2022-02-27, 11:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag riktigt myser när jag läser hur alla Putins knähundar får kollektiv hjärtsvikt över den förnedring som pågår i Ukraina nu.

Hoppas Sverige snarast går med i NATO så vi kan vara del av trupperna som befriar Kaliningrad och Belarus.

Du behöver inte vänta på NATO. Hör av dig till Ukrainska ambassaden så får du gå med i en internationell trupp och hjälpa till att försvara Ukraina.
Citera
2022-02-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Ni som även är för alla dessa sanktioner osv mot Ryssland. Tänker ni några steg framåt?
Stänger Ryssland ner sin export av gas och olja mot oss lär vi nog se soppa priser på över 30kr och då är inte den ökade reduktionsplikten inräknad.
Elpriser som kommer skena långt långt över vinterns top. Tyckte ni vi hade dyr el i vinter så vänta tills nästa i så fall, tänker mig 3x det högsta vi hade nu iv vintras. Detta kommer i sin tyr utlösa en krasch på villa marknaden i första hand. Då ingen kommer få lån med de höga driftkostnader.

För Ukrainas del kan jag betala 30kr per liter om de stänger ner all rysk olja och gas.

Men vad har det med Nato att göra?
Citera
2022-02-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag tycker inte att vi bör gå med i NATO. Och jag hoppas innerligt att ryssen invaderar Sverige.

Sverige är fullt av hjärtlösa individer som tror att det är rätt att hålla sig neutral och utanför konflikt. Att sådant är det smarta att göra. Anledningen till att man tycker så är för att man är bortskämd, självisk och aldrig fått uppleva vad ondska och misär egentligen är. Därav så många fega och veka, men samtidigt "luften är fri"-insnöade puckon.

Svenskar förtjänar inte NATO.
Men vi som har vart i konflikt och slagits för vår sak ska vi straffas för att inte folk förstår? Jag håller med dig att folk är för bortskämd men det beror mest på sånna som mig har haft deras rygg hela tiden. Jag säger ja till nato. Och jag har ärr som bevisar att vi förtjänar vår plats där.
Citera
2022-02-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Kan du inte argumentera utan personliga påhopp?

Har USA/Nato en mer avancerad teknologi än Ryssland? Ja övergripande så har dom det, men Ryssland har fortfarande hypersonic missiler och ca 4000 kärnvapen.. Satte du släcker ingenting omgående utan att starta ett tredje världskrig som innebär att kärnvapen kommer användas.

Snälla tänk lite själv.
Ryssland har både gott om su-37, MIG och andra bombplan, varför tror du att han inte bara har lagt bombmattor över alla städer?
Han vill bespara den Ukrainska civilbefolkningen så gott det går. Det är därför pansar och infarteri tar över landområden med artilleri bakom sig och inte bara bombar sönder hela landet.

Har du fattat det nu?

Vilket skitsnack, för att vara ett rysstroll är du ovanligt oinformerad, du kanske bara en nyttig idiot som tror på propagandan, SU37?? Det byggdes en prototyp, ryssland har inte beställt en enda SU37!!

Ryssland utvecklar nya tanks men de har bara råd att köpa 50st av den nya pansarvagnarna. Precis som nordkorea så har ryssland mest gammal skåpmat.

Usa/Nato håller på att massproducera sina ny utvecklade flygmaskiner osv.
Citera
2022-02-27, 11:49
Medlem
den.dryges avatar
Ja, har ryssland sagt åt oss att inte gå med, så är det väl bara att lyda.

Gud nåde om Sverige skulle göra tvärt om vad något annat land säger.

Flatare jävla regering/styre får man fan leta efter.

Lika bra att lägga ut vårt land på blocket.
Citera
2022-02-27, 11:50
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Men vi som har vart i konflikt och slagits för vår sak ska vi straffas för att inte folk förstår? Jag håller med dig att folk är för bortskämd men det beror mest på sånna som mig har haft deras rygg hela tiden. Jag säger ja till nato. Och jag har ärr som bevisar att vi förtjänar vår plats där.

All heder till dig!

Tyvärr så utgör du en väldigt liten klick av hedervärda svenskar. Jag slåss gärna tillsammans med dig, och för dig, men om majoriteten i landet inte förstår dessa saker utan tvärtom är likgiltiga inför andras öden, så kan jag inte slåss för dem.

Du bör däremot inte straffas. Hjälper dig gärna med ett nytt liv i Norge, om det skulle behövas. Där har majoriteten både hjärta och hjärna i behåll.
Citera
2022-02-27, 11:50
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Jag tycker inte att vi bör gå med i NATO. Och jag hoppas innerligt att ryssen invaderar Sverige.

Sverige är fullt av hjärtlösa individer som tror att det är rätt att hålla sig neutral och utanför konflikt. Att sådant är det smarta att göra. Anledningen till att man tycker så är för att man är bortskämd, självisk och aldrig fått uppleva vad ondska och misär egentligen är. Därav så många fega och veka, men samtidigt "luften är fri"-insnöade puckon.

Svenskar förtjänar inte NATO.

Att opinionen nu svängt kring NATO motsäger allt du precis skrev. Svensken är redo att rusta upp och gå med! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fler-svenskar-for-natomedlemskap-efter-rysslands-invasion
Citera
2022-02-27, 11:52
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Att opinionen nu svängt kring NATO motsäger allt du precis skrev. Svensken är redo att rusta upp och gå med!

Inte p.g.a ryggrad. P.g.a att man bajsar ner sig inför risken att drabbas själv.

"Som följdfråga har vi ställt om de är rädda för Ryssland som en stormakt, och den andelen har ökat ordentligt den här undersökningen. "
Citera
2022-02-27, 11:54
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Inte p.g.a ryggrad. P.g.a att man bajsar ner sig inför risken att drabbas själv.

Du har ju inte fel men vad spelar det för roll? Så länge det här är droppen som får bägaren att rinna över till ett medlemskap så får väl syltryggarna åka gräddfil.

NATO själva bryr sig inte ett skvatt om vilka länder som "förtjänar" alliansen eller inte. De ser bara ytterligare styrka i sin försvarsallians.
Citera
2022-02-27, 11:54
Medlem
Putins blonda knulldocka Maria Zakharova sitter och kaxar sig på sin facebook tragiskt att se.
Senast redigerad av x2016 2022-02-27 kl. 11:59.
Citera
2022-02-27, 11:56
Medlem
Citat:
All heder till dig!

Tyvärr så utgör du en väldigt liten klick av hedervärda svenskar. Jag slåss gärna tillsammans med dig, och för dig, men om majoriteten i landet inte förstår dessa saker utan tvärtom är likgiltiga inför andras öden, så kan jag inte slåss för dem.

Du bör däremot inte straffas. Hjälper dig gärna med ett nytt liv i Norge, om det skulle behövas. Där har majoriteten både hjärta och hjärna i behåll.
Behöver inte ett nytt liv i Norge. Lever gott på det liv jag har idag ska bara få folk att förstå att nato är det enda rätta..
Citera
2022-02-27, 12:00
Medlem
Citat:
Du behöver inte vänta på NATO. Hör av dig till Ukrainska ambassaden så får du gå med i en internationell trupp och hjälpa till att försvara Ukraina.

Är löneanspråk 100k/månaden rimligt eller ska man begära mer?

Edit:
Är det vaccinpass som gäller om man ska in där? För då är jag dessvärre körd

Edit igen:
Det är vaccinpass som gäller om man vill resa in i Ukraina, det avgör min inställning, hoppas Putin skjuter bort Ukraina från världskartan och fortsätter vidare till nästa vaccinpass land.
Har dom vaccinpass i Ryssland också så hoppas jag att dom faller på samma gång. Alla länder som har vaccinpass förtjänar att utplånas. Go Putin, nuke nuke nuke!
Senast redigerad av SpaceBase 2022-02-27 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in