Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 10:03
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Håller helt med dig. Går inte att kalla det fredsbevarande om man invaderar ett land och massmördar folk.

Ryssland har inte massmördat i Ukraina, som själva rapporterar 135 döda varav 3 barn. Det är alltid tråkigt att folk skall behöva dö i krig.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Brittisk propaganda for sure.

Måste vara hårt för en Putinrunkare som dig när 5000 ryssar deserterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han kommer att bli ersatt med en ukrainsk militärledning inom de närmaste dagarna skulle jag tro.

Har du haft rätt om något så här långt?
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Skulle det räknas som angrepp på NATO-land om ett sådant självmant gick in i Ukraina på dess sida? Verkar ju lite konstigt, i så fall skulle vilket NATO-land som helst kunna attackera någonstans och sen åberopa hjälp för att det blivit attackerat.
Citera
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rysk militärkonvoj erövrad i Kharkiv.

https://liveuamap.com/en/2022/27-february-ukrainian-defenders-ambushed-russian-military

Härligt, hoppas dom dödade många ryssar!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Har du någon som helst källa på allt detta eller fabulerar du?
Slovakien skickar ammo och bränsle de med.
Citera
2022-02-27, 10:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Nej, Ryssland kan inte bomba sönder hela Kiev. Det är fortfarande Ukraina som dominerar luftrummet ovanför Kiev.

Igår såg jag flera inlägg här att ryssarna har luftherravälde, men det stämmer absolut inte.
Brittiska underrättelser har repeterat flera gånger att Ukraina har luftherraväldet. Över hela Ukraina!
Citera
Medlem
Borde inte världen hjälpa Ukraina?

Jag tycker det är pinsamt att vara medborgare av ett land som inte vill hjälpa till.
Ja jag menar det eftersom vi inte hjälper till militärt. Tycker också att USA ska skämmas. Så pinsamt att de inte hjälper till.

Samma gäller alla andra länder. Danmark, Norge, Finland, England osv osv... att inte hjälpa de i nöd tycker jag är pinsamt ,rent skämmigt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Fy fasiken för sådana som dig! Du tycker det men inte jag! Dina pengar om du nu har några får gå till vad som helst men inte mina surt
förvärvda pengar. Men jag antar väl att du aldrig krökt rygg i hela ditt liv. Att du aldrig tjänat en enda egen krona. Så det är väl andras pengar du tänkt bistå dödandet med.

Du vet inte riktigt vad ’kröka rygg’ innebär va? Om du vet vad det betyder, är det något folk borde göra mer?
Citera
Medlem
Alltså mitt intryck är att ryssarna bara drar runt med krigs-lastbilar eller vad de nu kallas här och där, enskiljt, som sen blir förstörda. Verkar inte finnas mycket plan bakom mycket som sker.

Hur oorganiserad är denna attack/invasion egentligen?
Måste vara sjukt pinsamt för Ryssland och Putin.

Om de nu inte har värsta jävla bombregnet på gång.
Citera
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Den ryska fredsbevarande insatsen i Ukraina har som sidoeffekt att demokratin i Ukraina återupprättas, den demokrati som försvann 2014 med den USA-stödda och finansierade kuppen. Så juntan i Kiev kommer att försvinna, de nazistiska ukrainska militärförbanden i öst utplånas och demokratin kommer åter att segra i Ukraina. Tack Ryssland, för att ni åter fixar demokratin i Europa så som ni gjorde 1945 då ni befriade oss från nazismen!

Detta är sånt jävla bullshit. Det är inte demokrati i varken Ryssland, Belarus, utbrytarstaterna i Ukraina eller i länderna Ryssland stöder/stöds av.

Även om Ryssland/Sovjet hjälpte till att besegra nazityskland hade det inget med demokrati att göra. Och länderna de "befriade" fann sig snart vara under Sovjets förtryck i drygt 50år. Vilken befrielse...

Det här är ett krig mellan en paranoid diktator och den fria världen. Idag köper jag batterier och walkie talkies som åker med bil ned mot Ukraina. Hoppas och tror att Sverige skickar mer vapen!
Citera
Medlem
Varför tar polisen folk som demonstrerar mot kriget i Ryssland? I Moskva fördes dom in av polis i bussar. Kan någon ryssvän berätta varför man gör det om man nu är ett sånt fantastiskt land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in