2022-02-25, 22:19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, faktiskt inte en chans att detta skulle ha hänt under Trump. Kom ihåg att Trump faktiskt framförde ett regelrätt kärnvapenhot till Putin ifall han invaderade Ukraina.

https://nypost.com/2022/02/22/trump-talks-threatening-putin-mocking-merkel-at-mar-a-lago/

Med Biden är rollerna ombytta, Putin invaderar Ukraina och kärnvapenhotar väst.

Jag kan mycket väl tänka mig att det inte hade hänt under Trump.

Jag föreställer mig Trumps 3 punkts program följande:

1. Zelenskyregeringen måste avgå
2. Utbrytarrepublikerna får hålla folkomröstningar, organiserade av Ryssland och med rysk militär närvaro, som avgör om de vill införlivas med Ryssland eller bli "självständiga" stater.
3. Skriftliga bindande löften om att inga fler länder ska få gå med i NATO, kanske t o m att NATO ska lösas upp.

Sen hade nog inte Putin attackerat, nej.
Citera
2022-02-26, 00:08
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Om du med den tgankefrulten vill försöka göra gällande at Biden på¨något sätt skulle vara för mycket "Mr. Nice Guy" så håller jag inte med. Biden är SVAG ja, men det ska inte förväxlas med att vara "snäll" eller "sympatisk". Biden är faktiskt ett djävla rövhål i synnerhet när det kommer till journalister, men även i allmänhet säger han idiotiska saker om folk (som att Obama var ovanligt klyftig vältalig för att vara svart etc.) Sådana saker gjorde aldrig Carter, det är sant, och ja, han var väl mer av en "Nice Guy" än flertalet av hans efterträdare, men det var inte därför han fallerade med bl.a. Iran. För precis som Biden, så var Carter även svag i sitt ledarskap. Så tror jag att Putin invaderat Ukraina ifall Carter varit president i dag? Svar ja, det tror jag definitivt. Därmot skulle han INTE gjort det om det varit någon av de andra efterträdarna än just Biden. Reagan t.ex. kunde ju, som bekant, även han skoj-hota ganska friskt om kärnvapen.
Jag skrev att Jimmy Carter var sympatisk inte Biden. Sedan skrev jag att vi vet inte vem som styr, inte är det senildementa Biden. Jag bertraktar honom nu mer som ett tomt skal.
Citera
2022-02-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag kan mycket väl tänka mig att det inte hade hänt under Trump.

Jag föreställer mig Trumps 3 punkts program följande:

1. Zelenskyregeringen måste avgå
2. Utbrytarrepublikerna får hålla folkomröstningar, organiserade av Ryssland och med rysk militär närvaro, som avgör om de vill införlivas med Ryssland eller bli "självständiga" stater.
3. Skriftliga bindande löften om att inga fler länder ska få gå med i NATO, kanske t o m att NATO ska lösas upp.

Sen hade nog inte Putin attackerat, nej.
Det var ungefär exakt det du beskriver som skedde då Putin tog Krim. Och du vet väl att det var Obama/Biden som satt vid makten då Så ja, där högg du allt i sten!
Citera
2022-02-26, 03:06
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det var ungefär exakt det du beskriver som skedde då Putin tog Krim. Och du vet väl att det var Obama/Biden som satt vid makten då Så ja, där högg du allt i sten!

Eh, det var det knappast.

Dels hölls en omröstning men du menar alltså att den hölls med Obamas välsignelse? Och de andra två punkterna är inte ens nära.
Citera
2022-02-26, 18:49
Medlem
Fortsätt ni TDS-dårar förneka verkligheten

https://www.breitbart.com/politics/2022/02/25/poll-lowest-rate-of-voter-satisfaction-with-countrys-condition-in-nearly-a-decade/

Alla, i usa och i hela världen avskyr sleepy-Joe(valfusk)och Cuumala Harris. Frågan är varför sleepy-Joe förstör landet? Är det med meningen eller? Kina tvingar gubben?
Citera
2022-02-26, 19:12
Bannlyst
Under Biden :Snabbast växande ekonomin i väst. Lägsta arbetslösheten på 50 år.
En 11 procentig ökning av handeln mellan Sverige och USA.
Där grön teknik står för ökningen.
Högsta ökningen av fackligt inträde sedan Reagan
Och...
En ny version av BBB /green new deal snart på golvet.

För mig personligen känns det skönt att Truth Social nu är lanserad så att den förra killens supporters kan lämna twitter och hylla honom utan att elaka libs stör MAGA relaterade diskussioner och den politik som förs.
Skojar bara. Det finns ingen politik. Det enda som förenar sekten är deras hat mot andra. Utan någon att hata så kollapsar snart Truth Social

Källa
https://www.scb.se/en/finding-statistics/statistics-by-subject-area/trade-in-goods-and-services/foreign-trade/foreign-trade---exports-and-imports-of-goods/pong/statistical-news/exports-imports-and-net-trade-balance-august-2021-in-current-prices/

Är det något ovan som ni tycker är felaktigt så välkomnar jag kritik. Men är det enbart whataboutism så ignorerar jag det fullständigt
Citera
2022-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Under Biden :Snabbast växande ekonomin i väst. Lägsta arbetslösheten på 50 år.
En 11 procentig ökning av handeln mellan Sverige och USA.
Där grön teknik står för ökningen.
Högsta ökningen av fackligt inträde sedan Reagan
Och...
En ny version av BBB /green new deal snart på golvet.

För mig personligen känns det skönt att Truth Social nu är lanserad så att den förra killens supporters kan lämna twitter och hylla honom utan att elaka libs stör MAGA relaterade diskussioner och den politik som förs.
Skojar bara. Det finns ingen politik. Det enda som förenar sekten är deras hat mot andra. Utan någon att hata så kollapsar snart Truth Social

Källa
https://www.scb.se/en/finding-statistics/statistics-by-subject-area/trade-in-goods-and-services/foreign-trade/foreign-trade---exports-and-imports-of-goods/pong/statistical-news/exports-imports-and-net-trade-balance-august-2021-in-current-prices/

Är det något ovan som ni tycker är felaktigt så välkomnar jag kritik. Men är det enbart whataboutism så ignorerar jag det fullständigt
Och det faktum att dollarn är svagare än på 25 år tycker du är....?

https://wolfstreet.com/2021/12/30/us-dollars-status-as-dominant-global-reserve-currency-hobbles-along-25-year-low-and-usd-exchange-rat es
Citera
2022-02-26, 23:49
Bannlyst
Citat:

https://wolfstreet.com/2021/12/30/us-dollars-status-as-dominant-global-reserve-currency-hobbles-along-25-year-low-and-usd-exchange-rat es
Trots att jag skrev specifikt "inga whataboutisar" så är det allt du har att erbjuda ikväll?
Citera
2022-02-27, 03:11
Medlem
Detta hade aldrig hänt om Trump varit president.
Citera
2022-02-27, 08:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Det finns några punkter som Trump faktiskt bör hedras för, han kritiserade hur Europa sanktionerade Ryssland samtidigt som man köper gas för miljarder, han ville onekligen stoppa gasledningen också.

Då tyckte jag att det är bättre att ha handelsförbindelser som ett sätt att påverka landet, men det har förstås förändrats.

Det hade varit väldigt spännande att se vad som hade hänt om han hade varit president och invasionen hade startat på samma sätt (vilket kanske inte är säkert att den hade gjort). Hade han verkställt hotet att starta fullskaligt krig? Och om inte, vilka signaler sänder det?
Citera
2022-02-27, 09:14
Medlem
Citat:

Såhär står det i din länk:
” But the exchange rates of the major currency pairs have been remarkably stable over the past two-decades-plus, despite swings in between, as seen by the Dollar Index (DXY), that is now back where it had been in 1999.”

Är det en repris av brevlådan vi ser här? :-).
(Scrollock påstod att en ballot box inte tömts trots att hens egna länkar sa motsatsen)
Citera
2022-02-27, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Trots att jag skrev specifikt "inga whataboutisar" så är det allt du har att erbjuda ikväll?
Du vet inte vad en "Whataboutism" är, eller hur? Hade jag pratat om hur mycket Trump, Reagan eller någon annan åstadkommit, DÅ hade det varit en "Whataboutism". När jag påtalar att det du säger om Biden inte stämmer, att han faktiskt kör dollarn i fördärvet, så är det ett VEDERLÄGGANDE, inte en "Whataboutism". Vänligen kolla upp vad begrepp betyder innan du flänger dem omkring dig. Det blir mindre pinsamt för dig i framtiden då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in