ukrainas sida. Man får inte ha andra åsikter än att det är synd om ukraina och man får inte säga putin utan putler och allt som sägs är propoganda. Snälla skjut er i lilltån.

Jag skjuter mig i lilltån så fort du påvisar att du står på ett torg i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in