Citat:
Ursprungligen postat av
Master.Palm
Putin ”rädd för Trump” nu skojar du väl allt. Trump var Putins knähund och gick honom till mötes i allt. Han värdesatte ju till och med Putins ord högre än sin egen säkerhetstjänst.
Ja, att Putin på något vis skulle ha varit rädd för Trump är skrattretande. Det skulle väl isåfall vara för att han är irrationell och oförutsägbar, men nej.
Jag påstår inte att det någonsin fanns något stort samarbete mellan Trumpkompanjoner och den ryska regeringen, men det var ju tydligt att Putin var den ledare 45 hade (har) högst tankar om. Relationen till Putin prioriterades över samtliga allierade, vilket antagligen berodde på att de andra visade att de inte hade någon respekt för honom, alla minns väl t ex det där tillfället då Trudeau, Johnson och Macron hade roligt åt hans stolligheter.
Republikanerna verkar nu vara splittrade mellan att kritisera Biden för att man inte vill bemöta Ryssland mer aggressivt och för att man är för aggressiv mot Ryssland.
Jag tycker personligen absolut att Biden är en svag president, jag tycker han har verkat ganska svagtänkt under hela sin politiska gärning, som ju främst bestått av att vara demokraternas yttersta högerkant. Han har tagit billiga och dåliga politiska poänger på sånt som sitt krig mot droger och mot fattiga. Men med allt det sagt, skulle han vara sämre än Trump på något område? Han är något år äldre, han är inte lika rik (vilket jag visserligen inte ser som något negativt, han är knappast en man av folket men han är inte lika isolerad från de som 45) och han är inte lika rolig. Trumps år kännetecknande mycket av oavsiktlig dråplighet, men jag erkänner att han också kan vara avsiktligt rolig, vilket jag inte kan minnas att Biden lyckats med.
På vilket sätt skulle Biden vara svagare än Trump? Uppenbarligen inte fysiskt eller mentalt, kanske är det framtoningen som bångstyrig de tänker på? En ledare som inte är kompromissvillig och som är besatt av att straffa sina fiender är en stark ledare?