2022-02-27, 10:30
Medlem
Med tanke på hur Putin tycks reagera just nu så tycker jag att vi skall sitta stilla i båten.
Och detta trots att jag har militärer i min släkt sen länge så är det bästa rådet 2022.
Tex min morbror Ingvar var frivillig i Finska Vinterkriget och det var inte nån tebjudning...
Senast redigerad av Japanskrapan 2022-02-27 kl. 10:32.
Citera
2022-02-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Och vem ska överta den makten tycker du?

Jag själv.

Nej men som du säger där, det är inte lätt.
Citera
2022-02-27, 10:33
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Och vidare: "If you do not maintain neutrality, I told the Romanians, if you do not remain neutral, you will be destroyed! Unfortunately, this neutrality will not be maintained by all states. I will not name the states that will be destroyed. I will not name them because I do not want my words to be used at this time as attacks on those states that will suffer such great damage. But I see a great disaster in many countries. I regret that Scandinavia will be destroyed, because it will be persuaded by the Americans to take a stand against Russia.

Som sagt, en Satans tjänare som låtsas vara präst. Lyckligtvis finns det andra andans män, som inser vad Putler behöver (för att inte tala om många av hans besatta följeslagare).

A priest from Lviv has begun an exorcism ritual aimed at Putin
https://risu.ua/en/a-priest-from-lviv-has-begun-an-exorcism-ritual-against-putin_n126425
Greek Catholic priest Tykhon Serhiy Kulbaka, a native of Donetsk who became famous throughout Ukraine after being captured by separatists, announced the beginning of an exorcism ritual aimed at Putin.

Fr. Tykhon wrote about this on Facebook.

"I would like to inform you that I have decided to use my status as a priest of the United, Holy, Conciliar Church, to whom I have the grace and privilege to be for 30 years. As of today, I am committed to performing the Exorcism Ritual daily aimed at Vladimir Putin. I believe that an evil spirit may inspire the actions of this man," the priest wrote.
Citera
2022-02-27, 10:34
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Med tanke på hur Putin tycks reagera just nu så tycker jag att vi skall sitta stilla i båten.
Och detta trots att jag har militärer i min släkt sen länge så är det bästa rådet 2022.
Tex min morbror Ingvar var frivillig i Finska Vinterkriget och det var inte tebjudning...

Det tyckte Neville Chamberlain också. Sitt still i båten nu när Hitler är så aggressiv.
Citera
2022-02-27, 10:40
Medlem
Halloj!

Hur hög tror ni risken är att Sverige attackeras?
Kommer de bli krig här också? När isf?
Citera
2022-02-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Jag är riktigt sugen på att åka till Rysslands Ambassad och skickar över massa surströmming mot deras husfasad samt entré. Och sen försöka få det vid luftintaget så det kommer in i byggnaden.

Ingen ska komma och hota och bestämma över oss. Översittarfasoner.
Redan gjort, det luktar skit där borta och 5 polisbilar runt byggnaden, samt avspärrat. Mycket röd målarfärg slängt också
Citera
2022-02-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
70 000 tjetjener är på väg nu för att ansluta till Ryska armen.
Vidriga svin, de borde avrättas på plats.
Citera
2022-02-27, 10:52
Medlem
kajus333s avatar
Jaqg tycker Sverige bör varna Ryssland för Putin.
Citera
2022-02-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Redan gjort, det luktar skit där borta och 5 polisbilar runt byggnaden, samt avspärrat. Mycket röd målarfärg slängt också

Fyfan vad töntigt med folk som slösar sin tid på sånt. Jag är fortfarande tveksam i frågan kring vilken sida man bör ansluta sig till i detta krig. Vi ska givetvis inte gå med i NATO innan vi vet mer.
Citera
2022-02-27, 10:57
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
I en översättning via Sky News meddelar Rysslands talesperson för utrikesdepartementet, Maria Zakharova, att Sverige och Finland borde avstå från NATO-ansökan eller erfara politiska och militära konsekvenser.

Ord och inga visor! Ska vi nu lägga svansen mellan benen eller se till att gå med i NATO på stört?

Är det bara jag som hör croatia från ryskan och inte "Finlandia eller Svezie" som de uttalar våra namn?
Citera
2022-02-27, 11:01
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox

Sverige är det mest aningslösa och naiva landet inom Rysslands intressesfär.

Du är ett bra exempel på just det.

Ja det är jag absolut. Det här har inte funnits i min intressesfär tidigare då jag prioriterat annat.

Nu känns det dock som läge att sätta sig in i det här på alla sätt jag kan. Att diskutera med andra och lyssna på hur dom som vet mer tänker är ett av dem. Så det finns ingen anledning att raljera jag utger mig inte för att vara kunnig men ämnar bli det. Att vara riktigt dålig på nått är alltid första steget mot att bli bra på nått.
Så jag tackar för ditt informativa inlägg. Nu vet jag lite mer om ett perspektiv på saken.
Citera
2022-02-27, 11:05
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
70 000 tjetjener är på väg nu för att ansluta till Ryska armen.

Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Vidriga svin, de borde avrättas på plats.

Ukrainians obliterate Chechen special forces column of 56 tanks outside Kyiv and kills top general
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10555871/Kyiv-comes-huge-aerial-artillery-bombardment-leaving-pulsing-glow-sky.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in